Daniel Fuchs wraca z zawodów kartingowych WSK Masters

Polak wystąpił gościnnie w ostatniej rundzie zawodów na włoskim torze 7 Laghi
12.10.1015:07
Inf. prasowa
1808wyświetlenia

W miniony weekend 19-letni fabryczny kierowca Birel Motorsport i zawodnik kartingowego zespołu Roberta Kubicy (RK Kart Team), Daniel Fuchs wystąpił gościnnie w ostatniej rundzie zawodów z cyklu WSK Master Series na włoskim torze 7 Laghi w Casteletto di Branduzzo. W wyścigu finałowym Daniel zajął 9. miejsce.

Polak został zaproszony do startu przez fabryczny zespół Birel, aby przetestował w warunkach bojowych najnowszy silnik marki BMB dla kategorii KZ2. Wcześniej ekipa Birel korzystała z jednostek napędowych tunera TM. Teraz, gdy sami przygotowali najnowszy silnik, postanowili go sprawdzić podczas zawodów i wybrali do tego 19-letniego wrocławianina. Daniel był zatem pierwszym zawodnikiem na świecie, który korzystał z tego motoru BMB.

Najważniejsze podczas zawodów na obiekcie „7 jezior (7 Laghi)” było zebranie jak najwięcej danych z pracy silnika oraz subiektywnych odczuć i wskazówek od kierowcy. W wypełnieniu zadania bardzo pomogła wytrzymałość jednostki napędowej BMB, która ani razu nie uległa awarii podczas całego weekendu. Ponieważ silnik dopiero debiutował w zawodach, jego konkurencyjność nie była jeszcze na najwyższym poziomie. Dzięki pracy Daniela Fuchs oraz mechaników i techników, inżynierowie BMB będą teraz mogli wprowadzić odpowiednie poprawki i przygotować motor do sezonu 2011.

Następnym startem wrocławianina będzie ostatnia runda WSK World Series w Egipcie na torze w Sharm el Sheik (28-31 października). Daniel wystąpi tam po raz kolejny w barwach oficjalnego teamu Roberta Kubicy i będzie bronił 5. pozycji w punktacji.

Daniel Fuchs: Zawody były dla mnie dobrym treningiem przed zbliżającym się finałem w Egipcie. Wydaję mi się, że zespół Birela był zadowolony z mojej pracy i mam nadzieję, że znacznie pomogłem im w ulepszaniu nowego silnika. Produkt Birela musi zostać jeszcze mocno poprawiony. Można się było tego spodziewać, gdyż jest to zupełnie nowa jednostka. Silniki, które górują na tym rynku są mocno z przodu i Birel będzie musiał włożyć jeszcze sporo pracy w udoskonalanie swojego motoru. Pocieszające jest to, że zawody zaczęliśmy od czasówki z prawie sekundową stratą na jednym okrążeniu, a skończyliśmy na całkiem niezłej pozycji z półsekundową stratą na kółku. Wyraźnie widać było progres. Ponadto bardzo podobało mi się działanie nowego podwozia Birel, które jest prototypem na przyszły rok.

Obsada we Włoszech była całkiem silna, bo w większości składająca się z czołówki mistrzostw Europy, z którą ścigałem się o najwyższe lokaty. Beitske Visser, Simone Brenna, Marco Zanchetta, Marco Pizzuti czy Yuri Lucati to bardzo mocni i konkurencyjni zawodnicy. Jak na pierwszy start tego silnika na całym świecie to myślę, że było dobrze
.

^pre,start
RODZAJ BIEGU MIEJSCE DANIELA FUCHS
------------------- -----------------------
Kwalifikacje 20
Bieg eliminacyjny 1 13 (z 20 pola na starcie)
Bieg eliminacyjny 2 18 (z 13 pola na starcie)
Bieg eliminacyjny 3 13 (z 18 pola na starcie)
Przedfinał 12 (z 17 pola na starcie)
Finał 9 (z 12 pola na starcie)

WYNIKI BIEGU PRZEDFINAŁOWEGO:
1. Beitske Visser (NED) 16 okrążeń
2. Francesco Celenta (ITA) + 0,216
3. Marco Zanchetta (ITA) + 1,137
...
12. Daniel Fuchs (POL) + 16,626
najlepsze okrążenie: Francesco Celenta (ITA) - 47,131

WYNIKI FINAŁU:
1. Beitske Visser (NED) 20 okrążeń
2. Francesco Celenta (ITA) + 2,114
3. Federico Miccoli (ITA) + 4,797
...
9. Daniel Fuchs (POL) + 15,916
najlepsze okrążenie: Alberto Cavalieri (ITA) - 47,218
^pre,koniec

Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS