Carlin i Team Air Asia oficjalnie w GP2

Organizatorzy ogłosili dzisiaj oficjalną listę trzynastu zespołów wybranych na sezony 2011-2013
21.09.1016:39
Marek Roczniak
2834wyświetlenia

Organizatorzy GP2 Series ogłosili dzisiaj oficjalną listę trzynastu zespołów wybranych na sezony 2011-2013 do europejskich i azjatyckich mistrzostw.

Znalazło się na niej jedenaście z dwunastu dotychczasowych zespołów GP2 (odpadnie DPR) i dwie nowe ekipy, którymi zgodnie z przewidywaniami są brytyjski Carlin i malezyjski Team Air Asia. Nie potwierdziły się natomiast plotki italiaracing.net dotyczące wyboru Manora.

Carlin to jeden z najbardziej utytułowanych zespołów w brytyjskiej F3, który startuje także od kilku lat w Formule Renault 3.5, a w tym roku uczestniczył też w inauguracyjnym sezonie nowej serii GP3, zdobywając piąte miejsce w klasyfikacji drużynowej. Team Air Asia to nowy, ambitny zespół z Malezji, który ma powiązania z szefem zespołu F1 - Lotus Racing.

Wszystkie trzynaście zespołów ma obowiązek startować przez najbliższe trzy lata zarówno w głównej serii GP2, jak i w zimowej GP2 Asia Series (dotychczas ta druga seria nie była obowiązkowa i nie startował w niej Racing Engineering). W obu seriach używany będzie zaprojektowany przez Dallarę nowy bolid GP2/11, jeżdżący na oponach Pirelli w specyfikacji F1. Nowe samochody zespoły otrzymają do testów pod koniec stycznia 2011 roku. Po testach rozpocznie się czwarty sezon GP2 Asia Series, który ma składać się z trzech rund - ostatnia w Bahrajnie jako impreza towarzysząca F1.

Szef serii Bruno Michel tak skomentował wybór nowych zespołów: Przyglądaliśmy się Carlinowi od długiego czasu. Wybraliśmy ich do GP3 Series i byliśmy zadowoleni nie tylko z ich rezultatów, które obejmowały dwie wizyty na podium i jedno pole position, ale także ze sposobu, w jaki zintegrowali się z naszym środowiskiem pracy. Umożliwienie im wejścia do GP2 jest logicznym posunięciem. Jeśli chodzi o Team Air Asia, to jest to nowy zespół zbudowany w oparciu o mocne powiązania z obecnym teamem F1 dowodzonym przez Tony'ego Fernandesa. Zaprezentowany przez nich projekt zespołu w połączeniu z ich ambicjami i ogólnoświatowym podejściem wydał się nam bardzo atrakcyjny i zgodny z tym, czego oczekujemy od naszych wszystkich zespołów.

Zespoły wybrane na 2011-2013
Nazwa ZespołuNar.
Arden International
ART Grand Prix
Barwa Addax Team
Carlin
Dams
iSport International
Ocean Racing Technology
Racing Engineering
Rapax
Scuderia Coloni
Super Nova Racing
Team Air Asia
Trident Racing
Źródło: GP2Series.com

KOMENTARZE

6
krzysiek_aleks
21.09.2010 05:01
GP2 powinna składać się z ekip juniorskich różnych zespołów (wyjątek: ART za całokształt) i powinni się tam ścigać rezerwowi kierowcy. Fajnie, że Renault (DAMS) i Lotus (Team Air Asia) mają swoje juniorskie ekipy
Kamikadze2000
21.09.2010 04:05
Toteż powoduje, że zimowa edycja GP2 stanie się bardziej popularna i raczej częstych rotacji nie ujrzymy. Wszak będą używane te same pojazdy, co w głównej GP2! No cóż, zobaczymy, jak stawka będzie się prezentowac! :))
mbg
21.09.2010 03:22
jeszcze coś dodam. Carlin przyszedł do GP2 a najprawdopodobniej razem z nim nikt inny jak pewien rosjanin z FR3.5. Pewnie teraz pojeździ w GP2 4 sezony by walczyć o majstra, jak to wyglądało w FR3.5.
bukuć
21.09.2010 03:09
Dobra , muszę się zabrać za oglądanie GP2 na ES. No chyba , że Pewna Platworma Cyfrowa wyłoży pieniążki na kierowcę X i bliżej nieznanego nam Y i Polsat będzie to transmitował... Ogólnie cieszę się z wyboru Lotusa Juniora na team GP2.
AleQ
21.09.2010 03:04
Szkoda ,że Mucke panowie z GP2 nie wzięło w swoje szeregi , tylko zostawiło jakiś "tandecki" Trident.
mbg
21.09.2010 02:51
Trzy rundy w GP2 Asia. Coraz gorzej to wygląda, ale to i tak platforma testowa dla GP2 Main Series. Co do wyboru teamów to oczywiste było że ojciec Michaela Hercka długo nie utrzyma zespołu przy życiu, ale osobiście liczyłem na Manor lub Mucke. Co tu jeszcze robi "paydriverowy" Trident i kulejący twór Monteiro - ORT.