GP Chin: McLaren zdominował deszczowy wyścig w Szanghaju

Rezultat końcowy wyścigu na torze w Szanghaju
Rezultat końcowy wyścigu na torze w Szanghaju.

REZULTATY WYŚCIGU

1. Jenson Button 156 okr. 1h46m42,163
2. Lewis Hamilton 256 okr. +0:01,530
3. Nico Rosberg 456 okr. +0:09,484
P.Z.Kierowca (Nr)BolidOp.Ok.Czas/strata/powód nieukończ.B
1 +4Jenson Button 1McLaren MP4-25561h46m42,1632
2 +4Lewis Hamilton 2McLaren MP4-2556+0:01,5304
3 +1Nico Rosberg 4Mercedes GP W0156+0:09,4842
4 -1Fernando Alonso 8Ferrari F1056+0:11,8695
5 +3Robert Kubica 11Renault R3056+0:22,2132
6 -5Sebastian Vettel 5Red Bull RB656+0:33,3104
7 +7Witalij Pietrow 12Renault R3056+0:47,6002
8 -6Mark Webber 6Red Bull RB656+0:52,1724
9 -2Felipe Massa 7Ferrari F1056+0:57,7964
10 -1Michael Schumacher 3Mercedes GP W0156+1:01,7494
11 -1Adrian Sutil 14Force India VJM0356+1:02,8744
12 -1Rubens Barrichello 9Williams FW3256+1:03,6654
13 -1Jaime Alguersuari 17Toro Rosso STR556+1:11,4166
14 +7Heikki Kovalainen 19Lotus T12755+1 okr.2
15 +1Nico Hulkenberg 10Williams FW3255+1 okr.6
16 +6Bruno Senna 21HRT F11054+2 okr.4
17 -17Karun Chandhok 20HRT F11052+4 okr.4
Niesklasyfikowani
Jarno Trulli 18Lotus T12726hydraulika5
Lucas di Grassi 25Virgin VR-018wycofał się; wystartował z boksów1
Pedro de la Rosa 22BMW Sauber C297silnik0
Sebastien Buemi 16Toro Rosso STR50kolizja z Liuzzim0
Kamui Kobayashi 23BMW Sauber C290kolizja z Liuzzim0
Vitantonio Liuzzi 15Force India VJM030poślizg/kolizja z Buemim i Kobayashim0
Timo Glock 24Virgin VR-010problemy tuż przed startem0
Najszybsze okrażenie: Lewis Hamilton (McLaren MP4-25) - 1:42,061 na 13 okr.

KOMENTARZE

116
maczala1
20.04.2010 08:19
< paolo > Relacje BBC są zawsze na tym samym wysokim poziomie. Często jest nawet więcej rozmów z gridu prze samym wyścigiem (w Chinach kierowcy wychodzili bardzo późno na grid i nie było za bardzo z kim rozmawiać). Brundle jest po prostu mistrzem w wyciąganiu klientów do rozmów i omijaniu kolejki innych reporterów czekających na wywiad :) Zawsze ściągam relację BBC w wysokiej rozdzielczości i z wielką przyjemnością oglądam całość jeszcze raz wieczorową porą. Można wyłapać wiele smaczków, które uciekły asom polsatowskim :) Jest łatwy sposób na BBC online w komputerze w czasie wyścigu - zainstalować aplikację FilmOnHDiPlayer. Trzeba niestety bardzo szybkiego łącza aby oglądać bez przeszkód wyścig. Mi udaje się obejrzeć studio przedwyścigowe, a potem już zaczyna przerywać. Poza tym bez zalogowania przerywa połączenie po ok. 10 minutach. Trzeba albo się zarejestrować albo ponawiać połączenie.
pasior
20.04.2010 07:39
bukuć, jakie 30 sekund. powinien dostać ze cztery godziny
paolo
19.04.2010 04:02
Nie mogłem oglądać w niedzielę rano więc oglądnąłem wieczorem ściągnięte z BBC. WOW. Chyba już zawsze tak będę oglądał:) Nigdy nie oglądałem wyścigu ponad godzinę przed startem jeśli nie lepiej i to co robią w BBC m.in. Coulthard, Jordan i Brundle to mistrzostwo świata. Super materiały przed wyścigiem, wywiady na żywo z padoku m.in. z Berniem i Haugiem, w garażach z Lewisem, Buttonem, Webberem i innymi. Poźniej przechodzą ze wszystkimi na grid i rozmawiają z każdym po kolei. Zajebista atmosfera. Jakby się było w centrum wydarzeń. Nie wspominając, że wiedzą o czym mówią. W trakcie wyścigu łączą się garażami kto kiedy i dlaczego zjeżdża w jakim stanie miał opony itd. itp. Np. ponoć Button nie miał zamiaru zjeżdżać ale, że Nico zjechał to żeby nie było ryzyka ściągnęli go i zmałpowali takie same opony. Wszystko w czasie rzeczywistym. Coś wspaniałego. Polecam każdemu kto kuma choćby piąte przez dziesiąte bo dowie się więcej ciekawych rzeczy niż oglądając tą szopkę na polsacie przez cały sezon. Jak sobie pomyślę, że mogłem oglądać taki super wyścig słuchając wywodów Borowczyka i Zientarskiego ze studio zamiast Coultharda i Brundle z gridu to mnie ciarki przechodzą. Jakbym oglądał inny sport. Polecam ściągnąć szczególnie, że wyścig był zajebisty, a przerwa trzy tygodniowa więc można oglądnąć jeszcze raz. Nie wiem czy zawsze im tak wychodzi czy tylko tym razem ale dla mnie bomba. A "jump start" Alonso to pokazali od razu powtórkę jak chyba Charlie Whiting z wieżyczki w momencie startu paluchem pokazał, że Alonso się przypalił. Jeszcze nie wiem jak to zrobię ale od następnego wyścigu muszę mieć BBC w domu!!!:)
Paweł J
19.04.2010 01:46
Ogólnie nie wiem jak reszta, ale ja pierwszy raz w życiu tak Mocno kibicowałem partnerowi z Teamu Roberta Kubicy :>
eTekamote
19.04.2010 07:24
http://www.youtube.com/watch?v=aroE0VD0etc Tu jest filmik w którym wyraźnie widać Falstart ALO.
