FIA dopuściła tegoroczne silniki do rywalizacji w sezonie 2011 WTCC
Ponadto zaprezentowano kalendarz zmagań na rok 2011
08.09.1022:24
3484wyświetlenia
Podczas dzisiejszego posiedzenia WMSC zapadły także ważne decyzje dotyczące serii WTCC. FIA zatwierdziła możliwość korzystania z tegorocznych silników w przyszłym roku, pomimo wprowadzenia nowych regulacji dotyczących silników od nowego roku.
W przyszłym roku w serii zadebiutują nowe jednostki o pojemności 1.6 litra turbodoładowane, które zastąpią obecne 2-litrowe silniki wolnossące. Dopuszczenie starych silników do rywalizacji ma pomóc konstruktorom lepiej przygotować nowe jednostki do startów.
Również zaprezentowano kalendarz serii na rok 2011. Niemalże tradycyjnie sezon rozpocznie się w brazylijskiej Kurytybie, a zakończy w Makau. Z kalendarza wypadła odwołana w tym roku runda w Puebli, a jej miejsce zajmie nowy wyścig w Buenos Aires.
Wzrośnie natomiast liczba azjatyckich rund w przyszłym sezonie, bowiem w miejsce belgijskiego Zolder, zostanie rozegrana rundach w Chinach. Nie wiadomo jeszcze jaki tor będzie areną zmagań, lecz najprawdopodobniej wybór padnie na Guangdong.
Po dwóch latach przerwy do kalendarza powróciła uliczna runda w Porto, która zastąpi inny portugalski obiekt w Algarve. Tym samym w sezonie będziemy mieli trzy uliczne rundy: w Marrakeszu, Porto i Makau. Zgodnie z wcześniejszymi wiadomościami od przyszłego roku japońską rundę mistrzostw gościł będzie tor Suzuka.
Oficjalny kalendarz WTCC na sezon 2011 | ||||
Data | Kraj | Tor | ||
---|---|---|---|---|
1 | 20 marca | Brazylia | Curitiba | |
1 | 3 kwietnia | Argentyna | Buenos Aires* | |
1 | 15 maja | Włochy | Monza | |
1 | 5 czerwca | Maroko | Marrakech (uliczny)* | |
1 | 19 czerwca | Czechy | Brno | |
1 | 3 lipca | Portugalia | Porto (uliczny) | |
1 | 17 lipca | Wielka Brytania | Brands Hatch* | |
1 | 31 lipca | Niemcy | Oschersleben | |
1 | 4 września* | Hiszpania | Ricardo Tormo | |
1 | 23 października | Japonia | Suzuka | |
1 | 5 listopada | Chiny | Guangdong* | |
1 | 20 listopada | Makau | Guia Circuit (uliczny) | |
* - oczekuje na potwierdzenie ze strony ASN. Pochyłą czcionką - tor nie potwierdzony jeszcze przez FIA |
KOMENTARZE