Boullier: Pietrow na dobrej drodze, by pozostać w Renault

"...jeśli jego kolejne występy będą takie, jak ten ostatni i uda mu się zdobyć więcej punktów"
03.08.1015:20
Mariusz Karolak
3204wyświetlenia

Po udanym występie na Węgrzech, Witalij Pietrow zwiększył swoje szanse na pozostanie w zespole Renault na sezon 2011.

Po pierwsze Rosjanin po raz pierwszy w tym roku był lepszy w kwalifikacjach niż jego partner zespołowy Robert Kubica, a po drugie - ukończył wyścig na piątym miejscu, co jest jak dotąd jego życiowym sukcesem w Formule 1.

Szef zespołu Eric Boullier dotychczas wspominał, że być może Renault skusi się na zakontraktowanie kogoś nowego w miejsce płacącego za swoje starty Rosjanina na następny sezon. Jednakże po niedzielnym wyścigu najwyraźniej zmienił zdanie i powiedział, że Pietrow jest na dobrej drodze, by przedłużyć kontrakt z Renault.

Nie podejmuje się takiej decyzji tylko na podstawie jednego wyścigu, ale jeśli jego kolejne występy będą takie, jak ten ostatni i uda mu się zdobyć więcej punktów, to jak najbardziej ma on szansę być z nami w przyszłości - powiedział Francuz. Wydaje mi się, że on staje się szybszy i zyskuje pewność siebie. Ma świadomość, że stać go na dotarcie do Q3, i że może pojechać dobry wyścig. Uczy się, kiedy naciskać, gdy na przykład trzeba kogoś wyprzedzić podczas pit-stopów. Z całą pewnością poprawia się.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

26
Nirnroot
03.08.2010 11:01
Mówiąc po polsku... "Nie opłaca nam się szukać kogoś z naszego programu młodych bo to będzie za drogie i nie stać na stratę połowy 2011, gdy może będziemy walczyć o podium" , mam nadzieję, że dobrze go zinterpretowałem. Co najwyżej będzie zamiana na kogoś z obecnej stawki, choć kto wie... Chyba tylko Buemi/Sutil/Heikki, by się nadawali z perspektywą paru lat i bez perspektywy jazdy w znacznie lepszym bolidzie.
noofaq
03.08.2010 11:01
jak dla mnie jeśli Pietrow będzie jeździł tak równo jak w ten weekend to spokojnie się nadaje na partnera Kubicy.. Kubica po qualu powiedział że w Q3 chyba żadnego zakrętu nie przejechał dobrze - nie wymyślał że samochód (choć było widać że na supermiękkich szału nie było z prowadzeniem bolidu) czy zły wpływ księżyca.. Kubica miał już słabsze kwalifikacje w tym sezonie, ale ponieważ Pietrow był w ogonach to nie mógł tej szansy wykorzystać.. teraz mu sie udało i jak dla mnie to może nawet z Kubicą wygrywać - Kubicy da dodatkową motywację i na pewno pomoże dogonić Merca w konstruktorach..
paymey852
03.08.2010 10:29
Ale jesteście naiwni,Renault cały czas faworyzowało Roberta, a jak raz przestało to Pietrow odrazu pokazał gdzie jego miejsce .
mielony
03.08.2010 08:01
Wydaje mi się, że Pietrow lepiej sobie radzi przede wszystkim na torach które (jak twierdził) zna z innych serii (Chiny, Węgry, Hiszpaniia), poza tym miał 3 awarie. Teraz pozna inne i będzie jeździł równiej.
adept
03.08.2010 07:52
@bukuć - tak, i mieli tą kraksę dogadaną z Sutilem. Sutil zjechał specjalnie trochę później, żeby Robertowi zdążyli koła zmienić ;)))). Gratuluję pomysłowości! :)
francorchamps
03.08.2010 06:36
bukuć @ Chyba żartujesz że : "szala traktowania kierowców , choć jest na równi , powolutku przechyla się na Pietrowa" Bez przesady! Koleś miał mocny Wekend zaś Robert miał zwyczajnie pecha.. Renault za bardzo zależy na Robercie żeby pozwolić sobie na minimalne okazanie że go nie wspiera.. Bez jaj.. Pójdę jeszcze dalej.. Mam przeczucie że na SPA Francorchamps (gdzie nie chwaląc się jestem co roku ;p ) Pietrow też bedzie przed Kubicą.. Może Renault stawia już na sezon 2011, może Robert testuje pakiety właśnie na next season, może Pietrow jest jednak lepszy od Roberta a może Kubicy już się nie chce ścigać.. :) Nie mamy pojęcia co i po co.. A snucie tez o przechylającej się przychylności Teamu w strone Rosjanina dlatego że raz był lepszy jest śmieszna..
bukuć
03.08.2010 05:59
Dobra , mój post pisany był pół żartem , pół serio ;) Jednak uważam , że szala traktowania kierowców , choć jest na równi , powolutku przechyla się na Pietrowa. Rzeczywiście , ten mój post był jakiś dziwny ;)
IceMan11
03.08.2010 05:34
Jestem w 100% pewny, że Witalij nie odejdzie z Renault
kamil__8716
03.08.2010 05:32
Jak Robert tez zacznie sie przygotowywac do wyscigu przez caly weekend tak jak Pietrow to pokaze gdzie jest miejsce rosjanina , a jak do tej pory to Roberto nadrabial roboty za dwoch testujac nowe czesci a w miedzyczasie robic sobie setap na race
francorchamps
03.08.2010 04:56
quickmick@ masz rację... Ale itak Renault mu podziękuje.. ;p
quickmick
03.08.2010 04:50
@Maraz Słusznie - objerzałem jeszcze raz... wybacz, starość... @francorchamps Jak bym w takim wyścigu dojechał piąty, to też bym się cieszył... A w wypowiedzi po kwalifikacjach nie podkreślił raz, a nie dwa razy - jestem przed Robertem. Cytuję: "I think we did a good job today and I’m very happy to reach Q3 and to be starting seventh ahead of Robert because you first goal is always to be ahead of your teammate. We knew that the car would be quite good here and I have been very happy with the balance during the whole weekend. But the guys in front are still very strong so we know that we need to keep pushing to catch them. For the race tomorrow, overtaking will be very difficult, and the only real chance is at the start, but I will do my best to try and pass some guys and score some points". I nie ma się w tym co dopatrywać jakichś wielkich stwierdzeń... gdybyś był np. nowym kierowcą w McLarenie i pojechał w kwalifikacjach szybciej niż Lewis, to też w wywiadzie byłbyś dumny z siebie i powiedział "w kwalifikacjach byłem szybszy niż Lewis"... czy powiedziałbyś - jestem kierowcą do bani, przepraszam Lewisa, że go wyprzedziłem, naprawdę nie chciałem, jeśli on będzie chciał, to możemy się zamienić miejscami... Na miłość boską, nie ma co się doszukiwać prawd ukrytych w tekście...
Adam1970
03.08.2010 04:04
@bukuć- racja. A ten lizak od Putina pewnie był. Czekam na dalsze informacje w tej sprawie.
Shadowhawk
03.08.2010 03:51
Występ Pietrova można podsumować znanym przysłowiem "Jedna jaskółka wiosny nie czyni". Pietrov teraz musi udowodnić, że Węgry to nie był przypadek. Pozostało 7 wyścigów do końca jeżeli zapunktuje w 3 minimum jeszcze wyścigach to raczej Renault podejmie decyzję o zatrzymaniu Pietrowa na kolejny sezon.
Maraz
03.08.2010 03:42
@quickmick Gdzieś tak za połową odc. 1 jest mowa, że słabszy czas Kubicy w kwalifikacjach to na pewno problem samochodu, bo to niemożliwe, żeby Pietrow choć raz zdołał pokonać Kubicę (nie cytuję dosłownie). Nawet jeśli rzeczywiście z autem było coś nie tak, to jednak sugerowanie, że normalnie Pietrow nigdy nie byłby w stanie pojechać szybciej nie jest raczej przejawem obiektywizmu i powoduje tylko nakręcanie złej atmosfery.
francorchamps
03.08.2010 03:32
quickmick@ Zgadzam się z Toba że wielu ludzi którzy zaczęli interesować się F1 przez Kubicę ma już większą wiedzę na temat "jedynki" niz wielu którzy oglądają ją od 1248 roku! Co do Pietrowa, troszkę mu się główka zapaliła po tym wekendzie.. Ja rozumiem że dla niego to był wyscig życia, i pewnie już ma go na DVD w 57 językach w swojej wideotece.. Ale troszke pokory.. To oczywiste że na torach które zna z GP2 bedzie bliżej Roberta, ale wątpliwości co do tego kto jest lepszy nie powinno być.. Troszkę mnie irytowało jak w wywiadzie po Q, 2-razy podkreślił: Jestem przed Robertem.. Człowieku! Ty nie myśl o tym żeby równać się z Kubicą tylko o tym żeby w każdy wekend prezentowac się tak jak na Hungaro, a wtedy może znajdziesz pracę w Lotusie, HRT lub Virgin, bo w Renault w przyszłym sezonie miejsca dla niego nie bedzie! P.S: nie jestem Kubicomaniakiem (nie mniej uważam, że Kubica to kierowca z TOP5)
Heikki
03.08.2010 03:09
@bukuć Tak jak mówisz jeśli renault chce walczyć o majstra w przyszłym sezonie to musi mieć lepszego kierowcę niż Petrov. W tej chwili takimi kierowcami którzy są w stanie pociągnąć razem z Kubicą to Kovalainen i Glock innej opcji nie widzę......Jeśli Petrov nie poprawi się w dalszej części sezonu i będzie tak jak przed Węgrami to chętnie bym zobaczył Kovalainena w Renault.
quickmick
03.08.2010 03:05
@Maraz A w której części, bo oglądałem nowy wczoraj wieczorem i nie pamiętam, żeby było coś o Witaliju. @Rubens Kierowca nazywa się Pietrow (lub Pietrov), a nie Piertov... I przestań używać sformułowania kubicomaniacy, bo jest obraźliwe; ja wiem, że pewnie oglądałeś wyścigi kiedy Fangio zaczynał karierę, ale obrażasz tych, którzy wciągnęli się w sport niedawno - zaręczam Ci, że wielu przegoniło Cię już wiedzą na jego temat... @Bukuć Oczywiście - zapomniałeś dodać, że Elvis żyje... @Heikki Raz był piąty, ale przejechał mądrze, konsekwentnie cały wyścig... popisał się rozsądkiem, kiedy odpuścił Lewisowi (lepiej było stracić jedną pozycję niż kilka)... nie popełnił żadnego błędu... Weź pod uwagę, że on naprawdę niewiele miał do czynienia z takim potworem jak samochód Formuły 1. Hulk testował już od jakiegoś czasu dla Williamsa i miał czas i okazję się oswoić. Kamui z kolei już w zeszłym sezonie miał okazję jeździć (niewiele, ale jednak)... Będą z chłopaka ludzie - zobaczycie... jest szybki, nie jest gwiazdą... nie jest nadęty... głowa w dół i ciężko pracować... a to, że mu nie szło na początku sezonu? Cóż, nie wszystkim idzie... Jak powiedział klasyk, nie ważne, jak mężczyzna zaczyna, ważne jak kończy...
Maraz
03.08.2010 02:17
Mikołaj Sokół i Cezary Gutowski też "pojeździli" sobie trochę po Witaliju i Renault w swoim ostatnim "talkshow" - zaczyna się powtórka z historii z BMW ;)
Rubens
03.08.2010 02:12
Wiedzialem ze po pierwszym wyscigu w ktorym Piertov osiagnie wiecej od kubicy kubicomaniacy zaczna snuć teorie takie jak te ktore przytoczyl bukuć. zientarski i borowcyk pewnie przyklaskuja bukuciowi. Jak Piertov mial szczelnosc ograc robercika w kwalifikacjach?! Skandal! To musi byc wina zagrywek zespolu!
SkC
03.08.2010 02:06
Może ktoś policzyć 25% z 89 punktów słaby jestem z matmy xD Wtedy wyjdzie czy wypełnił warunek
Jędruś
03.08.2010 02:03
Ja bym poczekał jeszcze kilka wyścigów na ocenę Petrova. Owszem ostatni weekend należał do niego,był lepszy od Roberta ale to tylko jeden wyścig. Renault na przyszły rok potrzebuje kierowcy regularnego, takiego jak Kubica który w każdym wyścigu jest wstanie zdobywać punkty.
Loxley
03.08.2010 02:01
jasne, walcząc z mercedesem o 4 miejsce celowo uwalili sobie kilka cennych punktów, pewnie, pewnie.
bukuć
03.08.2010 01:59
Może zachowam się jak pewien użytkownik z 5 w nazwie , ale mi się wydaje , że Renault celowo zepsuło kwalifikacje Robertowi , wypuszczając go tak późno w Q3 , gdzie w efekcie był za Pietrowem , a mechanik z lizakiem celowo wypuścił Roberta przed Sutilem by nie ukończył wyścigu , a żeby Pietrow był "lepszy" od Roberta.Dzięki temu mogą chwalić Pietrowa.Ten temat był już poruszany po qualu ale umilkł. Mimo wszystko , uważam Pietrowa za utalentowanego kierowcę i na miejscu Boulliera zostawiłbym go na następny rok.Jak będzie źle , to go można "wypuiścić". Bell mówił , że Renault chce walczyć o tytuł w 2011r.(dlatego chce klasowego kierowcy) , no ale McLaren z kanałem-G i Red Bull z dmuchaną skrzynią biegów nie odpuszczą... Po prostu Pietrow ma dużego pecha!
vivon
03.08.2010 01:53
idąc tym tokiem myślenia zaraz pojawi sie komunikat że jesli Kubica jeszcze raz nie przywiezie punktów to go wywalą... zdobył pare punktów, i od razu podnieta
Heikki
03.08.2010 01:52
Tak raz był piąty i już będą z nim podpisywać kontrakt na przyszły sezon paranoja.!!! To chyba drugi tor po Istambuł Park który Petrov dobrze zna i dobrze go pojechał, ale zobaczymy jak będzie na Spa czy Monza.. Moim zdaniem Boullier nie potrzebnie gada, że Petrov ma szanse podpisać kontrakt bo chłopak jeszcze się spali i nic nie pokaże, nie powinni go oceniać po tym wyścigu. Statystyki pokazują, że np. Hulkenberg i Kobayashi mają mniej pkt. ale punktowali częściej i równo jezdzili. Więc ja bym poczekał do końca sezonu co jeszcze pokaże bo piąte miejsce nie daje mu angażu na następny sezon.
SkC
03.08.2010 01:28
Zobaczymy na razie za wcześnie żeby podpisywać z nim kontrakt jeśli w ostatniej cześci sezonu ze 4 razy zdobędzie punkty to jest sens ale czuje ze wyscig na wegrzech sie szybko nie powtorzy dla niego. Mimo wszystko chcialbym nicka w drugim bolidzie renault w 2011. Rosjanin ma pojedyncze wyskoki ale na dłuższą mete nick jest lepszy i solidniejszy