GP Wielkiej Brytanii: trening 2 - Red Bull nadal na czele

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Silverstone
09.07.1016:46
Marek Roczniak
9049wyświetlenia

Po południu najszybszym samochodem na przebudowanym torze Silverstone był nadal Red Bull RB6, jednak już nie w rękach Sebastiana Vettela, a jego zespołowego kolegi Marka Webbera. Australijczyk wyprzedził Fernando Alonso w Ferrari o blisko 0,4 sekundy, a Vettela o ponad 0,6 sekundy. Pierwszą czwórkę zamknął kolega zespołowy Alonso - Felipe Massa, zatem najbliższym rywalem Red Bulla było dzisiaj bezdyskusyjnie Ferrari.

Tymczasem od kierowców McLarena szybsi okazali się nie tylko Nico Rosberg i Michael Schumacher z Mercedesa, ale nawet Witalij Pietrow z Renault, tak więc Lewis Hamilton musiał zadowolić się ósmym miejscem, a Jenson Button trzynastym. Kolega zespołowy Pietrowa - Robert Kubica zajął jedenaste miejsce, jednak nie wykonał szybkiego przejazdu na miękkich oponach w dalszej części sesji. Nowa sekcja toru znowu sprawiła kierowcom sporo problemów, ale błędy zdarzały się także w pierwszym, bardzo szybkim sektorze.

W drugiej sesji kierowcy zabrali się od razu do pracy. Z większych zespołów jako pierwsi czasy uzyskali kierowcy Renault - Witalij Pietrow i Robert Kubica, ale szybciej od nich pojechał Jenson Button, wykręcając 1:35,706. Odpowiedzią Kubicy na kolejnym kółku był czas 1:33,962 i Polak wskoczył na pierwsze miejsce, z którego zrzucił go następnie Rubens Barrichello (1:33,927). Pietrow był w tym momencie trzeci, mając za sobą dwójkę kierowców McLarena.

W 12 minucie Kubica powrócił na pierwsze miejsce z czasem 1:33,393, ale znów tylko na kilka sekund, bowiem szybciej od niego na swoich kolejnych okrążeniach pojechali Barrichello (1:33,058) i Button, a następnie także Michael Schumacher. W 15 minucie Fernando Alonso jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 33 sekund, zrzucając Barrichello z pierwszego miejsca. Jeszcze szybciej pojechał po chwili drugi kierowca Ferrari - Felipe Massa (1:32,968). Odpowiedzią Alonso na to był czas 1:32,870 i Hiszpan powrócił na szczyt tabeli.

Najdłużej z wykonaniem pierwszych przejazdów zwlekali kierowcy Red Bulla, jednak kiedy już pojawili się na torze, to Mark Webber ustanowił rekordowe czasy we wszystkich sektorach, kończąc okrążenie z czasem 1:32,118. Na kolejnym kółku Australijczyk znowu był najszybszy w pierwszych dwóch sektorach, ale w ostatnim stracił całą przewagę i nie poprawił czasu. Na następnym okrążeniu prawie powtórzyła się sytuacja, ale strata w ostatnim sektorze była tym razem mniejsza i Webber jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 32 sekund (1:31,973).

Wkrótce na drugiej pozycji znalazł się drugi kierowca Red Bulla - Sebastian Vettel, wykręcając 1:32,509. Niemiec na następnym okrążeniu wpadł w poślizg na nowej sekcji toru i mocno przytarł opony, które z tego powodu raczej nie nadawały się już do dalszej jazdy. Kierowca Red Bulla powrócił po tym okrążeniu do alei serwisowej, narzekając na duże wibracje. Kilka minut później Alonso poprawił się na 1:32,446 i rozdzielił kierowców Red Bulla, plasując się na drugiej pozycji. Poprawił się także Pietrow, wskakując na czwarte miejsce z czasem 1:32,745.