YAHoO
18.04.2010 07:26
Chyba oponki już nie dały rady w końcówce Noo nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz w tym sezonie ;) należało mu się za te piękne akcje na torze. Hmm, zbyt wiele to ich nie było, bo w wyprzedzaniu na prostej nie ma zbyt wiele polotu i finezji.
lukaxc
18.04.2010 06:20
Bardzo ekscytujący wyscig, duzo wyprzedzeń nawet lepiej niz w australii, następny wyscig w hiszpanii moze juz niebyc az tak bardzo ciekawy chyba ze spadnie deszcz co jest raczej wątpliwe. Wszyscy zapowiadają usprawnienia ale mysle ze status quo bedzie zachowane.
A.S.
18.04.2010 05:45
Przepiękny wyścig i jeszcze wspanialszy rezultat. Brawo McLaren, brawo Jenson i Lewis. Lewis znowu pokazał, że stanowi klasę samą dla siebie. Szkoda, że to nie on dziś wygrał – należało mu się za te piękne akcje na torze. Chyba oponki już nie dały rady w końcówce, a i sam zespół nie chciał dopuścić do bratobójczej walki. Zresztą i tak ogromnie się cieszę. Tak trzymać!!!
Simi
18.04.2010 04:58
Proszę bardzo.
kubus
18.04.2010 04:47
Naprawdę simi? ojejku dzięki za info
prolim
18.04.2010 02:07
Jak dla mnie to śmieszne są decyzję sędziów. Z jednej strony wyprowadzają SC dla jednego bocznego kawałka spoilera, leżącego na skraju toru. A z drugiej strony tolerują niebezpieczną jazdę w pit lane i przed. Jak ktoś się rozp***** przy próbie wyprzedzania na pasie prowadzącym do pit lane, gdzie są bandy betonowe to wtedy pójdą po rozum do głowy. To samo jak ktoś zawadzi o przewód w pit "walcząc" o pozycje w stylu Vettmilton.
Simi
18.04.2010 01:43
Kubus - nie wiem na ile znasz tematykę wyścigów samochodowych, ale jeśli nie, pragnę ci trochę przybliżyć jedną kwestię. Otóż można atakować swojego kolege z zespołu w rozmaity sposób i można go nawet wyprzedzać.
F1-HELP
18.04.2010 01:03
*** Car wszystko zepsuł. Widać są równi i równiejsi w tym CYRKU. Coraz nudniejsze się to robi. Żenujące widowisko. Wychodzi na to, że ci co zjeźdżali często na wymianę opon czy z powodu kar/awarii byli ostatecznie w lepszej sytuacji. Cała premia z właściwie dobranych opon i bezawaryjności poszła się j.... Ech, bzdurne ograniczenia, decyzje przy zielonym stoliku. Powoli nie da się tego g... oglądać i od połowy trzeba było zrobić OFF.
Semai
18.04.2010 12:47
Bo jest zniesiony przepis mówiący,że zdublowani kierowcy mogą za SC odzyskać okrążenie i ustawić sięna końcu stawki.
christoff.w
18.04.2010 12:42
A wie kto dlaczego "Indianin" Chandhok jechal sobie na czwartej pozycji jak SC sie pojawil? Czyzby nie mial mocy by go wyprzedzic i ustawic sie na koncu,bo chyba byl juz zdublowany prawda? Mogl chyba sie zatrzymac gdzies z boku i poczekac na wszystkich, ale nie,jechal twardo przed Kubica.Hmm...?
kubus
18.04.2010 12:35
Fantastyczny wyscig! Wreszcie mclareny pokazały swój potencjał. Najbardziej jestem zniesmaczony idiotycznym zachowaniem alonso. Jak można tak atakować kolege z zespołu? Jednak wybacze mu to bo go nawet lubie:P. Kubica średnio. Dobrze że nie zmienił opon bo było by kiepsko. Szkoda mi schumiego ale wciąż nie tracę nadziei. Bardzo mi sie podobała walka vetella i hamiltona. Widać że obydwoje mają charakterek do bezkompromisowego ścigania. Ogolnie miodzio wyścig.A no i musze pochwalić pietrowa.
Gibonlak
18.04.2010 12:11
Cholera czy nie można wprowadzić jakiś regulacji, żeby SF nie wypaczał wyniku wyścigu. To jest niesprawiedliwe. Bolidy powinny np. podczas jazdy za SF nie przekraczać określonej prędkości tak samo jak w Pit Stopach. Wydawać by się mogło, że istnieją rozwiązania ale może też są jakieś powody dla których ich się nie wprowadza a ja ich nie znam? Force India, a dokładnie Sutil zweryfikował słowa swojego szefa o tym, że FI może dogonić Renault, 0 punktów w wyścigu mówi samo za siebie, tymczasem Renault z tak jeżdżącym Polakiem i Rosjaninem, z taką strategią ma szanse wyprzedzić w klasyfikacji konstruktorów Mercedesa, oczywiście będzie bardzo cięzko ale nie jest to nieosiągalny cel. Tak więc Force India niech lepiej broni 6 pozycji przed Wiliamsem i STR. Jestem pod wrażeniem Maców i Hamiltona. Wyprzedzał jak chciał, Kubica był niewyróżniającą się na jego drodze przeszkodą, chyba MSH się najdłużej bronił, albo to komentatorzy się najbardziej podniecali.
