Berger: Rosberg tak dobry, jak Vettel, Sutil niespodzianką

Zwycięzca dziesięciu grand prix ocenia niemieckich kierowców na łamach Auto Motor und Sport
17.08.1021:40
Mariusz Karolak
3249wyświetlenia

Nico Rosberg jest tak dobry, jak Sebastian Vettel, ale to Adrian Sutil stanowi prawdziwe zaskoczenie tego sezonu. Taka jest opinia Gerharda Bergera na temat niemieckich kierowców, którą wygłosił dla Auto Motor und Sport.

Austriak pochwalił najpierw umiejętności Vettela, który pracował dla niego w 2008 roku, gdy Berger prowadził Toro Rosso. Jest nadzwyczaj dojrzały. To prawda, że ciągle popełnia błędy, ale zakwalifikowałbym je do kategorii braku doświadczenia. Jego największym problemem jest prawdopodobnie to, że zlekceważył Marka Webbera - powiedział 50-latek.

Berger pozytywnie ocenia również postawę Rosberga, który przed sezonem był skazywany na porażkę w starciu z Michaelem Schumacherem, a okazało się, że na ogół jest od niego szybszy. Dla mnie Nico jest na tym samym poziomie, co Vettel. Jemu potrzeba już tylko właściwego samochodu, żeby zaczął zwyciężać. Pokazał w tym roku, że nie popełnia zbyt wielu błędów, że samochód zazwyczaj ma dobrze ustawiony, i że przeważnie jest przed Michaelem Schumacherem. Gdyby Rosberg i Vettel siedzieli w identycznych samochodach to nie wiem, na kogo miałbym postawić pieniądze.

Także Sutil przykuł uwagę Bergera. Od 2007 roku Adrian startuje w zespole z Silverstone, który wtedy nazywał się Spyker, a później zmienił właściciela i nazwę na Force India. W zeszłym roku śmiałem się z niego - przyznał Berger. Nigdy bym nie przypuszczał, że drzemie w nim taki potencjał. Jego szybkość jest oszołamiająca. Liczba popełnianych błędów radykalnie zmalała. Dla mnie on i Rosberg to niespodzianki tego sezonu.

Mniejsze wrażenie na Bergerze zrobił Nico Hulkenberg, ale Austriak nie osądza go jeszcze definitywnie i jest gotowy dać mu więcej czasu na wykazanie się. On się dopiero uczy. Robi dużo więcej błędów niż Vettel i Rosberg, kiedy zaczynali starty w F1, ale Sutil też tak robił. Sądzę, że błędy popełniane przez Hulkenberga są dopuszczalne w pierwszym roku. Jeśli wszystko idzie dobrze, to wtedy jest na poziomie Barrichello, a to jest jak najbardziej komplement. Barrichello jest z całą pewnością najlepszym człowiekiem w stawce w tzw. drugiej lidze i dzięki ogromnemu doświadczeniu nie popełnia błędów.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

