Farfus zwycięzcą emocjonujących kwalifikacji WTCC w Oschersleben

Brazylijczyk dzięki bezbłędnej jeździe zdołał osiągnąć najlepszy rezultat przed ulewą
04.09.1016:57
Konrad Házi
1820wyświetlenia
Z pierwszego pola startowego do pierwszego wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na niemieckim torze Oschersleben wystartuje jutro Augusto Farfus (BMW). Brazylijczyk popisał się bardzo czystym pierwszym przejazdem w trudnych warunkach na początku Q2. Z pierwszej linii obok Farfusa wystartuje Robert Huff (Chevrolet), dla którego kwalifikacje skończyły się jednak kraksą z kolegą z zespołu. Wśród kierowców niezależnych najszybszy był Stefano D'Aste (BMW).

Q1


Pierwsza seria wyjazdów na tor rozpoczęła się natychmiast po zapaleniu się zielonego światła. Większość kierowców wykonała jedynie krótki przejazd z jednym okrążeniem pomiarowym. Najszybszy był wtedy Robert Huff, który osiągnął czas 1:35,518, a później wszyscy powrócili do boksów.

Na torze pozostawało dalej niewielu kierowców, wśród nich Fabio Fabiani (BMW), który wykręcił w tym czasie bączka oraz Norbert Michelisz (SEAT), który nie mógł znaleźć optymalnej linii jazdy, przez co często wyjeżdżał z toru. Ostatecznie Węgier poprawił swój czas na tyle, by zakwalifikować się do Q2.

Chwilę grozy przeżył na 6 minut przed końcem Q1 Stefano D'Aste, który przestrzelił ostatni zakręt i po wizycie na poboczu wykonał obrót na torze. Dwaj inni kierowcy, by uniknąć kolizji musieli zjechać do alei serwisowej. Do poważniejszego incydentu doszło jednak chwilę później, gdy Tiago Monteiro (SEAT) zbyt agresywnie zaatakował szykanę w drugim sektorze i zahaczył prawym przednim kołem o opony mające uniemożliwiać ścinanie zakrętu. Spowodowało to spore uszkodzenia w samochodzie Portugalczyka i przesunięcie ustawionych opon, przez co na trzy i pół minuty przed końcem sesja została wstrzymana.

Po wznowieniu, na torze oprócz Monteiro, który nie mógł kontynuować jazdy, nie pojawił się tylko Andy Priaulx (BMW). Niektórzy, jak Freddy Barth (SEAT), starali się aż za bardzo. Szwajcar stracił panowanie nad swym samochodem w drugim sektorze i zaliczył wizytę na żwirowym poboczu, co przekreśliło jego szanse na Q2. Walka w czołówce trwała do samego końca , jednak do Q2 zakwalifikowali się wszyscy faworyci. Nikomu nie udało się jednak poprawić wykręconego na samym początku czasu Roberta Huffa.

Q2


Druga część kwalifikacji rozpoczęła się na suchym torze, lecz szybko dał znać o sobie deszcz. Początkowo opady nie były zbyt intensywne, co pozwoliło na wykonanie szybkich okrążeń na oponach przeznaczonych na suchy tor. Tym razem najszybszy był Augusto Farfus, który osiągnął rezultat 1:38,070, czym zapewnił sobie już wtedy start z pierwszego pola, gdyż opady deszczu nasilały się z każdą chwilą.

Podczas pierwszego okrążenia pomiarowego wielu kierowców zaliczyło wizyty na poboczu, jednak bez większych konsekwencji. Sytuacja stała się bardziej dynamiczna, gdy kierowcy rozpoczęli swe drugie okrążenia pomiarowe. Poprawiali się ci, którzy po problemach na pierwszym okrążeniu, uniknęli ich tym razem, natomiast aż za bardzo starali się czołowi zawodnicy, tacy jak Robert Huff, który po wizycie na poboczu powrócił na tor na tyle niefortunnie, że uderzył w swojego kolegę z zespołu Chevroleta - Alaina Menu.

Chwilę później po stracie panowania nad samochodem w bariery uderzył Gabriele Tarquini (SEAT) i w tym momencie, na trzy i pół minuty przed końcem, wywieszono czerwoną flagę. Nad torem nastąpiło w tym czasie oberwanie chmury i warunki pogorszyły się na tyle, że nikt już nie próbował po wznowieniu wyjeżdżać na bardzo mokry tor.

Wyniki kwalifikacji do 1 wyścigu
KierowcaNar.SamochódCzas Q1Czas Q2
1Augusto FARFUSBMW 320si1:36.2281:38.070
1Robert HUFFChevrolet Cruze1:35.5181:38.176
1Andy PRIAULXBMW 320si1:36.3261:38.186
1Alain MENUChevrolet Cruze1:36.1741:38.445
1Norbert MICHELISZ *SEAT Leon TDI1:36.1311:38.634
1Gabriele TARQUINISEAT Leon TDI1:36.0271:38.796
1Tom CORONELSEAT Leon TDI1:36.5091:38.810
1Yvan MULLERChevrolet Cruze1:36.1111:38.869
1Jordi GENESEAT Leon TDI1:36.0711:39.994
1Tiago MONTEIROSEAT Leon TDI1:36.537
1Michel NYKJAERSEAT Leon TDI1:36.654
1Fredy BARTHSEAT Leon TDI1:36.844
1Stefano D'ASTEBMW 320si1:36.881
1Sergio HERNANDEZBMW 320si1:37.282
1Franz ENGSTLERBMW 320si1:37.309
1Darryl O'YOUNGChevrolet Lacetti1:37.532
1Kristian POULSENBMW 320si1:37.579
1Mehdi BENNANIBMW 320si1:38.091
1Yukinori TANIGUCHIChevrolet Lacetti1:38.203
1Andrei ROMANOVBMW 320si1:39.190
1Fabio FABIANIBMW 320si1:41.877

KOMENTARZE

4
Maraz
04.09.2010 04:00
@Arnulf - zamieniłem Huffa z Menu w opisie, dzięki.
sas
04.09.2010 03:37
w każdym razie powrót na tor wzorowy :)
Arnulf
04.09.2010 03:34
"Alain Menu (Chevrolet), który po wizycie na poboczu powrócił na tor na tyle niefortunnie, że uderzył w swojego kolegę z zespołu – Roberta Huffa." Oj, tam chyba na odwrót było ;). To Huff wypadł z toru i powrócił wprost na nadjeżdżającego Menu :).
eTekamote
04.09.2010 03:28
Musze zacząć oglądać tą serie, kwalifikacje były wspaniałe.