Zespół Renault znowu komplementuje Kubicę

Allison: "Wydaje się on być w pełni zaabsorbowany wyścigami i chęcią zostania mistrzem"
12.10.1017:12
Marek Roczniak
8134wyświetlenia

Dyrektor techniczny zespołu Renault - James Allison jest przekonany, że Robert Kubica może zapewnić im tytuł, jeśli tylko dadzą mu w miarę konkurencyjny samochód.

Jeśli będziemy mogli dać mu auto choć w połowie zdolne do wywalczenia mistrzostwa, to on je dla nas zdobędzie - powiedział Allison w rozmowie z Markiem Hughesem z BBC. Nie wszyscy w pit-lane mogą powiedzieć coś takiego o swoich kierowcach. Jest odpowiednio nastawiony do zostania mistrzem świata, nie mam co do tego wątpliwości.

Jest jednym z tych facetów z absolutnej czołówki, przy których wiesz, że jeśli nie jadą na czele stawki, to jest to wina samochodu, a nie kierowcy. On jest nie tylko niezwykle szybki, ale po prostu wiesz, że możesz na nim polegać, iż pojedzie szybkie okrążenie, kiedy będzie to potrzebne. Wiesz, że nie będzie popełniał błędów pod presją i będzie kręcił okrążenie za okrążeniem w naprawdę dobrym tempie.

Dużo oczekuje od wszystkich wokół siebie przez cały czas; jest pozytywnie nastawiony i wymagający, ale sam także nakłada na siebie dużo pracy. Posiadanie takiego kierowcy naprawdę najwyższych lotów daje ci fantastyczną podstawę do pracy. W tym względzie jest on podobny do Fernando (Alonso), ale tym, co różni ich obydwu jest to, że Robert podchodzi do tego z większą intensywnością. Wydaje się być w pełni zaabsorbowany wyścigami i chęcią zostania mistrzem.

Allison jest pewny, że ich przyszłoroczny bolid pomoże i w powrocie do czołówki w sezonie 2011. Mamy także znacznie lepsze narzędzia przy formułowaniu przyszłorocznego samochodu - powiedział. Nasz dział CFD jest teraz bardzo mocnym narzędziem i mamy też tunel aerodynamiczny, który daje nam znacznie lepsze i bardziej realistyczne symulacje tego, co dzieje się na torze. Jest także kilka innych rzeczy, które są bardzo pomocne, jak choćby to, jak dużo szybciej potrafi przyspieszać i zwalniać nowa wersja ruchomej podłogi (w tunelu). (...) Ogólna poprawa produktywności jest dzięki temu całkiem znacząca. Nie wiedzę powodu, dlaczego nie mielibyśmy walczyć w czołówce w sezonie 2011.

