Brawn: Kanał F Mercedesa wymaga jeszcze trochę pracy

"W chwili obecnej nie zmniejszamy w wystarczającym stopniu oporu powietrza na prostych"
05.06.1013:17
Igor Szmidt
1973wyświetlenia

Szef Mercedes GP - Ross Brawn przyznał, że „kanał F” jego zespołu wciąż nie pracuje tak efektywnie, jak powinien. Niemiecki zespół wprowadził swoją wersję systemu wygaszania tylnego skrzydła w kwietniu podczas Grand Prix Chin, jednak wciąż nie jest w pełni usatysfakcjonowany z jego pracy.

Brawn przyznał, że „kanał F” Mercedesa wciąż powoduje zbyt duży opór powietrza na prostych, co jednak mają nadzieję skorygować podczas najbliższego wyścigu w Kanadzie, gdzie maksymalna prędkość jest kluczowa dla dobrego czasu okrążenia.

Myślę, że jeśli uda się zmusić 'kanał F'' do poprawnego działania, otrzymujesz dwie rzeczy: masz duży docisk w zakrętach, który możesz jednak wyłączać na prostych. W chwili obecnej nie zmniejszamy w wystarczającym stopniu oporu powietrza na prostych - powiedział Brawn po Grand Prix Turcji.

Tak jak mówiliśmy już wcześniej, McLaren był wystarczająco sprytny, aby opracować ten system (przed startem sezonu) i mają dużo więcej doświadczenia. Widzieliśmy kilka zespołów rezygnujących z tego w Turcji, lecz kiedy system działa poprawnie, to jest bardzo mocnym narzędziem - właśnie do tego dążymy. System działa w określony sposób, lecz nie daje nam jeszcze pełnych korzyści. Osiągnęliśmy właściwy kompromis z tym, co mamy. Będziemy nieco słabsi na prostych, lecz jak na razie to najlepszy kompromis, dający równe osiągi opon.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

1
SirKamil
05.06.2010 08:03
No to pracujcie... mam wrażenie, że setny raz czytam wypowiedzi Brawna o tym jaki to wygaszcza f jest trudny do zaimplementowania i że McLaren który robił to od początku ma przewagę... po co?