Komunikat prasowy Pirelli w sprawie umowy z F1

Włoski producent został wyłącznym dostawcą opon dla Formuły 1 w latach 2011-2013
24.06.1017:08
Inf. prasowa
1984wyświetlenia

Firma Pirelli, włoski producent, opon została wybrana przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), zespoły Formuły 1 (FOTA) oraz organizatora zawodów (FOM) wyłącznym dostawcą ogumienia dla ekip startujących w wyścigach Formuły 1 w latach 2011 - 2013.

O miano wyłącznego dostawcy ogumienia dla Formuły 1 walczyły takie koncerny oponiarskie jak: Michelin czy Cooper Avon. Zwycięzcą została firma Pirelli, która dostarczy opony dla zespołów F1 w latach 2011-2013. Włoski producent gwarantuje niezawodność, bezpieczeństwo oraz wysokie osiągi, jak również obsługę i przygotowanie opon na najwyższym poziomie.

Dla potrzeb przygotowania opon do najbardziej zaawansowanej technologicznie dyscypliny sportu motorowego, firma Pirelli utworzyła zespół specjalistów pod nazwą „Formula One Team” z siedzibą w centrum badawczym w Mediolanie, dedykowany do prac nad rozwojem i produkcją opon. Zespół tworzą inżynierowie i naukowcy, którzy mają wieloletnie doświadczenie przy realizacji projektów dla sportu motorowego tworząc opony m.in.: do rajdów, zawodów z serii Superbike, Rolex Sports Car Series w Ameryce Południowej oraz wyścigów GT.

Obecność Pirelli w świecie wyścigów Formuły 1 pozwoli na nieustające udoskonalanie komponentów oraz rozwój technologii produkcji ogumienia, aby każdy kierowca mógł czerpać korzyści z najnowszych osiągnięć zawartych w oponach firmy. Co roku firma Pirelli przeznacza na badania naukowe od 3% do 4% swojego przychodu. Stanowi to największy wkład w rozwój nad nowymi technologiami w całej branży oponiarskiej.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami Formuły 1 ustalonymi przez FIA, Pirelli przygotuje sześć rodzajów opon. Opony typu slick z czterema różnymi mieszanki: na suchą nawierzchnię, jedną na deszcz oraz jedną mieszankę przejściową. Na mocy porozumienia pomiędzy dostawcą a wszystkimi zespołami Formuły 1 koszty produkcji i logistyki zostaną podzielone równo. Sześć rodzajów opon stworzonych specjalnie na potrzeby zespołów startujących w wyścigach Formuły 1 w latach 2011 - 2013 będzie produkowane w fabryce w Izmit zlokalizowanej w Turcji.

Nowy kontrakt jest ukoronowaniem historycznego zaangażowania Pirelli w światowy sport motorowy, którego początki datuje się na rok 1907, kiedy to włoska firma wygrała wyścig Paryż - Pekin. Ostatni wyścig Formuły 1 wygrany przez Pirelli wraz Nelsonem Piquet i zespołem Benetton odbył się w 1991 roku podczas Grand Prix Kanady. Powrót do Formuły 1 to perspektywa ścisłej współpracy z zespołami oraz rozwój badań nad innowacyjnymi rozwiązaniami w produkcji opon, co stanowi istotną część przyjętego przez firmę planu rozwojowego.

Szacuje się, że w najbliższych latach relacje z torów F1 mogą przyciągnąć przed ekrany telewizyjne blisko 2 miliardy widzów w trakcie sezonu, przy dużym udziale mediów z rynków rozwijających się. Przyjęta przez Pirelli strategia rozwoju mówi o koncentracji działań właśnie na tych rynkach. Zaangażowanie w dostarczenie opon dla Formuły 1, daje Pirelli bardzo duże możliwości wizerunkowe, co pomoże w promocji marki. Działania realizowane na potrzeby współpracy z Formułą 1 nie mają wpływu na bieżącą strategię finansową firmy.

Aktualnie Pirelli dostarcza opony do kilku najważniejszych samochodowych i motocyklowych mistrzostw świata takich jak: GP3 Series, World Rally Championship, Rolex Sports Car Series w Ameryce Północnej, World Superbike Championship oraz Motocross World Championship.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli

KOMENTARZE

3
Dżejson
24.06.2010 10:21
Robertunio i dobrze, przynajmniej by się ścigali bo nie byłoby martwienia się o opony. Przynajmniej teoretycznie :)
robertunio
24.06.2010 09:10
Teraz chodzi o rozrywke nie o rozwoj. Wojna oponiarska przyczynilaby sie do stworzenia opony o charakterystyce mieszanki supersupermiekkiej, ktora bylaby w stanie przetrwac caly dystans wyscigu. I pitstopy bylyby tylko po to zeby wymienic przednie skrzydlo. :-)
maroo
24.06.2010 07:58
"Obecność Pirelli w świecie wyścigów Formuły 1 pozwoli na nieustające udoskonalanie komponentów oraz rozwój technologii produkcji ogumienia, aby każdy kierowca mógł czerpać korzystać z najnowszych osiągnięć... " Niech ktoś mi powie w jaki to sposób będzie wyglądało to 'nieustające' udoskonalanie opon? Bo jak ja rozumię - powstanie specyfikacja w toku badań przedsezonowych a w ciągu samego sezonu coś się będzie zmieniać? Przecież zrobią te kilka mieszanek i tyle. Bez konkurencji depczącej po piętach żadnego wielkiego rozwoju nie będzie - a i prestiż nie ten jak się jest jedynym. Gdyby było 2 i więcej dostawców a zespoły mogły w trakcie sezonu kupować wg własnego uznania oponki - to byłby wyścig zbrojeń i faktycznie nieustający rozwój - a tak mamy niejako standaryzowane gumy z rozwojem zamrożonym.