Simi
18.04.2010 11:41
Bardzo szkoda tego falstartu. Początkowo myślałem, że tak świetnie wystartował, ale po którejś powtórce, faktycznie widocznie za wcześnie. Ale to i tak dobra postawa Ferdka. Dojechał czwarty, mając 5 Stopów. TO dobry wynik, ale miałem nadzieję na to, że "złapie" Rosberga. Nie mówiłem, że Vettel może skichać start? Nie wystartował za dobrze, nawet Webber był szybszy. Później było zamieszanie z wjazdami do boksów i trochę stracił. Strasznie agresywnie jechał Hamilton. Przyznam, że oglądało się to naprawdę ciekawie. Niemniej jednak, Lewis nieźle szarżował. Massa gdzieś tam zniknął, nie pomogło mu to, że musiał czekać na Alonso w boksach. Schumacher też rozczarowywał. Nie ma co, ale mimo kilku dość ładnych pojedynków (no tak, co z tego, że ładnych jak przegranych) jechał nie jak na 7-krotnego mistrza przystało. Widać, że to już nie ta forma. Szkoda mi trochę ALguersuariego. Przez pewien czas jechał naprawdę dobrze i zdziwiony byłem, kiedy zaczał gwałtownie tracić pozycję. Szkoda też Buemiego, który jest utalentowanym kierowcą. Nie wiem jak na was, ale na mnie duże wrażenie zrobił Pietrow. Wreszcie pojechał tak, że zadowolił i samego siebie, i pewnie zespół. Moim zdaniem Witalij powinien byc z siebie naprawdę zadowolony, bo odwalił kawał naprawdę dobrej roboty. Kolejnym obok Massy kierowcą, który gdzieś tam zniknął był Webber. Tak jak myślałem - McLaren okazał się najszybszy. Tor w Szanghaju jest bardzo dobrze przystosowany do bolidu MP4 - 25. Nie macie czasem wrażenia, że Button naprawdę może być w tym roku wyżej niż Hamilton w klasyfikacji generalnej? Kubica też ładnie pojechał. POdsumowując, to był naprawdę interesujący wyścig. Emocjonujący i naprawdę ciekawy. Zapewne jednak, to przez zmienne warunki pogodowe. Kto był taki pewny wygranej Vettela? Nie mówiłem, że nie należy zakładać kolejnej wygranej? ;)
Zykmaster
18.04.2010 11:41
http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/alonsofalstart4f3c.png Tutaj macie moment gdy koła Alonso już ruszyły a nadal jest czerwień na sygnalizatorach :). Możecie sobie to foto porownac z Video podanym wczesniej. Widac ze lewa opona na zdjeciu juz zmienila polozenie(widac po napisie na Brydzu). Pozdrawiam :)
kovalf1
18.04.2010 11:37
adamo342 - Ja mam nadzieję, że dla Buemiego albo Algersuariego :P Na pewno im taniej wyjdzie ;]
buran
18.04.2010 11:32
Button!! trochę szalony wyścig :D
incar
18.04.2010 11:30
Ludzie był falstart. poczekajcie na filmik gdzie jest stabilny obraz to od razu zobaczycie. Na BBC iPlayer mozna zobaczyć.
adamo342
18.04.2010 11:29
czuje że webber zrobi w następnym sezonie miejsce dla Kimiego w Red Bullu
atb
18.04.2010 11:28
jest jeszcze coś takiego jak czas reakcji; start w tej samej chwili z gasnącymi światłami jest wstrzeleniem się w start, a nie reakcją na sygnał (zgaśnięcie świateł); w lekkiej atletyce czas reakcji krótszy niż 0,1 s jest falstartem, gdyż tyle minimum czasu potrzeba na reakcję; nie wiem, czy taki czas jest określony w F1, ale w tym przypadku jump start był bez wątpienia (i piszę to jako sympatyk Alonso).
christoff.w
18.04.2010 11:25
Jak myslicie,nie lepiej by bylo jakby wstrzymywano im wszystkim czas po podjeciu decyzji o SC i pozniej bylby ponownie wlaczany u kazdego po przekroczeniu lini startu/mety?Byloby sprawiedliwie. Przeciez i tak suma sumarum na koniec wyscigu liczy sie ogolny czas.A tak to bez sensu jest, zeby cala strategie niweczyl jeden koles co zgubil skrzydlo i to na zjezdzie do pitlane, gdzie mogli posprzatac szybciutko te kilka czesci (co tez notabene zrobiono!) Btw; strasznie dlugo byl ten SC na torze o czym mowili rowniez w studio a wszystko zrobione jakby pod Hamiltona i reszte liderow.Pisze o tym poniewaz pokrzywdzeni sa i to nie poraz pierwszy w ostatnich latach: Kubica ,Petrov,Rosberg,Button czyli Ci co zaryzykowali z pozostaniem na slickach (no moze Button tak bardzo nie, bo wygral i Rosberg tez ok ale inni?) Wydaje mi sie ze ten pomysl bylby godny rozpatrzenia przez FIA,ale pewnie nic z tego nie wyjdzie bo wtedy mniej widowiskowosci by bylo i co najwazniejsze nie mozna by bylo ustawic wyscigu itp. p.s: mam to nagrane w hd i ogladalem trzy razy i byl minimalny "jump start",ale jak dla mnie do zaakceptowania.
Z3RO
18.04.2010 11:23
@Jacobss ja też widziałem falstart Ferdka co chwile klikałem pauzę i play, patrzałem na ruchy kół ruszyły się jak jeszcze było czerwone światło.
Gangster
18.04.2010 11:22
[quote]Nomis napisał/a:Oficjalnie potwierdzone i Vetel i Hamilton dostali karę "upomnienia". :/ Z innej beczki. Natalia 14 w pierwszym wyścigu F2.[/quote] To ile może być tych upomnień przed ukaraniem?? Takim sposobem przez cały sezon mogą być same upomnienia bez kary dla HAM(a).
eTekamote
18.04.2010 11:18
Alonso ruszył za szybko. 24 sekunda - zatrzymujcie i puszczajcie z powrotem. Zobaczycie,że bolid ALO ruszył się o maluteńki kawałeczek kiedy były czerwone światła. Niestety, falstart minimalny ale jest.
flow
18.04.2010 11:17
Jacobss jak zawsze na wszystkich naskakujesz. Gdyby to Vettelowi przyznali taka kare albo Kimasowi to najwiecej bys plul na sedziow
jan5
18.04.2010 11:17
Jacobss a ty nie badz takin fanem kubicy
Nomis
18.04.2010 11:13
Oficjalnie potwierdzone i Vetel i Hamilton dostali karę "upomnienia". :/ Z innej beczki. Natalia 14 w pierwszym wyścigu F2.
