Nowy bolid GP2 będzie wyzwaniem dla zespołów

Ekipy będą musiały zmienić podejście do kwestii ustawień samochodu
11.09.1009:38
Paweł Zając
2437wyświetlenia

Według dyrektora technicznego serii GP2 - Didiera Perrina, zespoły zmierzą się z nowym wyzwaniem, ucząc się wyciskać jak najwięcej z nowego bolidu GP2, który wejdzie do użytku w przyszłym sezonie. GP2/11, który po raz pierwszy został zaprezentowany zespołom i dziennikarzom w czwartkowy wieczór na torze Monza, przejmuje kilka rozwiązań aerodynamicznych z obecnej generacji bolidów F1.

Perrin uważa, że powiększony dyfuzor będzie miał szczególnie duży wpływ na ustawienia bolidu. Jasnym jest, że dyfuzor poprawia osiągi nie tylko względem poprzedniego samochodu, ale także w dużo większym zakresie wysokości zawieszenia - powiedział dyrektor techniczny GP2 magazynowi AUTOSPORT.

Będzie więc interesująco, ponieważ zespoły będą miały możliwość całkowitej zmiany sposobu ustawiania samochodu. Nie będą startowali od całkowicie czystej kartki papieru, jednak będą musieli przemyśleć swoją filozofię dobierania ustawień mechanicznych. Jako, że dyfuzor pracuje w znacznie większym zakresie wysokości zawieszenia, możliwe będzie użycie bardziej miękkich sprężyn tylnego zawieszenia i poprawienie trakcji.

Seria zawsze kładła nacisk na jak największą liczbę odniesień do Formuły 1. Takie podejście spowodowało pojawienie się w nowym samochodzie GP2 mniejszego tylnego skrzydła, większego przedniego i podniesionego nosa. Pierwszą rzeczą, jakiej chcieliśmy to znalezienie się jak najbliżej F1 w kwestii zachowania bolidu, więc zdecydowaliśmy się użyć tylnego skrzydła tego samego typu - węższego i odrobinę przesuniętego do przodu - powiedział Perrin.

Straciliśmy więc wiele docisku aerodynamicznego z tylu samochodu i aby go odzyskać skupiliśmy się na dyfuzorze. Przesunęliśmy także wydech ponad skrzynię biegów, aby uzyskać więcej miejsca na dyfuzor. Tak wygląda konfiguracja tyłu samochodu, natomiast by zbalansować tak duży docisk generowany przez dyfuzor zdecydowaliśmy się użyć dużego przedniego skrzydła w stylu F1.

Kolejne testy nowego bolidu odbędą się na hiszpańskim torze Jerez, za kierownicą usiądzie mistrz GP2 z 2008 roku Giorgio Pantano.

Źródło: Autosport.com