Dalsze informacje o testach opon Pirelli w tym tygodniu

Poniedziałek jest poświęcony jedynie na sprawdzenie bolidu, a właściwe testy zaczną się jutro
16.08.1014:27
Mariusz Karolak
2084wyświetlenia

AUTOSPORT dowiedział się, że jutro na torze Mugello zaczną się właściwe testy firmy Pirelli, która będzie dostarczała opony dla zespołów Formuły 1 od przyszłego roku. Informacja ta jest potwierdzeniem wcześniejszych doniesień hiszpańskiej prasy na ten temat.

Co prawda ludzie i sprzęt już dziś dotarli na tor we Włoszech, ale poniedziałek ma zostać poświęcony jedynie na sprawdzenie bolidu, a same jazdy mają zacząć się jutro i potrwają do środy włącznie. Pirelli będzie używać bolidu TF109 z 2009 roku, który udostępniła im firma Toyota Motorsport.

Japoński producent samochodów ma także zapewnić platformę operacyjną do realizacji programu testowego łącznie z wstępną obróbką danych, które następnie przekaże Pirelli. Toyota nie będzie jednak bezpośrednio zaangażowana w rozwój opon - tym zajmie się wyłącznie włoski producent ogumienia.

Nadwozie TF109, które trafiło do Włoch, nigdy nie było używane w wyścigach, a jedynie na testach przedsezonowych zimą 2009 roku. Dostarczony został też pakiet aerodynamiczny z końca roku 2009. Umowa z Toyotą przewiduje kolejne testy, w tym między innymi na torze Paul Ricard we Francji.

Bolid TF109 został zasugerowany przez FOTA do testów nowych opon Pirelli, ponieważ Toyota nie jest już zaangażowana w ten sport, zatem żaden zespół nie zyska przewagi dzięki tym testom. Kierowcą testowym ma być Nick Heidfeld, ale nadal nie ma pewności, czy Niemiec z powodu swojej nowej roli będzie musiał opuścić Mercedesa.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

8
Mariusz
17.08.2010 05:40
Testy na torze Monza mają odbyć się tuż po Grand Prix Włoch, następnie 13-14 września na Le Castellet.
SirKamil
16.08.2010 02:08
Z całą pewnością jest to awans względem tego co Nick robi teraz- siedzenia w garażu i udawania, że jest się komukolwiek potrzebnym. Obecna rola kierowcy "testowego" to średnia gratka nawet dla hopintungów i innych asów, którym na starcie mniej lub bardziej obiecujących karier epizod pracy z zespołem F1 może się przydać w CV. Dla Nh to totalne dno. Tutaj sobie przynajmniej pojeździ, ale czy będzie dzięki temu specjalną gratką dla zespołów? Raczej nie. Strumień informacji, modele testowe opon od Pirelli i tak do zespołów płynął szerokim strumieniem a balans mechaniczny i tak jest narzucony odgórnie taki sam dla wszystkich.
rmn
16.08.2010 01:52
Myślę, że tester nie będzie mógł startować w przyszłym sezonie..
ENDR
16.08.2010 01:20
Też mi awans z testera Mercedesa na testera Pirelli. Wg mnie awans spory - przynajmniej wsiądzie do bolidu i będzie jeździł. A kiedy ostatni raz siedział w Mercedesie? Nooo i będzie miał wzięcie na przyszły sezon ;]
Gie
16.08.2010 01:06
Mnie bardziej ciekawi porównanie TF109 do F1.09. Wiem że nie będzie to idealne porównanie, inne opony, ale Nick będzie mógł coś powiedzieć o tym czy BMW było aż takim złomem czy nie?
fernandof1
16.08.2010 12:59
potem będzie jeździł z Kubicom i będzie szybszy na nowych oponach i co awans jak się patrzy
Phaedra
16.08.2010 12:53
Też mi awans z testera Mercedesa na testera Pirelli.
cichy
16.08.2010 12:31
no to jeśli Nick będzie testował to jego szanse na powrót w przyszłym roku wzrosły trzykrotnie :))