Jacobss
18.04.2010 11:13
Otóż, panowie "znaffcy" jak zwykle gadacie głupoty. Whiting elektronicznie widzi starty i od razu po starcie wiedział, że Ferdek ruszył za szybko. Poza tym, doskonale było widać z onboardu, że Alonso za szybko puścił sprzęgło. Już nie będzie takimi fanbojami Alonso. Nie przystoi to tej stronie. Granice rozsądku trzeba mieć. Edit: Znajdę w necie onboard i pokaże wam, że się mylicie.
jan5
18.04.2010 11:12
flow bo ferrari powino sie odwołac jesli tego nie zrobia to nic nie bedzie zrobione, przeciez sie nie przyznaja do błędu
flow
18.04.2010 11:09
Teraz juz jestem w 99% przekonany, ze nie bylo jump startu Tylko FIA sie tym raczej nie zainteresuje i rozejdzie sie po kosciach. Nie slusznie.
WicI
18.04.2010 11:09
Ja również uważam że Fernando wystartował idealnie, już podczas transmisji to zauważyłem. /takie jest moje zdanie.
jan5
18.04.2010 11:04
watch?v=kKMztXO3OFU wpiszcie to w google i kliknijcie na pierwszy filmik od góry, przewińcie na 25 sekunde w której będzie widać ze Alonso ruszył dokładnie w momencie kiedy zgasły swatała, mieliśmy doczyniena z najlepszym startem w historii niesprawiedliwie uznanym za przedwczesny
psychocowboy
18.04.2010 11:00
"The Stewards received a report from the Race Director regarding an incident in the pit lane involving car 2, Lewis Hamilton and car 5, Sebastian Vettel. On hearing the explanation from both driver's and both team manager's and viewing video evidence the Steward's decide that Lewis Hamilton drove in a dangerous manner and therefore impose a penalty of a reprimand." żródło: fia.com
kemek
18.04.2010 10:56
A skąd wiesz Rebel? Ruszył na przykład 0,2 sekundy wcześniej, czyli już posiadał jakąś prędkość, kiedy dopiero oni wystartowali od zera. A w F1 to już jest przepaść.
Rebel
18.04.2010 10:49
fernandof1 - Chyba jednak masz rację. Gdyby Alonso ruszył o ten ułamek sekundy później to i tak wyprzedziłby Red bulle bo Seb i Webber trochę jednak ''zaspali''.
Gangster
18.04.2010 10:47
A co powiecie na walkę HAM -> Web?? Przy wznowieniu po SC nie można wyprzedzać zawodnika do przekroczenia linii Start/Finish a ham już zaatakował i wyprzedził WEBERA przed tą linią!!! Za to powinna być kara drive thorough.
testauto
18.04.2010 10:45
Też wydaje mi się, że Alonso ruszył prawidłowo.
fernandof1
18.04.2010 10:44
niestety jest minimalny ale to minimalny "Jump Start " ułamek sekundy
Slawregas
18.04.2010 10:43
nawet jeżeli mozna by było to i tak nic im to nie da bo był falstart....jak ktoś tego nie widzi to jest ślepy
Rebel
18.04.2010 10:42
Moim zdaniem lepiej poczekać na filmik lepszej jakości, choć na tym, moim zdaniem widać że Alonso wystartował idealnie.
flow
18.04.2010 10:40
Wlasnie. Jesli to blad sedziow to zawodnik/zespol moze sie odwolac?
francorchamps
18.04.2010 10:39
zastanawia mnie to, czy jeżeli uznanoby że JUMP STARTU nie było, to Ferrari może się odwołać i Alonso odejmą od czasu np: 25sek? Reguluje to jakiś przepis...? Moim zdaniem Fernando wystartował IDEALNIE!
fernandof1
18.04.2010 10:36
ten minimalny błąd Alonso kosztował go tak wiele a jeszcze do tego Vettel zaspał
Player1
18.04.2010 10:36
@francorchamps Idealnie się wstrzelił, ale jeśli w F1 są podobne przepisy co do startu jak w lekkiej atletyce to jest jeszcze coś takiego jak czas reakcji człowieka no bodziec. W lekkiej atletyce za falstart uznaje się nawet wyjście z bloku po wystrzale, ale wcześniej niż pewien ustalony czas reakcji dla człowieka.
flow
18.04.2010 10:35
francorchamps, teraz obejzalem i wg mnie nie bylo falstartu a jesli byl to naprawde minimalny. Vettel ruszyl strasznie wolno i dlatego moze to wygladalo jak blad Alonso. Ale moze jestem slepy;p kemek: tylko, ze to nagranie zaczyna sie pozniej niz zgasniecie swiatel
kemek
18.04.2010 10:34
Nieprawda. Koła zaczęły się kręcić przed zgaśnięciem świateł. Najlepiej, patrząc na koła, klikać play/pause i jak zobaczy się pierwszy ruch kół w Ferrari, spojrzeć, że światła nadal są zapalone.
kuba22
18.04.2010 10:33
heh a miał być najnudniejszy sezon w historii
francorchamps
18.04.2010 10:32
http://www.youtube.com/watch?v=kKMztXO3OFU Wiecie co? To rzekomy Falstart ALO! Inni zaspali a on ruszył idealnie gdy zgasły światła!
kovalf1
18.04.2010 10:29
Yahoo - dlatego napisałem, że obaj nagrzeszyli. Hamilton się tam nie powinien znaleźć(to już sprawa mechaników), a Vettel nie powinien tak postąpić.
flow
18.04.2010 10:25
niemownikomu, podaj link do nagrania jak mozesz
niemownikomu
18.04.2010 10:24
patrząc z kamery nad kaskiem alonso wygląda na to, że alo nie popełnił falstartu tylko inni zaspali
Player1
18.04.2010 10:16
@Yahoo i Chance - zgadzam się z wami co do tego, że HAM powinien ustąpić, ale VET z premedytacją zmienił kierunek jazdy z linii bliżej pitwall na jazdę praktycznie po linii. Oczywiście miał do tego prawo, ale w kategoriach bezpieczeństwa mało przemyślane no i nie do końca fair.
francorchamps
18.04.2010 10:16
flow @ http://www.youtube.com/watch?v=kKMztXO3OFU Ale kopia tragedia!
tommyline
18.04.2010 10:15
Wyprzedzanie na dojeździe do boksów jest być może dozwolone, ale jeżeli osiągnie się korzyść (wyprzedzi) ścinając zakręt, to to już jest wbrew przepisom. Hamiolton de facto nie osiągnął korzyści, bo nie wyprzedził Vettela, ale Alonso tak, i to dużą.
