Mercedes wypróbował dzisiaj niektóre elementy "kanału F"

Tymczasem Renault wbrew wcześniejszym doniesieniom także pracuje już nad takim systemem
16.04.1012:58
Marek Roczniak
5104wyświetlenia

Zespół Mercedes GP wypróbował dzisiaj na torze w Szanghaju niektóre elementy „kanału F”, montując go w bolidzie Michaela Schumachera przed poranną sesję treningową. Bolidu W01 miał jednak nadal tradycyjną pokrywę silnika, nie dochodzącą do górnej części tylnego skrzydła.

Kierowca rezerwowy zespołu z Brackley - Nick Heidfeld powiedział, że nie zapadła jeszcze decyzja, czy aktywowany przez kierowcę system, który powoduje „wyciszenie” tylnego skrzydła na prostych, pozwalając na uzyskiwanie większych prędkości na prostych, znajdzie się w bolidzie W01 podczas kwalifikacji i wyścigu.

Obecnie zespół zastanawia się, czy użyjemy tego w obydwu bolidach w pozostałej części weekendu - miał powiedzieć 32-letni Niemiec telewizji Sky, dodając, że system wydaje się dobrze pracować po tym, jak testy w tunelu aerodynamicznym dały obiecujące wyniki.


Na razie nie wiadomo, gdzie Mercedes zamierza umieścić wlot powietrza, z którego struga powietrza powinna być kierowana na tylne skrzydło. Wydaje się jednak, że wymagana jest do tego pokrywa silnika z „płetwą rekina”, a tej nie dało się dzisiaj zauważyć na bolidzie Schumachera.

Jak dotychczas każdy zespół owy wlot umieścił w innym miejscu. McLaren z uwagi na uwzględnienie tego systemu jeszcze w fazie projektowania bolidu mógł go bez przeszkód umieścić na górze sekcji nosowej. W Sauberze kanał wlotowy znajduje się na bocznej sekcji bolidu, a w Ferrari znajduje się on już na pokrywie silnika.

Aktualizacja: Wygląda na to, że wbrew wcześniejszym doniesieniom zespół Renault planuje jednak wprowadzić „kanał F” do bolidu R30. Serwis AutoHebdo.fr cytuje następującą wypowiedź szefa francuskiego zespołu Erica Boulliera: Aktywnie pracujemy nad przygotowaniem własnego 'kanału F'. Dwoje ludzi pracuje przy tym projekcie non-stop. Nie potrafię określić terminu wykorzystania systemu, ale zrobimy to tak szybko, jak to możliwe.

Źródło: Motorsport.com, F1.pl

KOMENTARZE

14
Maraz
16.04.2010 06:48
Wygląda na to, że Mercedes testuje dopiero część systemu, nie cały. Tu jest trochę ilustracji i zdjęć różnych wersji: http://scarbsf1.wordpress.com/category/f-vent/
biCampeon
16.04.2010 05:59
BlindWolf
16.04.2010 02:04
tommyline,- wystarczy zastosować kolanko 2X180 stopni Hagi - skuteczność tego patentu można stwierdzić przy dużych prędkościach ,czyli na długich prostych --ten tor posiada jedną z dłuższych więc jest okazja do testów. Jeżeli Merc ma otrzymać w Barcelonie zapowiadane nowe udogodnienia - to kanał -F powinien tam się znaleźć już po testach . Nawiązując do kanału -F , a bardziej obrazowo : -coś na zasadzie szczotki zbierającej w odkurzaczu -zbieracz -wlot powietrza do bolidu -odpowiednia powierzchnia -przesył powietrza pod skrzydło -oczywiście po zatkaniu otworów doprowadzających powietrze do kokpitu -wylot pod skrzydłem -jedna lub dwie szczotki od odkurzacza - chodzi o równe rozprowadzenie ciśnienia pod skrzydłem - zasłaniać jednym kolanem czy obydwoma - zależy od przekroju jakim podajemy powietrze -jedna czy dwie rury-- jakie jest ułożenie kolan w momencie kiedy przekładamy biegi ? -reszta jest prosta -puszczamy powietrze :)
Maraz
16.04.2010 01:02
hagj - dlatego postawiłem znak zapytania w tytule, ponieważ nikt nie potwierdził, że doszło dzisiaj do próby użycia "kanału F" w Mercedesie. To może być tylko plotka.
Hindus
16.04.2010 12:47
to nie kanał F
raffus
16.04.2010 12:44
Force India też mają "kanał F" - obok wlotu górnego: http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=150921&catID=1103-4459
hagj
16.04.2010 12:34
Tytuł trochę jak masło maślane. Gdzie jak nie w Szanghaju mieli wypróbować *dzisiaj* kanał F? Niby mogli w tunelu aero, ale skoro mamy weekend wyścigowy to raczej oczywiste że wypróbowali podczas treningów.
Simi
16.04.2010 12:28
biCampeon - dobre, dobre. Szkoda, że prawdopodobnie, kanał F nie jest póki co skuteczny.
eljakubo
16.04.2010 12:24
@biCampeon chyba raczej zasłania wlot powietrza
biCampeon
16.04.2010 11:44
Alonso zatyka kanał swoim dużym karkiem ;)
Huckleberry
16.04.2010 11:41
@tommyline - Alonso jest wygimnastykowany ;) A tak na poważnie to myślę, że powietrze musi być wprowadzone z tylnego wlotu do kokpitu i tam z powrotem w strone skrzydła. Może być to korzystne bo nie zakłóca przebiegu strug powietrza w przedniej części bolidu - a jak wiadomo to jest najważniejsze.
szumi86
16.04.2010 11:39
Może Alonso i Massa mają obowiązkowe ćwiczenia z jogi ;)
tommyline
16.04.2010 11:35
Jak to może działać u Ferki? jak zatkac kolanem dziurę znajdującą się dwa metry z tyłu?
szumi86
16.04.2010 11:22
Jeśli dobrze pamiętam to Renault nigdy nie mówiło, że nie zamierza opracowywać "kanału F". Mówili tylko, że nie chcą zaburzać przyjętego harmonogramu rozwoju bolidu, czyli że nie rzucą teraz wszystkiego po to żeby wprowadzić kanał. To by pasowało do informacji, że mają tylko dwóch ludzi siedzących nad systemem...