Kierowcy poprosili o kary za zygzakowanie
Jarno Trulli: "Na przyszłość wszyscy chcemy mieć jasność, że dostaniemy za to karę"
16.04.1017:43
4357wyświetlenia
Kierowcy Formuły 1 poprosili dyrektora wyścigów z ramienia FIA - Charliego Whitinga o kary przejazdu przez boksy dla każdego, kto będzie jeździł zygzakiem na prostych.
Podczas regularnego piątkowego spotkania z Whitingiem, kierowcy chcieli wyjaśnić zasady pozwalające na tylko jedną zmianę toru jazdy w celu obrony swojej pozycji - co jest zapisane w załączniku L Kodeksu Sportowego FIA - po tym, jak Lewis Hamilton otrzymał ostrzeżenie w postaci biało-czarnej flagi za zygzakowanie na torze przed Witalijem Pietrowem w GP Malezji.
Jarno Trulli powiedział serwisowi AUTOSPORT:
W zasadach jest zapisane, że nie możesz zmienić linii jazdy więcej niż jeden raz, jednak on dostał jedynie biało-czarną flagę jako ostrzeżenie. Większość kierowców uważa - nie ważne czy to jest Lewis czy ktoś inny - że nie powinno się tak robić. Jeśli ktoś tak zrobi, to Charlie nie powinien dawać reprymendy, a karę, by każdy z nas wiedział, że tak nie można robić. Nie chcemy żółtych kartek, wolimy czerwone. Myślę, że Charlie zrozumiał nasze zdanie i jest z niego zadowolony. Jest to jedynie wyjaśnienie zasady.
Włoch dodał, że zachowanie Hamiltona nie było
szczególnie poważną sprawąi posłużyło jedynie jako przykład do wyjaśnienia zasad.
Kierowcy chcą mieć jasność, czy można to robić lub nie- powiedział Trulli.
To nie jest komentarz dotyczący Lewisa, ponieważ właściwie nie widziałem tego zdarzenia. Ludzie byli zaniepokojeni, ponieważ zmienił tor jazdy kilka razy. Jednakże usprawiedliwiał się, że właściwie nie było to blokowanie, a próba pozbawienia cienia aerodynamicznego, co jest do przyjęcia.
Jednakże Lewis był przykładem tego, czego kierowcy nie chcą robić. Na przyszłość wszyscy chcemy mieć jasność, że dostaniemy za to karę, aby każdy kierowca wiedział, co może zrobić. Sportowy kodeks FIA mówi, że
manewry mające utrudnić życie innym kierowcom, jak choćby zmiana linii jazdy więcej niż raz w celu obrony pozycji, celowe wyjeżdżanie poza krawędź toru lub każda inna nienormalna zmiana kierunku jazdy, są surowo zabronione.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE