Niedzielna relacja z weekendu ADAC GT w Lausitz

Kolejny dzień zmagań Kuby Giermaziaka
15.08.1013:41
Łukasz Godula
2900wyświetlenia
13:41  To tyle naszej relacji z Lausitzringu. Dla Kuby był to weekend z przemiennym szczęściem, sobota była dobra jednak w niedzielę nie było już tak ładnie. Mimo to weekend może zaliczyć do udanych. Przed nim weekend na Spa w Porsche Supercup, a wcześniej będziecie mogli go spotkać w Warszawie na Verva Street Racing.



Rezultat niedzielnego wyścigu
@P.KierowcaSamochódOkr.Czas/strata
1.A.von Thurn und Taxis/Peter KoxLamborghini421h00m36.462
2.Tim Bergmeister/Frank SchmicklerPorsche42+02,281
3.Toni Seiler/C.HohenadelCorvette42+33,341
4.B.Herndlhofer/C.HaaseAudi42+34,123
5.Sebastian Asch/Niclas KentenichPorsche42+37,060
6.Martin Karlhofer/Sascha BertCorvette42+1:06,251
7.Luca Ludwig/Christopher MiesAudi42+1:11,148
8.Jens Klingmann/Kuba GiermaziakAudi42+1:14,086
9.Kenneth Heyer/M.AmmermüllerAudi42+1:41,242
10.Sven Hannawald/Thomas JägerCorvette41+1 okr.
11.Achim Winter/Jaromir JirikBMW41+1 okr.
12.R.van de Laar/M.BleekemolenPorsche41+1 okr.
13.Andre Lips/Remo LipsCorvette41+1 okr.
14.Arkin Aka/Philipp WlazikPorsche38+4 okr.
Niesklasyfikowani
Martin Matzke/Andreas WirthBMW27
Heiko Hammel/Jimmy JohanssonAudi4
D.Haggenmüller/Nicolas ArmindoPorsche2
13:20  Pełna galeria z weekendu dostępna będzie najprawdopodobniej jutro. Dowiedzieliśmy się jeszcze, że zespół Abt będzie się odwoływał od kary jednak nie wiadomo czy przyniesie to oczekiwany rezultat.

13:08  Okazuje się, że Kuba otrzymał karę za zbyt wolną jazdę w pit lane. Błąd w pierwszym sektorze, o którym pisałem to nie był błąd lecz kara przejazdu przez boksy. Nasz kierowca jest zdziwiony decyzją sędziów gdyż nigdy taka kara jeszcze się nie pojawiła a on sam dzisiaj w pit lane nikogo nie przyblokował co było również widoczne w transmisji telewizyjnej. Co do jazdy Kuba stwierdził, że pierwsza dziesiątka jechała tym samym tempem więc gdyby nie błąd Jensa z początku wyścigu to przyjechaliby na drugiej pozycji.
Z pewnością pozostaje rozczarowanie jednak nie zawsze wszystko się układa tak jakbyśmy tego chcieli.

13:02  Za chwilę podium, a my mamy nadzieję porozmawiać z Kubą o wyścigu.

13:01  Kuba ostatecznie kończy wyścig na 8 pozycji. Pełne wyniki pojawią się za chwilę.

13:00  Lamborghini wygrywa.

12:59  Ostatnie okrążenie.

12:57  2 minuty do końca, walka w środku stawki również nie ustaje.

12:54  Na czele walka nie ustaje, von Thurn und Taxis ciągle odpiera ataki Bergmeistera

12:53  Pozostaje walka o 7 miejsce, jednak do końca wyścigu pozostało już tylko 6 minut.

12:51  Kierowcy Audi R8 na pewno nie zaliczą tego wyścigu do szczęśliwych, każdy z nich popełnił błąd. Kosztowało ich to najprawdopodobniej podium.

12:50  Niestety... Cóż za pech... Kuba popełnia błąd w pierwszym sektorze i spada na 8 miejsce...

12:49  Peter Kox zagrzewa z pit wall swojego partnera do walki.

12:48  W międzyczasie monarcha z Lamborghini stracił przewagę i Porsche siedzi już mu na ogonie.

12:47  6 pozycja Polaka. Do następnego przeciwnika ma 11 sekund straty, będzie to niesamowicie trudne do zniwelowania.

12:45  Kuba walczy, wciska się i wyprzedza po zewnętrznej! Brawo!

12:42  Już siedzi mu na zderzaku, oby udał się atak!

12:41  Kuba powoli dogania poprzedzającego go zawodnika. 18 minut do zakończenia wyścigu.

12:38  Były skoczek musi mieć jakieś problemy gdyż zjechał do boksu

12:37  Kuba udanie zaatakował Hannawalda, 7 pozycja.

12:35  Niestety nie zmieniło to pozycji Kuby, 8 miejsce.

12:32  Masowe zjazdy gdyż do końca okna zostało 2:30



12:31  Wszystko poszło sprawnie, pit stop trwał 70.7 sekundy.

12:30  Klingmann w boksie!

12:28  Jens jedzie blisko poprzedzających go kierowców, miejmy nadzieję na sprawny pit stop ekipby Abt.

12:27  Pierwsi kierowcy zjeżdżają, Hannawald zakłada kask.

12:25  Można już wykonywać pit stopy

12:24  Jens traci 14 sekund do lidera.

12:23  Poza atakami Jagera, na torze nic się nie zmienia.