Zomo
18.04.2010 10:14
Lewis ma w tym sezonie wiecej szczescia niz wczesniej i jego numery jak narazie nie kosztowaly nikogo - dlatego pewnie ciagle jest bez kary. Niestety daje to zly przyklad i prowokuje innych. Gdyby stukneli sie z Vettelem na wylocie z pitlane byla by byc afera na pol sezonu. Gdyby ktos sie porozbijal za Buttonem podczas SC to tez nie takie pewne czy Button zachowal by wygrana.
flow
18.04.2010 10:11
Ma ktos ten falstart Alonso z kamery nad kaskiem?
Kamikadze2000
18.04.2010 10:09
@francorchamps - popieram! No ale ta sprawa już jest zamknięta. Dostał karę, którą odbył i po kłopocie. No ale oczywiście SC niewiarygodnie mu pomogło, wręcz uratowało od katastrofy!
Chance
18.04.2010 10:09
Nie przepadam za Vetelem, ale musze tutaj napisac kilka słów w jego obronie. Nie zgadzam się z tym, że Vetel wypychał Hamiltona. Vetel jak najbardziej jechał prawidłowym torem, a że bardzo blisko linii wewnętrznej - ma do tego prawo. Nie przekroczył tej linii, więc o jakim wypychaniu niektórzy piszą? Po prostu nie wpuścił Hamiltona. Jest chyba różnica pomiędzy niewpuszczeniem, a wypychaniem, prawda? Gdyby Vetel jechał środkiem pasa, to Hamilton by się pewnie przed niego wepchał na chama. Vetel musiał jechać blisko wewnętrznej, żeby nie dać Hamiltonowi szansy. Więc nie wiem, za co n iektórzy obwiniają Vetela...
YAHoO
18.04.2010 10:08
natomiast Vettel ewidentnie wypychał Hamiltona gdy ten wrócił do gry. Cholera jasna, wy serio nie kumacie że Vettel BYŁ WTEDY Z PRZODU I ZAKICHANYM OBOWIĄZKIEM HAMILTONA BYŁO USTĄPIC?!
francorchamps
18.04.2010 10:06
Nie no Panowie! Falstart był konkretny! Z kokpitu ALO było widać że wystartował na tyle szybko że zyskał 1/3 długości pomiędzy P3 i P2 Przynajmniej mnie się tak wydawało ale zdania mogą być podzielone...
Kamikadze2000
18.04.2010 10:04
Wielka szkoda, że Safety Car wyjechał na tor, no ale co poradzic. Nie mniej, nie więcej, Robert spisał się świetnie i zajął świetne piąte miejsce. McL były zdecydowanie na przedzie stawki, głównie na prostych, więc braw dla Nich za zasłużone zwycięstwo. W Barcelonie raczej już tak nie powalczą (warunki tam raczej powinny suche, więc RBR spokojnie powinno odjechac, ale zobaczymy!). Gratulacje również dla Witalija, który pomimo jednego dośc znaczącego błędu, zasługuje na uznanie. Zrobił kawał dobrej roboty i mam nadzieje, że w przyszłości godnie będzie reprezentował swój wielki kraj! Co do kary dla Hamiltona czy Alonso, zobaczymy... Decyzja należy do sędziów i nasze sugestie nic nie zmienią. Osobiście, jeżeli faktycznie złamali regulamin, kara powinna nastąpic, ale zobaczymy, co na to Alex i spółka. No to do Barcelony!!! :))
k2.
18.04.2010 10:03
Czytasz w jego myślach ,że wiesz na co liczył?
Player1
18.04.2010 10:01
BUT zbijając stawkę prawdopodobnie liczył, że rywale się sami wyeliminują. Plan częściowo się powiódł - WEB out.
fibon
18.04.2010 09:58
Walka na wjeździe do boksu, zarówo dwóch Ferrari jak i Ham-Vet nie jest zakazana, przecież to część toru... Na wyjeździe Ham się nigdzie nie wpychał tylko ustawił za Vet, więc wszystko raczej było fair. Sytuacje z Web trzeba by jeszcze raz zobaczyć. Kontrowersyjne było dla mnie przesadne zwolnienie But przed zjazdem SC, ale nie w sensie postulowania o jakąś karę, po prostu nieźle zbił stawkę :P Wyścig niezły, ale pewnie znów dzięki pogodzie...
kovalf1
18.04.2010 09:53
Safety Car nie wiadomo w ogóle po co wyjeżdżał po tym incydencie Algersuariego, a to, że był tak długo na torze, wolę przemilczeć... Wczoraj w WSbR była podobna sytuacja, po restarcie była jakaś zadymka na pierwszym okrążeniu, części się posypało sporo lecz delikatnie poza tor. Kilka aut w żwirze wylądowało, ale wyścig toczył się dalej i było okej, tak więc dzisiejszej decyzji nie rozumiem. Z pewnością to zrujnowało wyścig Kubicy i Rosbegowi, którzy byli by wyżej. Co do walki Hamiltona i Vettel jeszcze przy wjeździe, to jeżeli chcecie dla niego kary, to przypomnijcie sobie co później zrobił Alonso z Massą. Akcja Hamiltona i Vettela w boksach - obaj nagrzeszyli, bo Lewis za szybko wyjechał(to raczej wina mechaników), natomiast Vettel ewidentnie wypychał Hamiltona gdy ten wrócił do gry. Na wyróżnienie zasługują Button, Petrov, a Schumacherowi trzeba już chyba podziękować.
MARIO F1
18.04.2010 09:51
Nastepny ciekawy wyścig(a miał być nudny sezon),taktyka Renault dała efekty szkoda ze SC zniwelował przewage,a co do Hamiltona to jezdzi ryzykownie ale dzieki temu nie nudzimy sie przed telewizorami,Pietrow dawal rade i wreszcie pierwsze pukty,widac ze Schumiemu bryka coś nie lezy.Njwazniejsze ze Robert znowu w pierwszej 10 i sa pukty i widac ze rozwój samochodu idzie w dobra strone.
