Balzan najszybszy na treningu Supercup na Monzy (aktualizacja)

Kuba Giermaziak uplasował się na 12 pozycji, Robert Lukas zajął 21 miejsce
10.09.1020:49
Marek Roczniak/inf. prasowa
2298wyświetlenia

Alessandro Balzan startujący gościnnie w Porsche Supercup uzyskał najlepszy czas w piątkowej sesji treningowej na torze Monza, pokonując lidera mistrzostw Rene Rasta o 0,07 sekundy. Trzeci czas uzyskał mający jeszcze matematyczne szanse na tytuł Nick Tandy.

Najszybszy z Polaków reprezentujących barwy VERVA Racing Team - Kuba Giermaziak uplasował się na dwunastej pozycji, tuż przed swoim rywalem w klasyfikacji debiutantów Christianem Engelhartem, natomiast Robert Lukas zajął 21 miejsce.

Stawka Porsche Supercup podczas ostatniej rundy sezonu 2010 obejmuje aż 32 samochody.

Komunikat prasowy VERVA Racing Team

Podczas treningu na najszybszym w zawodach torze Monza, kierowcy Porsche Supercup jeździli z prędkościami ponad 280 km/h. Obaj debiutanci z Polski mieli problemy ze znalezieniem optymalnych punktów hamowania. Robert Lukas był 21., a Kuba Giermaziak zajął 12. miejsce. Jednak celem dla zawodników VERVA Racing Team na jutrzejsze kwalifikacje jest pierwsza ósemka.

Do wyścigu na słynnej Monzie zgłoszono aż 32 samochody, więc podczas treningu było tłoczno. Analizę ostatecznych wyników utrudniła obecność włoskich kierowców, startujących gościnnie. W pierwszej dziesiątce zmieściło się ich aż czterech, a jedenasty był - także niezaliczany do klasyfikacji kierowców - Francuz Nicolas Armindo.

Ich przewaga wynikała z możliwości użycia nowych opon, dających zysk rzędu jednej sekundy na okrążeniu. Regularni zawodnicy nie mają takiej możliwości podczas treningu, ale w sobotę wszyscy będą walczyli na równych prawach. Jutro o godzinie 12:25 rozpoczną się ostatnie w tym roku kwalifikacje Porsche Supercup. Jestem przekonany, że wrócimy z Kubą do pierwszej ósemki lub nawet szóstki - zapowiada szef zespołu, Timo Rumpfkeil.

Kuba Giermaziak: Jeździło się średnio. Początki były ok, ale potem dostałem świeży komplet opon i nie udało mi się złożyć okrążenia, więc jest niedosyt. Cały czas popełniałem błędy w środkowym sektorze i to kosztowało mnie jakieś dwie-trzy dziesiąte sekundy straty. Gdyby nie ona, łapalibyśmy się w pierwszej ósemce. Nie do końca zadziałały też ustawienia, nad którymi pracowaliśmy podczas testów w Oschersleben. Na torze z większą ilością zakrętów prawdopodobnie byłoby ok, ale tutaj nasze zestrojenie samochodu powoduje, że jest on bardzo nerwowy podczas hamowania. A właśnie na dohamowaniach można tutaj najwięcej stracić, więc musimy przeanalizować dane i znaleźć dobry balans pomiędzy tym, co mamy w zakrętach, a tym, co możemy zyskać podczas hamowania. Mam też pewne problemy ze złapaniem rytmu. Kiedy jeździliśmy tutaj na testach stan toru był zupełni inny. Teraz jest o wiele bardziej przyczepny ze względu na Formułę 1 i muszę się do tego przyzwyczaić. Żeby móc się poprawiać trzeba jechać cały czas dosyć równo, a ja niestety popełniam sporo błędów. Kiedy zostaje jedno okrążenie na przejechanie dobrego czasu, to nie zawsze udaje się je poskładać.

Biorąc pod uwagę, że włoscy kierowcy startujący tu gościnnie mieli nowe opony, a mimo to nie odjechali mi za bardzo sądzę, że pierwsza ósemka w kwalifikacjach jest zdecydowanie w naszym zasięgu. W to musimy mierzyć. Jeśli natomiast dopisze nam szczęście i uda się przejechać dobre okrążenia to pierwsza szóstka też będzie do zrobienia. Z jakimi jeździmy prędkościami? Co prawda na licznik nie patrzę podczas jazdy, ale z tego co wiem dochodzimy do około 280 km/h
.