22
marrcus
19.08.2010 02:34
zeby sie nikt nie czepiał
francorchamps
19.08.2010 06:45
fernandof1 @ Czemu w żadnej z Twoich grup nie ma miejsca na KUB ?
fernandof1
18.08.2010 06:04
Według mnie to on (rosberg) dostanie baty od SCHU robią bolid pod SCHU więc ROS ma małe szanse na nr 1 w team-ie Są kierowcy co nie umią jeździć np Ide Yamamoto Dobrzy Sut GLock Tru Barzdo dobrzy Ros MSCHU MAS Najlepsi ALO HAM VET WEB BUT To tylko moja opinia i tylko tegoroczna stawka
kovalf1
18.08.2010 04:57
"Nie wiem czy Nico posiada takie umiejętności jak Vettel, Hamilton lub Webber. Ale na pewno jest bardzo dobrym kierowcą, popełniającym malutko błędów i zasługuje podobnie jak Robert Kubica na auto pozwalające wygrywać wyścigi! Rosberg zrobił na mnie dobre wrażenie już w 2007 roku. W sezonie 2009 wręcz mnie oczarował, dysponował przeciętnym autem, a zdobył dla swojego zespołu wszystkie punkty!" - czytanko ze zrozumieniem :P:P:P I nawiasem mówiąc Kubica nie zdobył wszystkich punktów dla BMW w 2009.
Czechoslowak
18.08.2010 03:46
AleQ - co to znaczy "niezdolny do wygrywania wyścigów"? Wybacz, ale śmieszą mnie takie wypowiedzi, niezdolny do wygrywania wyścigów to może być bolid, ale nie kierowca, a już zwłaszcza dobry kierowca! Jestem pewien że 2 sezony temu określiłbyś Webbera czy Buttona jako "niezdolnych do wygrywania"...
marrcus
18.08.2010 02:44
tym bolidem jedzie 2 kierowców, prócz pokonania reszty trzeba jeszcze sie z nim zmierzyć, Rosberg walczy o pietruszkę to jeździ bez stresu, a lidera wszyscy gonią
francorchamps
18.08.2010 02:43
kovalf1 @ Czym Kubica oczarował Cię w 2009? Podium na Interlagos czy całokształtem bo nie kumam...
AleQ
18.08.2010 02:17
Prawda jest taka ,że Rosberg jest solidnym , dobrym kierowcą ,ale niezdolnym do wygrywania wyścigów, tylko do zdobywania regularnych pozycji w wyścigach ( vide sezon 2009) .
kovalf1
18.08.2010 01:06
Zgadzam się w stu procentach z Czechosłowakiem! Nie wiem czy Nico posiada takie umiejętności jak Vettel, Hamilton lub Webber. Ale na pewno jest bardzo dobrym kierowcą, popełniającym malutko błędów i zasługuje podobnie jak Robert Kubica na auto pozwalające wygrywać wyścigi! Rosberg zrobił na mnie dobre wrażenie już w 2007 roku. W sezonie 2009 wręcz mnie oczarował, dysponował przeciętnym autem, a zdobył dla swojego zespołu wszystkie punkty! Przemawia za nim fakt, iż pokonywał oprócz Webbera i to w znaczący sposób wszystkich swoich kolegów zespołowych. W tym roku nie daje szans Schumacherowi i jestem pewien, że za rok gdy Nico dostanie dobry wóz jeszcze bardziej pogrąży byłego mistrza.
Czarosław
18.08.2010 11:53
Maxkapsel I co miał niby powiedziec o Schumacherze? Jeździ przecietnie w tym sezonie i tyle chyba mozemy powiedziec. Zrobił swoje, miał lata swej swietnosci a teraz przegrywa z Nico :) francorchamps Okej. Ale bzdurą jest mowienie ze kazdy kierowca wygrałby tym bolidem wyscig. Bo nawet taki Vettel nie umie sobie poradzic z hmmmmmmm... presją? Czy tym ze Webber zaczyna go ogrywac?
bartek199874
18.08.2010 11:37
Wszyscy kierowcy są bardzo dobrzy(no prawie bo niektórzy jeżdżą źle np.yamamoto)a vetel wcale nie jest taki dobry bo jeździ jak idiota(np.w gp turcji)i nie umi zapanować nad nerwami(np.w gp Węgier).Nico jest od niego lepszy.Redbull miałby dużo więcej pkt gdyby nie głupota vetela
adamo342
18.08.2010 08:18
Ja uważam że Rosberg w tym sezonie jeździ świetnie pokonuje siedmiokrotnego mistrza świata i ma już 3 podia a schumacher 0 po 4 wyścigach był wiceliderem a wszyscy mówili że nie ma szans z schumacherem.
MaxKapsel
18.08.2010 07:33
