Di Resta wygrywa na Hockenheim i obejmuje prowadzenie w DTM

Dotychczasowy lider mistrzostw Bruno Spengler po kilku przygodach nie ukończył wyścigu
17.10.1016:40
Michal2_F1
2953wyświetlenia

Paul di Resta objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej po trzecim zwycięstwie z rzędu w DTM dzisiejszego popołudnia na torze Hockenheim, podczas gdy jego główny rywal w walce o tytuł i dotychczasowy lider Bruno Spengler nie ukończył wyścigu.

Di Resta jechał na czwartej pozycji w początkowej fazie wyścigu po wyprzedzeniu Alexandre Premata na pierwszym okrążeniu. Później zwlekał z wykonaniem swojego pierwszego pit-stopu dłużej niż liderzy i mimo bardziej zniszczonych opon był w stanie jechać bardzo szybko.

Kierowca rezerwowy Force India awansował na drugie miejsce - za zdobywcę pole position Timo Scheidera (Audi) - po pierwszej rundzie pit-stopów, a później bez większych kłopotów przeskoczył Niemca, kiedy obydwaj zjechali do alei serwisowej po raz drugi. Di Resta dowiózł zwycięstwo do mety, finiszując przed Scheiderem i świetnie spisującym się Mikiem Rockenfellerem, jadącym Audi w specyfikacji z 2008 roku.

Wyścig Spenglera był obfitujący w wydarzenia, ale zakończył się po 24 okrążeniach. Kanadyjczyk spowodował karambol z udziałem kilku samochodów na nowym 4 zakręcie na otwierającym okrążeniu, kiedy przegapił dosyć znacząco punkt hamowania. Kilka innych samochodów później uderzyło w Audi Miguela Moliny, który został obrócony przez Spenglera.

Kanadyjczyk utrzymywał się na ostatnich pozycjach punktowanych do 20 okrążenia, kiedy zwolnił z powodu problemu z zawieszeniem. Zjechał następnie po nowe opony i próbował kontynuować jazdę, jako że tylko 10 samochodów uczestniczyło już w wyścigu, ale ostatecznie poddał się i zakończył jazdę.

W czołówce Gary Paffett (Mercedes) cały czas wywierał presję na Rockenfellerze w początkowych etapach wyścigu, jednak mistrz z 2005 roku później miał kłopoty z utrzymaniem odpowiedniego tempa i spędził ostatnie okrążenia, prowadząc za sobą sznurek samochodów. Za nim, Martin Tomczyk zajął piąte miejsce po trwającej cały wyścig walce z kolegą zespołowym z Audi - Oliverem Jarvisem, ale nie mógł znaleźć sposobu na pokonanie Paffetta.

Susie Stoddart finiszowała blisko za nimi, a dalej jechał Jamie Green. Były zwycięzca wyścigu jechał w czołówce do czasu, gdy otrzymał karę przejazdu przez boksy za wyjazd ze stanowiska serwisowego prosto w samochód Alexandre Premata. W rezultacie tego pojedynku Premat, który jechał bardzo dobry wyścig, musiał wycofać się z powodu uszkodzenia zawieszenia.

Zwycięstwo di Resty dało mu 3-punktowe prowadzenie nad Spenglerem w klasyfikacji na dwa wyścigi do końca sezonu. Wiadomo już na 100%, że pierwszy raz od 2006 roku tytuł mistrzowski w DTM zdobędzie kierowca Mercedesa, jako że tylko di Resta, Spengler i Paffett mają szanse na końcowy triumf.

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Paul di Resta (7)Mercedes-Benz C-Klasse 2009471h07m27,57810
2Timo Scheider (1)Audi A4 DTM 200947+0:10,5328
3Mike Rockenfeller (10)Audi A4 DTM 200847+0:14,7026
4Gary Paffett (3)Mercedes-Benz C-Klasse 200947+0:19,5415
5Martin Tomczyk (6)Audi A4 DTM 200947+0:20,0064
6Oliver Jarvis (2)Audi A4 DTM 200947+0:20,3373
7Susie Wolff (12)Mercedes-Benz C-Klasse 200847+0:20,9462
8Jamie Green (11)Mercedes-Benz C-Klasse 200847+0:21,2761
9Maro Engel (16)Mercedes-Benz C-Klasse 200846+1 okr.
Niesklasyfikowani
10Bruno Spengler (4)Mercedes-Benz C-Klasse 200923
11Alexandre Premat (9)Audi A4 DTM 200814
12Mattias Ekström (5)Audi A4 DTM 20097
13David Coulthard (17)Mercedes-Benz C-Klasse 20081
14Cong Fu Cheng (21)Mercedes-Benz C-Klasse 20081
15Markus Winkelhock (14)Audi A4 DTM 20080
16Miguel Molina (18)Audi A4 DTM 20080
17Ralf Schumacher (8)Mercedes-Benz C-Klasse 20090
18Katherine Legge (15)Audi A4 DTM 20080
Pole position: Timo Scheider - 1:37,399 Najszybsze okrażenie: Paul di Resta - 1:20,120 na 36 okrążeniu