W połowie sesji Webber w pierwszych dwóch sektorach toru ustanowił rekordowe czasy, ale w ostatnim znowu stracił całą przewagę i nie poprawił czasu. Kolejność w pierwszej dziesiątce była w tym momencie następująca: Webber, Alonso, Vettel, Pietrow, Hamilton, Rosberg, Massa, Barrichello, Kubica i Button. W drugiej połowie sesji kierowcy zaczęli wyjeżdżać na tor na miękkich oponach i Schumacher awansował na czwarte miejsce z czasem 1:32,660. Jeszcze szybciej pojechał drugi kierowca Mercedesa - Rosberg, wykręcając 1:32,166, co dało mu trzecie miejsce. Na drugą pozycję powrócił tymczasem Vettel (1:32,023).

Zdecydowanie najszybszy na miękkich oponach okazał się Webber, wykręcając 1:31,234, co dawało mu ponad pół sekundy przewagi nad Vettelem. W 66 minucie kierowców Red Bulla rozdzielił ponownie Alonso, uzyskując na miękkich oponach 1:31,626 (mniej niż 0,4 sekundy straty do Webbera). W czołówce pojawił się także drugi kierowca Ferrari - Massa (1:32,099), plasując się na czwartej pozycji. Szybkiego przejazdu na miękkich oponach nie wykonał jednak Kubica, który w międzyczasie wypadł z pierwszej dziesiątki, a jego strata do Webbera wzrosła do 1,785 sekundy.

Największym pechowcem dzisiejszego dnia był niewątpliwie Jarno Trulli. Samochodem Włocha w pierwszej sesji jeździł kierowca rezerwowy Lotusa - Fairuz Fauzy, a kiedy w końcu Trulli zasiadł za kierownicą T127, auto uległo awarii po przejechaniu zaledwie trzech okrążeń na początku sesji. Od tamtej pory Włoch pozostawał w garażu i na pięć minut przed końcem sesji nie zanosiło się na to, aby miał on wyjechać jeszcze dzisiaj na tor. Jakby tego było mało, w końcówce sesji zepsuł się także bolid Kovalainena i Fin zatrzymał się na poboczu.

W czołówce do końca sesji nie nastąpiły już tymczasem żadne zmiany. Po zakończeniu regulaminowego czasu zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami nastąpiła próba nowej procedury obowiązującej w przypadku wypuszczenia na tor samochodu bezpieczeństwa.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Mark Webber (6)Red Bull RB61:31,23415
2Fernando Alonso (8)Ferrari F101:31,6260,3920,39226
3Sebastian Vettel (5)Red Bull RB61:31,8750,6410,24925
4Felipe Massa (7)Ferrari F101:32,0990,8650,22425
5Nico Rosberg (4)Mercedes GP W011:32,1660,9320,06729
6Michael Schumacher (3)Mercedes GP W011:32,6601,4260,49428
7Witalij Pietrow (12)Renault R301:32,7451,5110,08529
8Lewis Hamilton (2)McLaren MP4-251:32,7571,5230,01222
9Adrian Sutil (14)Force India VJM031:32,7871,5530,03027
10Rubens Barrichello (9)Williams FW321:32,9671,7330,18033
11Robert Kubica (11)Renault R301:33,0191,7850,05230
12Nico Hulkenberg (10)Williams FW321:33,1641,9300,14529
13Jenson Button (1)McLaren MP4-251:33,2001,9660,03624
14Kamui Kobayashi (23)BMW Sauber C291:33,4022,1680,20223
15Vitantonio Liuzzi (15)Force India VJM031:33,7282,4940,32627
16Sebastien Buemi (16)Toro Rosso STR51:33,8362,6020,10836
17Pedro de la Rosa (22)BMW Sauber C291:34,0512,8170,21529
18Jaime Alguersuari (17)Toro Rosso STR51:34,6433,4090,59236
19Heikki Kovalainen (19)Lotus T1271:35,4654,2310,82225
20Lucas di Grassi (25)Virgin VR-011:36,2375,0030,77224
21Timo Glock (24)Virgin VR-011:36,5535,3190,31621
22Karun Chandhok (20)HRT F1101:37,0195,7850,46627
23Sakon Yamamoto (21)HRT F1101:38,3037,0691,28432
24Jarno Trulli (18)Lotus T1271:42,90111,6674,5983
107% najlepszego czasu: 1:37,620

