Force India już z tradycyjnym umiejscowieniem lusterek

Tymczasem obaj kierowcy Mercedesa użyli dzisiaj w kwalifikacjach "wygaszania" skrzydła
17.04.1019:32
Marek Roczniak
3215wyświetlenia

Zespół Force India nie czekał do wejścia oficjalnie w życie zakazu stosowania lusterek mocowanych poza kokpitem bolidów, co ma nastąpić wraz z rozpoczęciem europejskiej części sezonu i już w Szanghaju przeniósł lusterka z elementów aerodynamicznych montowanych do bocznych sekcji VJM03.

FIA chciała wprowadzić ten zakaz już od Grand Prix Chin po narzekaniach kierowców na słabą widoczność w lusterkach pełniących też rolę elementów aerodynamicznych, jednak niektóre zespoły stwierdziły, że nie zdążą wprowadzić odpowiednich modyfikacji już na wyścig w Szanghaju i Federacja zgodziła się na odroczenie tego do GP Hiszpanii. Obecnie lusterka na bocznych sekcjach znajdują się jeszcze na bolidach zespołów Red Bull, Ferrari, Williams, Sauber i HRT.


Tymczasem Michael Schumacher ze zdziwieniem odkrył dzisiaj, że nie tylko w jego bolidzie zespół Mercedes zamontował na kwalifikacje system „wygaszania” tylnego skrzydła, najwyraźniej przynoszący korzyści bez zastosowania pokrywy silnika z płetwą rekina do kierowania strumienia powietrza na skrzydło.

Schumacher początkowo pocieszał się, że jego spora strata w kwalifikacjach do Nico Rosberga mogła wynikać z tego, iż obaj korzystali z różnych tylnych skrzydeł (Rosberg bez systemu „wygaszenia”) i powiedział: Z pewnością po tym weekendzie będziemy bogatsi o doświadczenie i będziemy wiedzieli, co trzeba zrobić w przyszłości.

Po sesji stwierdził jednak: Z wcześniejszego spotkania z inżynierami wywnioskowałem, że Nico użyje innego skrzydła, ale tak się jednak nie stało. Rosberg dodał, że poprawki wprowadzone w ten weekend do bolidu W01 pozwoliły mu zbliżyć się do czołówki i w normalnych warunkach był w stanie zakwalifikować się na czwartej pozycji ze stratą zaledwie 0,365 sekundy do zdobywcy pole position.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

8
Morgul
18.04.2010 01:08
W poprzednich sezonach kierowcy tez majstrowali lewa/prawa reka w kokpcie - na bank w 2009 i 2008 wczesniej to juz nie pamietam, trzeba by poogladac onborady.
biCampeon
17.04.2010 10:35
"A nikt nie pomyślał że jest wciąż cos takiego jak REGULOWANE przednie skrzydło?" - nie wiem jak w innych zespołach, ale w Ferrari kierowcy regulują skrzydło za pomocą guziczka na kierownicy :)
vivon
17.04.2010 07:14
moze sie poprostu drapią po kolanie;d a tak na serio to troche dziwne ze taka szarpanina tam jest, mogli by zrobic cos bardziej przystepnego dla ręki, z drugiej strony moze tylko nam sie tak wydaje patrzac w tv
Maraz
17.04.2010 07:00
To na wszelki wypadek wycofałem się z tego fragmentu w newsie o regulacji, żeby nie wprowadzać w błąd.
kkacper
17.04.2010 06:52
A nikt nie pomyślał że jest wciąż cos takiego jak REGULOWANE przednie skrzydło? :) może do tego są te dzwignie czy co to tam jest? :)
michal132
17.04.2010 06:52
bolidy maja najprawdopodobniej zmiane balansu hydrauliczna jak i mechaniczna
Maraz
17.04.2010 06:42
Hmm, no może za daleko kombinuję, ale zmiana balansu hamulców wymagałaby aż tyle zachodu? O ile pamiętam, to kiedyś nawet na kierownicy bywało pokrętło do zmiany balansu hamulców, a tu była jakaś mozolna dłubanina, jakby kręcenie wręcz jakimś zaworem...
ari2k5
17.04.2010 06:25
"zarówno Schumacher, jak i Rosberg na najdłuższej prostej dokonują jakiejś mozolnej regulacji w kokpicie lewą ręką, zatem obaj musieli mieć zamontowany system „wygaszania” tylnego skrzydła." - może po prostu zmieniali balans hamulców przed dohamowaniem? Wielu kierowców tak robiło, VET, MAS, ALO, KUB itp.