Nomis
18.04.2010 09:51
Nikt nie napisał, że Button powinien dostać co najmniej ostrzeżenie, choć dla mnie ewidentnie powinien zostać ukarany -25 sekund, za to co zrobił podczas SC. Karygodnie złamał przepisy (40.11 F1 SR) . Niemal doprowadził do karambolu i to podczas SC, które ma wprowadzać bezpieczeństwo na torze.
mkpol
18.04.2010 09:50
Teoretycznie pitlane zaczyna się od kreski od której ograniczona jest prędkość. W praktyce dojazdowa część jest stosunkowo wąska i jakiekolwiek manewry mogą zostać uznane za potencjalnie niebezpieczne. Z drugiej strony to nie jest szkółka niedzielna i nikt im nie płaci za to żeby byli mili i przepuszczali wszystkich. O ile walkę vet-ham jestem w stanie zrozumieć, o tyle to co Alonso popełnił na koledze zespołowym to już było cokolwiek dziwne. Dowodzi jednak prawdy słów Domenicalego, że TO w ferrari to już definitywna przeszłość. Inaczej by tak nie walczyli. Chyba jest tak, że skargę mógłby złożyć zespół, ale musieli by donieść na swojego kierowcę :-). W każdym razie prawie pewne jest że końcowa klasyfikacja nie jest jeszcze wcale ostateczna.
kibic sribic
18.04.2010 09:49
niewielki był ale był:)
flow
18.04.2010 09:44
Falstart Alonso byl bardzo duzy czy minimalny? Nie widzialem tego dokladnie na powtorce. Mozliwe tez ze zmylil go krzywo stojacy Vettel
Lolkoski
18.04.2010 09:41
Jednak nie ma to jak deszcz, od razu wszystko wygląda inaczej. Kubek kolejny bardzo solidny występ, co prawda zepsuł start, ale potem jazda bezbłędna - szkoda tego drugiego SC bo byłoby podium. Brawo dla Witalija - co prawda kilka błędów miał, ale pokazał wreszcie że jeździć potrafi. Świetnie jechał też Button i Alonso, dobra jazda Rosberga. Co do Hamiltona to może i on jest jednym z najszybszych , najlepszych czy jeszcze coś, ale jeździ jak idiota i mam nadzieję, że dostanie karę - nie będę pisał za co bo chyba wiadomo. Uważam, że koleś ma kiepską psychikę, o czym świadczy poraz kolejny lament do inżyniera. Ma też niestety fory w F1. Słabo Massa, Webber i oczywiście Schumacher. @up - Właśnie jak to jest czy Ham mógł wjechać przed Vettela przy zjeżdzaniu to samo tyczy się ALO?
Player1
18.04.2010 09:41
Co do dojazdu do pitline HAM i VET jechali bok w bok już wcześniej, na tej krótkiej prostej łączącej długą prostą i prostą startową. HAM poprostu wykorzystał to, że był po wew. - to samo ALO. Kar nie będzie. Co do już samej jazdy w pitlane, wyraźnie było widać jak VET spycha HAMa, więc tak naprawdę nie wiadomo do czego doczepią się sędziowie. Dla HAMa okolicznością łagodzącą może być to, że w końcu odpuścił. Co do potyczki HAM vs WEB, możliwe, że HAM bał się kontaktu z VET (po wew) i przez to wywiózł WEB. Za mało danych było widać, ale ja takie odniosłem wrażenie. Po prostu na moje oko HAM był w "kanapce" VET - HAM - WEB. KUB na miarę możliwości bolidu - solidny wyścig.
Dudak
18.04.2010 09:36
jaja by byly gdyby np vettel nie chcial wjezdzac do boksu a ham ktory byl po wewnetrznej by go zaciagnal :P
martyna
18.04.2010 09:34
Jak dla mnie to był bardzo świetny wyścig , ale ... Vet na starcie , fal start Alonso , może to go zmyliło > Potem walka w boksach Vet i Ham , i powinien dostać za to karę ! Jezdzi bardzo agresywnie ! Schumi - strasznie tańczył mu bolid , już nie wspomnę jak go wyprzedził Rosjanin ... Button - Hamilton - strasznie są szybcy !!! Bez konkurencyjni !!! Och działo się , wszystko dzięki deszczykowi . Hiszpania zdecydowanie będzie słoneczko >
mariuszfm
18.04.2010 09:33
najlepiej niech Ham i Alo dadzą karę do Kub na podium :D
prolim
18.04.2010 09:32
@mkpol Też mi się wydawało to dziwne, że Hamilton wyprzedzał Vettela. Ale tyle tych dziwnych zachowań Hamiltona było, że już powoli nie ogarniam. Przynajmniej nie zygzakował... :D
flow
18.04.2010 09:32
andy, tu chodzi o walke w boksach a nie wjazd
noofaq
18.04.2010 09:31
widzieli i też uważają ze jeśli jeden dostał kare to drugi też musi
andy
18.04.2010 09:30
krzykacze, którzy chcą kary dla Hamiltona, nie widzieliście jak Alonso wyprzedził Masse na wjeździe do boksów?
maroo
18.04.2010 09:29
A co z dwiema sytuacjami wjazdu na pit lane? Czy to legalne?
mkpol
18.04.2010 09:27
prolim co racja to racja. To zespół wypuszcza kierowcę z boksów i to oni wypuścili "Hamcia" tak by wjechał pod koła Vetela. Ty niemniej widać było jak Lewis "nadrabia na dystansie" jeszcze w pitlane więc możliwe że kara będzie za przekroczenie prędkości. Z kolei na wjeździe ewidentnie źle zachował się Vettel. Wjeżdżał jako drugi i powinien ustąpić
benethor
18.04.2010 09:26
Co do Alonso: podczas neutralizacji nie można przejeżdżać kar.
ciaps
18.04.2010 09:26
Dziwne rzeczy miały miejsce Nie mogę się oprzeć opinii,że SC trochę na wyrost no i zdecydowanie zbyt długo jak na posprzątanie kilku kawałków plastiku. Wjazd do pit lane Hamiltona i Alonso bez komentarza- zaczną sie chyba zgrzyty w Ferce Jesli Hamilton chce się popisać przed MSC, że też potrafi jeździć po chamsku to mu dobrze idzie Brawo Petrov!