KOMENTARZE

8
S1428
09.07.2010 11:39
@IceMan: Racja- cos HAM niezbyt pewnie jeździł w tych sesjach, zresztą BUT nie wiele lepiej- choc akurat on nie leciał z toru moze poprzez bardziej asekuracyjna jazdę. RBR wciąż poza zasięgiem i nie ma sie co oszukiwać. Mam przeczucie ze to będzie dobry weekend dla Ferrari. III Liga powoli acz systematycznie zbliza się do czołówki, to dobry prognostyk na przyszły sezon- mam tu na myśli głównie Lotus'a, aczkolwiek daje sie zauważyc takze lekki postęp Virgin. Zobaczymy co z tego "wypłynie"
paolo
09.07.2010 06:26
A pierwszym dominatorem w wrc był Peugeot nie Citroen. A jego szefem był Corrado Provera. Włoch. I to on doprowadził Peugeota do największych sukcesów... na michelinach z resztą:) Jeśli Ferrari miało mieć przewagę to na Brigdestonach nie na całkiem nowych dla wszystkich Pirellkach. To jest właśnie w tym wyborze piękne. Na nikogo nawet nie padnie cień podejrzeń, że wiedzą więcej niż inni:) Swoją drogą to właśnie Ferrari może najwięcej na włoskim producencie stracić, bo świetne relacje z Bridgestone przez całą erę Schumachera były znane. Czy były kontynuowane? Pewnie nie... Ale teraz to już nie będzie znaków zapytania:) I dobrze dla F1. Osobiście cieszę się, że spośród dwóch starych wyjadaczy został wybrany trzeci. Chociaż jestem za tym żeby było HD i 18 stki, a nie jak do tuningowanego malucha 13 stki. No ale to już FOTA tak chciała, choć w tym względzie kibicowałem michelin z 18 stkami w ofercie.
sadektom
09.07.2010 06:04
Znajac stosunki tych dwoch firm do siebie to raczej niespodzianka byloby faworyzowanie ;)
Tygrys
09.07.2010 04:33
Michelin ma wielkiego minusa za to co sie stało w stanach.Prnajmniej u mnie:D
Falarek
09.07.2010 03:38
zgf1@ a czy Bridgestone faworyzowało Toyote czy Honde? Swoja droga to Ferrari opowiadało się za Michelinem a nie rodzimym Pirelli.
zgf1
09.07.2010 03:16
A swoja droga pamietacie Michelina i Renault? Zawsze francuski producent faworyzowal Renault, jak bedzie sie miala sprawa z Pirelli? Ferrari plusa bedzie mialo? ;)
YAHoO
09.07.2010 02:56
Hamilton strasznie często wylatywał poza tor. Jak tak dalej pójdzie to zapowiadają się ciekawe kwalifikacje :)
IceMan11
09.07.2010 02:51
Ale ten Maurycy pierdaczy o tym Raikkonenie. Gość 10 lat jeździł w F1 i ma zapomnieć jak to jest przez to, że zaledwie pół roku jeździ w WRC? Na dodatek dodam, że dojdą nowe opony czyli każdy startuje od zera. Poza tym Mark jest bardzo szybki. Po kilku okrążeniach potrafił wejść na 1-sze miejsce i zbudować znaczną przewagę podczas gdy Alonso próbował ile wlezie. RBR ma bardzo wielki potencjał na tym torze (co nie jest odkrywcze), ale to oni będą walczyć o PP. Hamilton już podczas 1-szego treningu miał sporo wycieczek poza tor. Jego tył starsznie rzuca, bolid jest niestabilny. Dobrze Massa i Witalij w drugim treningu. Trzeba poczekać do kwalifikacji. Pozdro :)