Ciekawe są tu dla mnie 2 rzeczy: -czy Niemcy nie mają już własnych "emerytowanych" dobrych kierowców, że pytają o to Austryjaka? i dlaczego Berger na to idzie, czyżby bliżej mu było do Berlina niż do Wiednia? Już kiedyś w historii był taki jeden kolo z Austrii, który się bardziej identyfikował z Niemcami...:) -zapomniał powiedzieć coś o jeszcze jednym utalentowanym niemieckim kierowcy w stawce, i nie mam na myśli Glocka (o którym też zapomniał). Ciekawe dlaczego? Czyżby przez słynną zamianę przed sezonem 96?...;)
Czechoslowak
18.08.2010 07:25
Uważam, że Rosberg jest jednym z najbardziej niedocenianych kierowców w F1. To prawda, ma aparycję modela(-lki), mnie też się taki "wycukrowany" wizerunek kłóci z rolą kierowcy wyścigowego, ale nie oceniajmy ludzi po wyglądzie! Spójrzmy na karierę Rosberga: w debiutanckim sezonie przegrał co prawda w punktach, ale bardzo niewiele odstawał poziomem od obecnego lidera mistrzostw (Webbera), w kolejnym (2007) pokonał rutyniarza Alexa Wurza. Dwa następne sezony to deklasacja Nakajimy. OK, powiecie: to tylko Nakajima, macie rację, ale różnica pomiędzy Rosbergiem i Kazukim nie była wcale mniejsza niż pomiędzy Alonso a Piquetem, czy obecnie Kubicą i Pietrowem. W końcu sezon obecny- nie będę się na jego temat rozpisywał, bo wszyscy wiemy jak jest: Nico jeździ po prostu lepiej niż Schumi. Z całą pewnością nie jest to już ten Schumi z czasów swojej świetności, ale coś z jego talentu chyba zostało! Powiecie, że Rosberg przez te 4 sezony jeszcze nic nie wygrał, a wiecie ile lat na swoje pierwsze zwycięstwo czekał aktualny mistrz świata? SZEŚĆ! Nasz Robert, gdyby nie szczęśliwy przypadek w Montrealu '08, też nie miałby na swoim koncie wygranej. Jak dotąd, w swej karierze Nico prowadził jedynie przeciętne (W01, FW31), bądź słabe bolidy (FW28-30). Rosberg to moim zdaniem bardzo dobry kierowca, który dorósł już do odnoszenia zwycięstw, jedyne czego mu brakuje to odpowiedniego samochodu.
francorchamps
18.08.2010 07:08
Czarosław @ nie o to chodzi.... christoff.w , podejrzewam Kibic Roberta poprostu zapytał: " Ciekaw jestem co by bylo jakby Kubica wsiadl do np; RBR? Co myslicie? ale tak obiektywnie prosze " A pawel92setter bardzo dobrze mu odpowiedział... to tyle...
Czarosław
18.08.2010 06:48
Jeszcze tylko powiedzcie co ma Kubica do niemieckich kierowcow bo ja nie wiem :)
francorchamps
18.08.2010 06:24
pawel92setter @ D O K Ł A D N I E ! nic dodać nic ująć.. :)
pawel92setter
18.08.2010 05:58
@christoff.w "Ciekaw jestem co by bylo jakby Kubica wsiadl do np; RBR? Co myslicie? ale tak obiektywnie prosze ;) Dalby rade wygrac w tym sezonie?" Oczywiście, że dałby radę. Zresztą... myślę, że prawie każdy kierowca w stawce dałby radę wygrać tym bolidem.
Mariusz
18.08.2010 05:22
Muszę przyznać, że Gerhard Berger była dla mnie wyjątkowym kierowcą w latach, gdy startował w ferrari i Benettonie. Duet z Jeanem Alesim tworzyli fantastyczny. Przeważnie jego wypowiedzi są bardzo wyważone i w zasadzie z większością z nich się zgadzam.
SirKamil
17.08.2010 10:28
"Dla mnie Nico jest na tym samym poziomie, co Vettel." True. Vettel dzięki niesamowicie stabilnym i szybkim bolidom obrósł w niesłuszną legendę- obiektywne spojrzenie niesamowicie potrzebne.
christoff.w
17.08.2010 09:35
Gdyby Rosberg i Vettel siedzieli w identycznych samochodach to nie wiem, na kogo miałbym postawić pieniądze”- oczywiscie ze na Rosberga! Nie zartuje. PEwnie tez mialbym dylemat ale chyba Nico moglby konkurowac z Sebastianem.Ciekaw jestem co by bylo jakby Kubica wsiadl do np; RBR? Co myslicie? ale tak obiektywnie prosze ;) Dalby rade wygrac w tym sezonie?
francorchamps
17.08.2010 09:05
Pomimo faktu iż nie lubię Vettela, to musze przyznać że stweirdzenie iż Rosberg jest na jego poziomie jest dla Sebastiana obrazą.. Bez przesady, gdzie Rosberg do Vettela...