Robert Lukas: Monza, jeśli chodzi o konfigurację trasy i widoki jest wspaniała, ale mi jechało się dzisiaj bardzo trudno. Pierwsze rundy szły mi jeszcze jako tako, ale na dwóch kolejnych kompletach opon nie dawałem sobie rady. Nie potrafiłem znaleźć optymalnych punktów hamowania. Słabo przejeżdżałem zakręty - albo za późno, albo za wolno. Próbowałem się złapać za innymi kierowcami, aby znaleźć jakiś punkt odniesienia, ale ci z czołówki byli poza zasięgiem. Ogólnie było bardzo ciężko i w samochodzie czułem się, jakbym już od dawna nie jeździł. Nie był to mój dzień. Nie ma też co ukrywać, że jest to mój drugi dzień jazd na Monzie, a 45 minut treningu to jak dla mnie mało. Brakuje mi trochę większego doświadczenia w porównaniu z przeciwnikami. Stąd czas okrążenia jest, jaki jest. Inna sprawa, że na moich najszybszych kółkach były żółte flagi. Na najlepszym komplecie opon swój najlepszy czas zrobiłem dopiero na piątym okrążeniu. Teraz dokładnie przeanalizujemy dane. Starty czasowe nie są szczególnie duże. Do Kuby tracę pół sekundy, które znajdziemy na wykresie. Nie wiem natomiast jak nadrobić kolejną sekundę do pierwszego zawodnika. To dla mnie mała zagadka. Trzeba wyciągnąć wnioski i jutro przenieść je na tor. Jeśli nikt nie wypadnie i nie będzie żadnych żółtych flag to powinno być znacznie lepiej.

Timo Rumpfkeil, szef zespołu VERVA Racing Team: W przypadku Kuby treningi wypadły dobrze. Na początku z łatwością utrzymywał się w czołowej ósemce. Nie poprawiliśmy się niestety na świeższych oponach. Gdyby na nich złożył swoje wszystkie najlepsze czasy sektorowe to łapałby się w okolicach siódmego miejsca. Musimy też wziąć pod uwagę, że wszyscy włoscy zawodnicy startujący gościnnie używali nowego ogumienia, czego nam przepisy zabraniają. Sądzę, że mamy też pewne braki w szykanach, gdzie potrzebny jest dobry rytm. Musimy teraz popracować nad danymi telemetrycznymi oraz nagraniami wideo, aby się poprawić. Jestem przekonany, że jutro wrócimy z Kubą do pierwszej ósemki, lub nawet szóstki. Robert potrzebował dużo czasu, aby przejechać rozsądne okrążenie. Miał ogromne problemy z osiągnięciem regularnego rytmu. Nie za bardzo wiemy, z czego to wynika, ponieważ we wtorek przejechał bardzo udane testy przygotowawcze na torze Oschersleben. Musimy przeanalizować dane i sprawdzić co się działo, ale Robert miał problemy z punktami odniesienia, szukając najlepszych miejsc do hamowania i tam zaczęły się jego kłopoty.

Wyniki treningu
KierowcaNar.ZespółCzas okr.Okr.
1Alessandro BalzanEbimotors1'52.15218
1René RastAl Faisal Lechner Racing1'52.22219
1Nick TandyKonrad Motorsport1'52.31520
1Vito PostiglionePetricorse Motorsport1'52.34713
1Alex FrassinetiEbimotors1'52.37218
1Sean EdwardsTeam Abu Dhabi by tolimit1'52.41119
1Jan SeyffarthVELTINS MRS Racing1'52.52819
1Jaap van LagenBleekemolen Harders Plaza1'52.55717
1Christian PassutiAntonelli Motorsport1'52.70317
1Jeroen BleekemolenAl Faisal Lechner Racing1'52.92319
1Nicolas ArmindoAl Faisal Lechner Racing1'52.93917
1Kuba GiermaziakVERVA Racing1'52.94320
1Christian EngelhartSANITEC / GILTRAP Racing1'52.99018
1Khaled Al QubaisiTeam Abu Dhabi by tolimit1'53.01719
1Patrick HuismanKonrad Motorsport1'53.11016
1Sebastiaan BleekemolenBleekemolen Harders Plaza1'53.18917
1Sascha MaassenTeam Abu Dhabi by tolimit1'53.19319
1Norbert SiedlerVELTINS MRS Racing1'53.23718
1Alessandro ZampedriLechner Racing1'53.31915
1Tim BridgmanSchnabl Engineering Parker Racing1'53.48819
1Robert LukasVERVA Racing1'53.49218
1Stefan RosinaLechner Racing1'53.58820
1Jono LesterPorsche AG1'53.61320
1William LanghorneSANITEC / GILTRAP Racing1'53.63918
1Lorenzo BontempelliPetricorse Motorsport1'53.78816
1Robert van den BergBleekemolen Harders Plaza1'53.80920
1Francesco CastellacciSANITEC / GILTRAP Racing1'53.84417
1Angelo ProiettiAntonelli Motorsport1'54.59618
1Davide RodaAntonelli Motorsport1'54.71018
1Fabrizio DelmonteKonrad Motorsport1'54.99318
1Thomas MesserSchnabl Engineering Parker Racing1'55.00920
1Brian WongSchnabl Engineering Parker Racing1'55.54014

KOMENTARZE

3
Saruto
11.09.2010 07:11
Armindo już jeździł w pełnym cyklu ;)
yaper
10.09.2010 07:36
Włosi przyszli i pozamiatali, w końcu ich tor :-) Armindo z doskoku, a już ładne osiągi. Utalentowany ścigant, niegdyś partner Giermaza.
cwiek-f1
10.09.2010 07:06
"Fajnie" się musi jeździć przy taki tłoku....