Informacje o zmianach na torze Suzuka i spodziewanej pogodzie

Nie zobaczymy zmodyfikowanych zakrętów, ale są pewne ułatwienia dla samych kierowców
06.10.1017:11
Grzegorz/Mariusz
3972wyświetlenia

Przed długo oczekiwanym weekendem wyścigowym w Japonii na torze Suzuka przeprowadzono kilka zmian.

Na wyjściu z zakrętów 8 i 14 dotychczasowe tarki zastąpiły nowe „negatywne” o grubości 25 mm, a także poszerzono tam o 20 metrów strefy bezpieczeństwa z zielonego betonu.

Dodatkowo dwie sekcje sztucznej trawy wyłożonej po zewnętrznej stronie zakrętu czternastego zostały połączone z dalszą częścią zielonego podłoża. Wyjście z przedostatniego łuku na torze również wzbogacono o porcję sztucznej trawy - tym razem położono dodatkowe 20 metrów za krawężnikiem.

Ponadto te bariery z opon, które nie miały okalającego pasa ochronnego, zostały w niego wyposażone.

Deszcz może znowu odegrać rolę podczas weekendu na Suzuce



Tymczasem jeśli chodzi o pogodę na najbliższy weekend, to nad torem Suzuka spodziewane są opady deszczu. Duże opady deszczu nawiedziły niedawno japońską prefekturę Mie, lecz w ostatnich dniach panowały już lepsze warunki, podczas gdy zespoły zaczęły rozstawiać swój sprzęt w garażach na torze Suzuka.

W regionie, gdzie jest położony tor Suzuka do piątku zapowiadana jest słoneczna i przyjemna pogoda. W piątek mogą wystąpić drobne opady deszczu, ale inaczej może być już w następne dni. W sobotę i niedzielę istnieje prawdopodobieństwo, że będzie wiał silny wiatr i wystąpią spore opady deszczu.

W zeszłym roku pogoda miała spory wpływ na przebieg weekendu, jako że w piątek padał przez cały dzień deszcz i kierowcy popełniali w sobotę oraz w niedzielę sporo błędów, gdy zaczęli jeździć na limicie po suchym torze.

Źródło: Pitpass.com, Motorsport.com

KOMENTARZE

10
tomekf248
06.10.2010 07:11
Gdyby nie żwir, to Glock wystartowałby w zeszłym roku. Prawda jest taka, że żwir i trawa są bardzo wymagające i przez to ekscytujące. Kierowcy to lubią, ale nie może być sytuacji, że przez pobocze dochodzi do wypadku. W obecnej F1, nawet najechanie kołem na białą linię może skończyć się wypadkiem. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Pamiętacie zeszły rok? Po drugie, na Suzuce odbywa się wiele zawodów. Ciężko jest dostosować tor do wymogów każdej serii. Zarówno auta GT, jak i turystyczne potrzebują innych warunków do ścigania.
christoff.w
06.10.2010 06:41
Wspaniala wiadomosc! Oby padalo to bedzie jak zwykle ciekawie :) Bede sie modlil o deszcze. ;)
corey_taylor
06.10.2010 06:26
kubakuba - dobrze gada;-) trawa to najlepsze rozwiązanie na torach F1 i żwir OFC, za dużo asfaltu niedługo wszędzie bedzie możliwość bezpiecznego ścięcia zakrętu...
Lolkoski
06.10.2010 05:38
Wyścig mógłby być jak np. Chiny w tym roku, chociaż wydaje mi się, że nawet przy dobrej pogodzie będzie ciekawie szczególnie w czołówce
fernandof1
06.10.2010 04:23
Ciekawe czy to się sprawdzi :P
FelipeF1.
06.10.2010 03:56
Mogło by popadać
AleQ
06.10.2010 02:34
Ekolodzy są jacy są czyli krótko mówiąc żałośni. A co do zmian na ten wyścig to te asfaltowe pobocza nie są szczerze potrzebne , bo jeśli popełnisz błąd to kierowca wypadnie na asfalt i poniesie małe straty , a wyjechałby w żwirek to nie byłoby tak oczywiste ,że wróciłby na tor. Tak to jest jak tory projektuje/modyfikuje pan Tilke.
kemot
06.10.2010 02:12
Niszczą zieleń, a ja się pytam gdzie są ekologowie? Że pozwalają na taką zbrodnię, jak zlikwidowanie trawy, a na jego miejscu wylewają asfalt.
kubakuba1990
06.10.2010 01:41
no właśnie, zalegalizujcie trawę... na wyjściach z zakrętów :)
kokus
06.10.2010 01:14
Po co beton... żwir, trawa - to jest to, wtedy kierowcy nie mogą sobie pozwolić wyjechać poza tor...