Źródło: Planet-F1.com

KOMENTARZE

31
NEO86
15.10.2010 08:15
Pożyjemy zobaczymy. Narazie Robert to częściej ma pecha niż szczęście :(
redman2
13.10.2010 11:09
"Dyrektor techniczny zespołu Renault – James Allison jest przekonany, że Robert Kubica może zapewnić im tytuł, jeśli tylko dadzą mu w miarę konkurencyjny samochód." i tu właśnie tkwi cały mankament tego, że Robert zajmuje 4,5,6,7 miejsca (rzadko podium) - bo Renault nie ma konkurencyjnego bolidu
publius
13.10.2010 07:03
Ten sezon jest kluczowy dla Kubicy. Jeszcze nigdy w ciągu sezonu jego akcje nie poszły w górę tak mocno jak w tym. W Sauberze jakoś nie mógł rozwinąć skrzydeł. Teraz nadchodzą czasy Kubicy! Jestem pewny, że tytuł zdobęcie jak nie w Renault w 2011 to w kolejnym na pewno bo każdy super zespół będzie chciał go mieć. Oby nie poszedł do pewnego czerwonego zespołu, dla którego kasa Santandera jest ważniejsza od względów czysto sportowych...
tommy_ray
12.10.2010 09:55
I tak nie jest źle, fajnie widzieć Polaka w F1, o którym właściwie wszystkie zagraniczne media się bardzo pozytywnie wypowiadają, szkoda, że najwięcej wrogów ma właśnie w Polsce...
Mexi
12.10.2010 08:48
Tak samo jak Kubica miał jeździć dla Rossa w 2009. Niestety, BMW zabetonowało kontrakt Kubicy, zresztą nie ma się co dziwić - pierwszy pracodawca, "niewyrobiona" renoma Kubicy więc nie mógł Niemcom dyktować warunków kontraktu. Teraz to on rozdaje karty i ewentualne błedne zagrywki transferowe będą winą jego i menedżera.
jackbud
12.10.2010 07:36
I pomyśleć, że mógł już dawno jeździć w RedBulu. Kiedy zaczynał w BMW to właśnie w RedBulu postawili sobie za cel zdobyć Roberta jako kierowcę. Kwestia tego, że wtedy ta stajnia nie należała do czołówki, a BMW miał podobno wystrzelić jak z armaty i rozdawać karty w topowych zespołach. Wiemy jak to się dalej potoczyło i tylko można sobie w brodę pluć, że menadżer Kubicy tak lekko potraktował tamtą propozycję. Zawsze można powiedzieć - kto by to przewidział. Jednak pozycja Roberta w RedBulu byłaby na pewno mocniejsza i bardziej komfortowa niż w niemieckiej stajni. Z drugiej jednak strony mogłoby się okazać, że ostatnie dwa sezony należałyby do jednych z najnudniejszych. Prawdopodobnie Kubek mógłby zdominować te mistrzostwa i sprawa 1 miejsca byłaby poza zasięgiem. Dla nas byłoby to oczywiście super, ale dla widowiska już nie koniecznie. Sprawa mistrzostwa mogłaby już na kilka wyścigów przed zakończeniem być rozstrzygnięta. No cóż - zawsze można sobie pogdybać. Czyż nie?
Huckleberry
12.10.2010 07:29
Zobaczymy jak będzie... Czasami jak się za bardzo chce to nic nie wychodzi, no ale nie będę zapeszał ;)
kumien
12.10.2010 07:08
To Renault osiągnęło jest i tak niezłe. Praktycznie do końca grudnia program rozwoju był w rozsypce, bo zespoł był na sprzedaż. Później chwilowe problemy z funduszami, ale patrząc na obecną sytuacją i tak jest nieźle ;) Kubica pewnie miał wielki wkład w rozwój bolidu, więc obecną sytuację to obstawiam na 60:40 udział Roberta i zespołu w to gdzie się teraz znajdują.
cravenciak
12.10.2010 07:07
mbwrobel, informacje są potwierdzone. Podane w kilkanaście godzin po wyścigu na Autosport.com i bodaże BBC.
mbwrobel
12.10.2010 07:02
Mały OT: Według niepotwierdzonych informacji (bo ta polska gazeta codzienna nie jest dla mnie wiarygodnym źródłem) Robert miał niedokręcone WSZYSTKIE koła. Podobno zawinił klucz. Jeśli to prawda, to proponuję forsować zapis do regulaminu, by dopuszczalne w pit lane były tylko "krzyżaki" albo "fajki" zamiast kluczy pneumatycznych.
cravenciak
12.10.2010 06:54
No tak :P
distinto
12.10.2010 06:52
"Pozytywne jest to, że R30 to tak naprawdę rozbudowana wersja R30" - Możesz rozwinąć tą teorię? edyta - już wiadomo:)
cravenciak
12.10.2010 06:48