podgladamwas
18.04.2010 09:26
Jessica Mischibata przynosi ogromne szczęście Jensonowi. Ona ma bardzo dobrą aurę. Jenson może zawalić kwalifikacje, ale kiedy ona jest na torze i tak wszystko układa się pomyślnie. Już w tamtym roku o tym pisano. :):)
vivon
18.04.2010 09:24
@benethor a jak dla mnie to ham na wjezdzie wyprzedzil Vet poza torem i powinien dostac kare. mysli ze jak jest kierowcą Mcl to sobie moze pozwalac na wszystko i ze go wiecznie bedą wszyscy piescic!!!
benethor
18.04.2010 09:22
HAM-VET: to była walka o pozycje. Na wjeździe mogą wejść 2wide, a przy wyjeździe to raz, że Hamilton został wpuszczony obok Vettela a dwa że Vettel go spychał. HAM-WEB: za mało danych, przydało by się inne ujęcie. Dla mnie RA Brawo dla jedynych prawowitych Srebrnych Strzał za niemal perfekcyjnie rozegrany wyścig! :D Rosberg - Schumacher 4:0 Liuzzi - Ale urwał, ale to było dobre :) W sumie jak spojrzeć to piękny wyścig był. To, co Petrov wyprawiał jak na klase samochodu...no poezja. ;]
prolim
18.04.2010 09:20
@Lukas Skoro nic się nie stało, to dlaczego sędziowie się tym zajmują? Nie muszę mówić, że Hamilton miał już ostrzeżenie z poprzedniego wyścigu na koncie. Też nie muszę przypominać, że w przeszłości były kary za "złe" wypuszczenie kierowcy z pit lane - mianowicie pod koła innego bolidu. A ten drugi SC to już przegięcie, ustawiają ręcznie wyniki wyścigów. To było irracjonalne.
VJM02
18.04.2010 09:19
Rosberg 4 : 0 Schumacher. Brawo Renault. HRT znów dojeżdża 2 bolidami :)
Bart125
18.04.2010 09:19
Brawo dla Pietrowa no i oczywiście Roberta... Ależ to był emocjonujący wyścig
Jacobss
18.04.2010 09:19
Monako - Ty chyba nie rozumiesz przepisów. Walka w boksie jest zabroniona! Jak zwykle tony ekspertów nie ma pojęcia o tym co pisze. Kara dla Hamiltona powinna być i nie ma bata.
Falarek
18.04.2010 09:19
Mi też decyzja o SC wydaje się z lekka kontrowersyjna i mam wrażenie że była podyktowana faktem uatrakcyjnienia wyścigu niż rzeczywistym zagrożeniem. Nie raz z samochodów odpadały jakieś części i leżały na torze i rzadko z tego powodu wyjeżdżał SC. No ale cóż stało się jak się stało i mieliśmy dzięki temu ciekawą końcówkę a Kubica stracił przez to praktycznie pewne podium.
Mickey
18.04.2010 09:18
"wszyscy objeżdżają Schumachera jak dorożkę"
michal5
18.04.2010 09:17
Brawo Alonso widać ze mclareny były ustawione w kwalifikacja na deszcz
Fan1
18.04.2010 09:16
SC przez kilka okrążeń po odpadnięciu przedniego skrzydła młodziaka z Hiszpanii, brak kary dla Hamiltona, czy Angole wiedzą, że ten wyścig ogląda cały świat, skandal!
flow
18.04.2010 09:16
A co do wbiciu sie Alonso przed Masse to osobiscie myslalem, ze odda mu ta pozycje po wyjezdzie. I to kolejny wyscig, ze Alonso wystarcza 4 miejsce. Mogl przycisnac Rosberga i go lyknac.
monako
18.04.2010 09:15
Jaka kara dla Hamiltona? Na wjezdzie do boksow Hamilton byl pol bolidu przed Vettelem, tylko wczesniej zaczal hamowac przed zakretem i Vettel go wtedy wyprzedzil, a Hamilton wykorzystal wieksza predkosc Vettela na zakrecie do Pit Lane i go wyprzedzil - walka o pozycjel. A co z zajezdzaniem Vettela przy wyjezdzie z Pit Lane? Do tego jakos nikt sie nie przyczepia? Jak dla mnie to byla walka o pozycje i tyle. Przeciez to wlasnie o to powinno chodzic w F1!
mkpol
18.04.2010 09:15
MiSzCzu chyba definitywnie żegnał się z torem w Chinach, bo odwiedzał wszystkie zakątki toru. Niektóre nawet kilka razy. Wyścig został wypaczony przez wpuszczenie SC. Trudno oprzeć się wrażeniu, że dla usunięcia kilku kawałków z toru w dodatku spoza optymalnej linii jazdy to zbyt wielkie przedsięwzięcie. Szczególnie, że widać było wyraźnie że całe skrzydło zostawił w alei dojazdowej. Szkoda podium Kubka, ale tak bywa. Wielkie brawa dla maka za dublet. Webber i Massa po raz kolejny pokazali że na mokrym są słabiutcy.
fernandof1
18.04.2010 09:14
Alonso falstart trochę mnie zawiódł i mógł nie zmieniać zaraz po paru okr opon to był by wyżej a napięcie miedzy Massa a nim na pewno się pojawią Hamilton był zdziwiony krytyką po gp Malezji ciekawe co teraz powie Button brawo ładny wyścig a na koniec opony zjechał Robert myślałem że podium ma już w ręce a tu 5 Schumi jednak tobie podziękujemy Red Bull brawo brawo tak popsuć wyścig to tylko wy umiecie ALo miał kare i jest przed wami ! Vitek brawo w Malezji to ALG szalał a tu Vitek ładnie jechał ale parę błędów miał Lotus przed Williamsem aż chce się płakać jak Williams tak przegrywa
YAHoO
18.04.2010 09:14
Kaszana Red Bulla :/ Rosberg kolejny, solidny wyścig. Mam nadzieję, że McLaren kopnie w tyłek Hamiltona i zacznie stawiac na Jensona.