12:20  Za 4 minuty rozpocznie się 10 minutowy okres pit stopów.

12:19  Za Jensem jedzie drugie Audi z ekipy Abt, które jest wyżej w klasyfikacji generalnej, czy dojdzie do team orders? :)

12:18  Peter Kox w Lamborghini nie dominuje jednak jego przewaga jest solidna - 2 sekundy i póki co nikt mu nie zagraża.

12:15  Po błędach rywali oraz karach Jens wskakuje na 8 miejsce.

12:13  Minimalny czas trwania pit stopu to 70 sekund. Ciekawostką jest to, że Kuba z Jensem mają tak samo ustawiony fotel przez co zyskują nawet 20 sekund w stosunku do rywali i nie muszą montować szyn do przesuwania fotela co pozwala im siedzieć niżej.

12:12  Czasy są dość wyrównane więc większych przetasowań możemy się doczekać dopiero po obowiązkowych pit stopach.

12:11  Jager ustanawia najszybsze okrążenie, reszta bez zmian.

12:08  Klingmann spada dalej, 10 pozycja. Oby się poprawił bo Kuba może mieć pełne ręce roboty po zmianie...

12:06  Thomas Jager, o którym wspominałem jeździ razem z Svenem Hannawaldem (znanym ze skoków narciarskich) i będzie musiał się z nim zmienić podczas pit stopu. Jager również popełnił błąd jednak spadł przed Jensa Klingmanna.

12:05  Spada przez to na 9 miejsce... Szkoda tego błędu.

12:04  Jens spinuje! Cóż za błąd!

12:02  Jednak dzisiaj Gallardo dostało balast za zwycięstwo we wczorajszym wyścigu. Może to oznaczać zmianę w osiągach. Jednak na razie tego nie widać. Peter Kox posiada 1s przewagi nad Jensem, który musi odpierać ataki Thomasa Jagera

12:00  Przed startem Kuba nam powiedział, że ekipa z Lambo jest nie do złapania. Mają najlżejszy samochód w stawce (różnice ponad 100kg do Audi Kuby). Do tego większe opony i tą samą moc do dyspozycji.

12:00  Lotny start i Jens przeskakuje w swym Audi R8 na drugą pozycję!

11:58  Z pole position rusza tak jak wczoraj ekipa z Lamborghini Gallardo: Albert von Thurn und Taxis/Peter Kox.

11:57  Miejmy nadzieję, że Jens wystartuje bez problemu i co najmniej utrzyma 3 pozycję. Auta wystartowały właśnie na okrążenie rozgrzewkowe.

11:56  Start za 4 minuty, mechanicy już schodzą z gridu. Kuba jak mówiliśmy pojedzie dopiero po wizycie w boksie, która musi odbyć się pomiędzy 25 a 35 minutą wyścigu.

10:57  Ostatnie chwile przed wyjazdem na grid. Kuba po konsultacji z szefem zespołu udał się przebrać w kombinezon.

10:12  Mimo wielu serii towarzyszących, wyraźnie widać, że to ADAC GT jest głównym punktem programu. Wszyscy czekają na zmagania tej kategorii. Przed startem postaramy się zdobyć kilka informacji na temat przewidywań Kuby co do dzisiejszego wyścigu i przekażemy je najszybciej jak to możliwe. Dzisiaj również poprowadzimy relację w trakcie wyścigu.

10:10  W Formule Masters miała miejsce dość duża kraksa z kilkoma bolidami, mamy okres neutralizacji już od dłuższego czasu, na szczęście nikt nie ucierpiał. Kierowcy jednak muszą nie być do końca zadowoleni, gdyż ucieka im czas na ściganie się.

10:03  Po dwóch seriach historycznych przyszedł czas na Formułę Masters. Kierowcy ADAC GT na gridzie pojawią się o 11.20. Zanim to nastąpi najprawdopodobniej będą trenowali zmiany kierowców, a zespoły zmiany opon. Kuba dzisiaj pojedzie jako drugi, wystartuje Jens.

09:59  Witamy wszystkich na niedzielnej relacji. Pogoda dzisiaj okazała się już od rana nieco łaskawsza Mimo niskiej temperatury nie pada deszcz, a tor jest suchy.

KOMENTARZE

5
Hans_Kloss
15.08.2010 10:10
@fernandof1- w tym wieku do skoków? Tak długo to tylko Japończycy mogą skakać ;)
fernandof1
15.08.2010 09:02
Sven H lepiej wrócił by do skoków a nie zajmuje miejsce w zespole
Damos
15.08.2010 05:45
Kuba bardzo ładnie walczył w drugiej części wyścigu wykonując kilka efektownych manewrów wyprzedzania. Jednak trochę pecha wystarczyło na stratę możliwości poprawienia wczorajszego wyniku. Cóż - takie są wyścigi. Wczoraj ktoś miał pecha - dziś ty go masz.
Simi
15.08.2010 03:18
Trochę tak. Podsumowując - to był udany weekend Giermaziaka. Trzecie i ósme miejsce nie jest złe. Ma kolejne doświadczenia, dobrze, że je zbiera i to z powodzeniem.
tomekf248
15.08.2010 12:22
Klingmann się nie popisał. Najpierw przesadził z hamulcami broniąc się przed Corvette, a później wykręcił spina. Nie należy go jednak winić. Po prostu popełnił kilka błędów. Swoją drogą, godzinne wyścigi to trochę nietypowo, jak na GT.