Ktoś wątpi, że Robertowi mistrzowski bolid należy się jak psu buda? Pozytywne jest to, że R30 to tak naprawdę rozbudowana wersja R29. W Enstone przez długi czas nie mieli dostępu do przebudowywanego tunelu aerodynamicznego (m.in. dlatego zrobili aż tyle wersji przedniego skrzydła). Ja tam jestem spokojny jeśli chodzi o osiągi R31. To będzie prawdopodobnie pierwszy w historii Roberta bolid budowany całkowicie pod niego (mniemam, że w BMW o takich przywilejach mógł pomarzyć) i warto dodać, jak mówi Allison - w nowym tunelu. Ja Kubicy tak życzę mocnego bolidu, że aż mnie czasem serce boli gdy widzę takie przygody jak na Suzuce. Szanuję go niesamowicie za drogę jaką musiał pokonać aby dostać się do F1, za charyzmę oraz zaangażowanie w pracę zespołu i poprawianie bolidu.
bankoq
12.10.2010 06:40
Czy Allisonowi nie chodziło przypadkiem o zwycięski samochód na pół sezonu? Nie byłoby w tym nic dziwnego, wszak Alonso w mistrzowskich latach takowym dysponowalł właśnie przez pół roku i dał radę.
xdomino996
12.10.2010 05:18
Ok zgodzam sie ale renault oprocz zbudowania tego bolidu musi jeszcze przeszkolic mechanikow( nie chodzi o to kolo) poniewaz przewazdzie to Robert traci pozycje.............. w pit stopie;d
Matti
12.10.2010 05:16
Robert znowu zaskakuje (pozytywnie) tak samo jak robił to w 2008. Nie dziwią, przynajmniej mnie, takie komentarze.
niza
12.10.2010 05:03
Dziś się założyłam z moją rodzinką, że to jest kwestia czasu kiedy tylko Kubica zdobędzie tytuł mistrza, a teraz czytam taki akurat artykuł ;) Chyba muszę podbić stawkę, bo jak na razie to tylko suchy zakład o nic :)
errtu
12.10.2010 04:56
"Zespół Renault znowu komplementuje Kubicę" - rzecz w tym, że nie tylko Renault, ale i sam Hughes, co chyba jest jeszcze więcej warte: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/9080455.stm Np. "(...) there is a very real case to be made for putting Kubica ahead of all the other drivers this year."
vermaden
12.10.2010 04:54
@cesc123 Jedyne co laczy Kobayashi'ego i Nakajime, to to, ze obaj sa Japonczykami, przeciez Nakajima zupelnie nic nie pokazal w F1, zwlaszcza dobitnie bylo to widac w sezonie 2009 gdzie mial 0 punktow a Rosberg ponad 30 w tym samym bolidzie, gdzie Rzym a gdzie Krym? Bardzo szkoda ze KOB nie trafil do Renault przd tym sezonem, ale coz, bez kasy tez pewnie trudno sie zespol prowadzi ;)
Master
12.10.2010 04:53
Sobczak, przecież to logiczne.
SirKamil
12.10.2010 04:49
Nakajima? Może Yuij Ide jest jest jeszcze rozgrzany?
SoBcZaK
12.10.2010 04:47
„Jeśli będziemy mogli dać mu auto choć w połowie zdolne do wywalczenia mistrzostwa, to on je dla nas zdobędzie” na to wychodzi, że teraz nie jest nawet w połowie zdolne do wygrania mistrza....
IceMan11
12.10.2010 04:41
Ale nikt tu nawet nie wspomniał o dorastaniu :) Bo to jest tak, że nikt w Roberta nie może uderzyć. Czemu Mr. Masio skreśla Kazukiego? Dla mnie to jest przykre.
ExiT
12.10.2010 04:37
Ale to nie zmienia faktu, że Nakajima nie potrafi dobrze jeździć, a Robertowi nie dorasta do pięt...
IceMan11
12.10.2010 04:26
A co mu niby zrobił? Uderzył w niego. Tak jakby inni się nie zderzali. Trzymajcie mnie...
Masio
12.10.2010 04:08
Jeżeli częściej Kubica będzie w pierwszej piątce w wyścigu, jeżeli mechanicy nie będą psuli pit-stopów, jeżeli bolid nie będzie często miał problemów, jeżeli nie będzie w zespole team orders, to na pewno Kubica może zapewnić tytuł dla Renault. ;) PS @ cesc123 Lepiej wypluj nazwisko Nakajima! Niech się nie zbliża do Kubicy po tym co zrobił mu w Australii 2 lata temu.
cesc123
12.10.2010 03:54
Robert jest zdecydowanie numerem 1 zespołu mysle że dobrym następcą Pietrova móglby byc Kobajashi albo Nakajima
Maraz
12.10.2010 03:41
Tak, chodzi o ruchomą podłogę w tunelu aerodynamicznym. Dopisałem w nawiasie, żeby nie było wątpliwości.
barell123
12.10.2010 03:37
Chyba chodzi o ruchomą podłogę w tunelu aerodynamicznym, nie w bolidzie.
Damian375
12.10.2010 03:32
Prawdopodobnie był problem z pistoletem, którym zakręca się śruby na koła.
AliAs99
12.10.2010 03:26
Tego nie rozumiem: "choćby to, jak dużo szybciej potrafi przyspieszać i zwalniać nowa wersja ruchomej podłogi." Ruchome podłogi nie istnieją w bolidach. Nawet uginać się nie mogą więcej, niż norma przewiduje. A poza tym to zamiast komplementować i mydlić oczy, mogliby wreszcie powiedzieć, co się stało z tym kołem. Czy coś pękło, czy odkręciło się. I czy tylko jedno koło było zagrożone, czy wszystkie.