bartekws
18.04.2010 09:13
Nie rozumiem wielu rzeczy z tego wyścigu... Na boku toru leżą dwa małe kawałki skrzydła, które dwa bolidy obok siebie mogą ominąć bez problemu a na tor wyjeżdża safety car i tym samym ingeruje w wyniki wyścigu... Hamilton, który oczywiście niesamowicie korzysta na SC jedzie świetnie - to nie ulega wątpliwości - ale to co wyprawia chwilami to już na prawdę przesada - przy wjeździe do pit-lane wyprzedza na chama Vettela przejeżdżając przy tym po białej ciągłej linii - kary żadnej nie ma.. Następnie zostaje wypuszczony tuż przed Vettela.. No i ta sytuacja przy zjeździe safety cara - wypychanie Webbera i znowu pchanie się na chama.. - jak za to wszystko znowu nie będzie kar to ja naprawdę nie widzę sensu rozgrywania tych zawodów... Wyścig cudowny - oczywiście zawdzięczamy to wspaniałym opadom :D Ależ emocji było! Brawo Button - ależ musiał mieć emocje na ostatnich okrążeniach! Brawo Kubica - szkoda tego sc - przewaga była ogromna!!! Massa?! Co on robi w Ferrari?! a właśnie - przecież Alonso też wyprzedził potem Massę tak samo jak Hamilton Vettela - to jak to w końcu jest z tymi przepisami? Brawo Petrov za końcówkę! ;)
bukuć
18.04.2010 09:13
nie no , co ten Wurz robi .... 1.Brawa dla Jensona 2. Kara conajmniej +30 sek. dla Hamiltona i cofnięcie go o 10 pozycji na starcie w Hiszpanii 3. +25 sek. dla Alonso
Dudak
18.04.2010 09:13
Mclareny nie byly do tkniecia na prostej...roznica w predkosci byla tak duza ze nawet nie ma mowy o oddawaniu. Bylem pewien ze dostanie po tylku..mialem nadzieje ze zajmie to hamiltonowi nieco dluzej... Ale na koncu prostej juz byl cala dlugosc bolidu przed nim - nie mial najmniejszych szans. Jestem ciekaw jak sie skonczy akcja alonso-massa przy wjezdzie: przeciez te chlopaki sie tam zagryza. Alonso wjechal tam w stylu hamiltona i brzydko mowiac wydymal tam swojego partnera. Po bandzie ta akcja. Hamilton jak zwykle: "po swojemu". Mailem cicha nadzieje na dluzsze potyczki miedzy nim a schumacherem...moze jakas mala potyczka :D. Podobny styl jazdy i wyprzedzania - na "hama". Ogolnie bardzo ladnie pietrov - bylem w ciezkim szoku :P
IceOne
18.04.2010 09:12
Jeden z bardziej zakreconych wyscigow w ostatnim czasie. McL wspaniale , dobre decyzje Buttona po raz kolejny daja zwyciestwo. Lewis - ten facet to szatan za kierownica ,piekielnie szybki , agresywny , najbardziej widowiskowy kierowca w F1. GRATULACJE McL. Co do wyscigu to fajne sa urozmaicenia ale dzis to byla juz przesada. Pan Michal Szumacher - TOTALNE UPOKORZNIE.
Lukas
18.04.2010 09:10
Jeśli wy to nazywacie walką to co drugi kierowca powinien dostawać karę za jazdę w pit-lane :D Widzę, że rzesze ekspertów nadchodzą :D Oczywiście za dwa dni będą narzekać, że kierowcy nie mają jaj i nie walczą :)
flow
18.04.2010 09:09
prolim, Alonso odbyl kare jak byl SC. CHyba.
francorchamps
18.04.2010 09:09
Hamilton powinien wyłapać "+25 sek" jak w SPA w 2008r To co ten Człowieczek wyprawia już mnie irytuje, jest bezkarny! Kurde i pomyśleć że kupiłem sobie jego czapke za 40 Euro na GP Belgii właśnie w 2008 :/ Chce ktoś?! Sprzedam za 5 Funtów Egipskich albo wymienię na skarpetki...
seba_d
18.04.2010 09:09
niech mi powie kto wypościł SC na tyle kółek z powodu paru kawałków, ale przecież czołówka miała za dużą stratę szkoda gadać.
SAP
18.04.2010 09:08
W ogóle, a nie wogole. Co wyprawiał? Incydent przy wyjeździe z boksów? Tam walka nie raz już się pojawiała, a Hamilton odpuścił w tej sytuacji. Ponadto Vettel zachował się kontrowersyjnie. Zjazd na drugi pit stop? Alonso zrobił dokładnie to samo później więc jeśli kara to dla obydwóch. Incydent z Webber? Trudno stwierdzić bo widzieliśmy tylko z jednego ujęcia i raz, ale wydaje się, że był zwykły incydent wyścigowy jakich pełno przy stacie.
Amalio
18.04.2010 09:08
I znowu brak sensownej kary dla Hamiltona :/ Brawa dla Petrova. Nie tylko dojechał w końcu do mety, ale przywiózł punkty! Stoczył też kawal pięknej walki na torze. Oby tak dalej :)
prolim
18.04.2010 09:06
Zaimponował mi Button! Jak tak dalej będzie jeździł to zacznę zmieniać zdanie, że jest troszeczkę przez przypadek mistrzem. Hamilton - ładny gest po wyścigu, ale powinien dostać jakąś karę, bo to już przesada, walka z Vettelem na końcu pit lane, na wjeździe do pit lane, potem wyprzedzanie przed startem... Chyba warto wrócic do koncepcji Fiamiltona... Poza tym nie wiedziałem, że Charlie ma powiązania rodzinne z Hamiltonem, bo ta decyzja o SC z powodu kawałka spoilera na torze... To już jawny przekręt. Nie spotkałem się z tym wcześniej. Brzydkie zachowanie Alonso. Dobra taktyka Renault - Kubica słabo jechał dziś, szczególnie mam pretensje do tego jak "oddał" Hamiltonowi pozycję. Bardzo ładnie Pietrov, jeszcze ma momenty złe, ale przeplata je ze znakomitymi! Poza tym nie wiem kiedy odbył Alonso tą karę, bo dostał ją, a mimo to po 15 okrążeniach był przed Massą, mimo, że cały czas jechali razem... Nie mam pojęcia jak to się stało...
k2.
18.04.2010 09:06
Kara dla Hamiltona.Nie ma bata.
flow
18.04.2010 09:05
Hamilton powinien dostac +25s bo to co on wyprawial to nie mam slow wogole. Widac za kim sa sedziowie