Zespoły zadbały o pełną przejrzystość w kwestii nowych opon
Informacje na temat rozwoju opon Pirelli mają być dostępne dla wszystkich na równych zasadach
12.10.1012:50
2092wyświetlenia
W ostatni weekend w Japonii zespoły Formuły 1 dyskutowały także nad znalezieniem sposobu na zadbanie o to, aby nikt nie zyskał nieuczciwej przewagi nad rywalami poprzez nawiązanie bliższej współpracy z firmą Pirelli, która od przyszłego roku będzie wyłącznym dostawcą opon dla tego sportu.
AUTOSPORT twierdzi, że po długich rozmowach na torze Suzuka osiągnięto porozumienie w sprawie pełnej przejrzystości informacji udzielanych na temat opon w trakcie fazy rozwojowej, jaka ma obecnie miejsce bez udziału zespołów. Szczegóły porozumienia nie zostały jeszcze sfinalizowane, ale ogólne postanowienie jest takie, że firma Pirelli w przypadku otrzymania indywidualnego zapytania na temat rozwoju opon udzieli tej samej informacji wszystkim zespołom.
Ma to spowodować uniknięcie sytuacji, jaka miała miejsce w czasach wojny oponiarskiej między firmami Michelin i Bridgestone, kiedy to w większości początkowych prac rozwojowych ogumienia Bridgestone uczestniczył zespół Ferrari z Michaelem Schumacherem, co dawało pewną przewagę włoskiej stajni. Z kolei po drugiej stronie „barykady” słyszało się głosy o specjalnej więzi między Michelinem i zespołem Renault, który jako pierwszy przełamał dominację Ferrari po 2004 roku.
Dyrektor generalny zespołu Virgin - Graeme Lowdon powiedział:
Myślę, że nie chodzi tu o samo zbieranie informacji i udostępnianie ich wszystkim, ale bardziej o to, aby ludzie byli otwarci. Tym, czego nikt z nas nie chce zobaczyć jest wytworzenie się specjalnej więzi pomiędzy dostawcą a jakimś konkretnym zespołem. Tak więc wszyscy są zdania, że nie powinno być takich związków. Nie ma ustanowionego systemu, ale pomysł jest taki, że jeśli ktoś poprosi dostawcę opon o jakieś informacje to wszyscy je otrzymają, więc nie będzie to coś unikalnego. Nadal każdy zespół będzie miał oddelegowanego człowieka (z Pirelli) i będzie pracował z nim indywidualnie, ale generalnie wszyscy mają mieć dostęp do tych samych informacji.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE