Kubica wygrywa ostatnie dwa oesy i kończy rajd na 3 miejscu
W Rallye Antibes Côte d'Azur zwyciężyła załoga Luca Betti/Guido D'Amore (Peugeot 207 S2000)
17.10.1016:13
6751wyświetlenia
Robert Kubica i Jakub Gerber, jadący Renault Clio S1600, zakończyli udział w Rallye Antibes Côte d'Azur w najlepszy z możliwych sposobów, wygrywając w niedzielne popołudnie dwa ostatnie odcinki specjalne, które wchodzą w skład słynnego Rajdu Monte Carlo.
Nie umożliwiło im to co prawda poprawy pozycji w łącznej klasyfikacji rajdu, jednak trzecie miejsce i przegrana tylko z dwoma samochodami z napędem na cztery koła, przy wygraniu w sumie trzech oesów (jednego w sobotę) to z pewnością świetny wynik, który powinien zawstydzić pokonanych kierowców w mocniejszych autach.
W niedzielę rozegrane zostały dwie pętle po trzy odcinki każda. Kubica zajmował na nich kolejno miejsca: 3, 3, 3, 2, 1 i 1. Jak widać ponowny przejazd tej samej trasy podobnie jak wczoraj przynosił coraz szybszą jazdę kierowcy Renault, który tym samym zmniejszył swoją stratę do najbliższego rywala do jednej minuty i 23 sekund (dzień zaczynał ze stratą minuty i 52 sekund).
Rywalem tym ostatecznie okazał się być dotychczasowy lider rajdu Michał Sołowow (Ford Fiesta S2000), który stracił prowadzenie w generalce już po pierwszym z sześciu dzisiejszych oesów na rzecz Luki Bettiego (Peugeot 207 S2000). Włoch utrzymał prowadzenie już do samej mety, odnosząc największy sukces w swojej karierze, jakim jest wygrana w rundzie zaliczanej do rajdowych mistrzostw Europy. Sołowow po słabszym dniu miał na mecie minutę i 12 sekund starty do Bettiego.
Pozostałe polskie załogi, które dojechały do mety - Maciej Oleksowicz/Andrzej Obrębowski (Ford Fiesta S2000) i Szymon Ruta/Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 S2000) zajęły odpowiednio miejsca 5 i 7. Po 10 z 14 odcinków na 20 pozycji plasowała się załoga Łukasz Witas/Michał Kuśnierz (Renault Clio R3), ale z nieznanego powodu nie ukończyła rajdu.
Mam już za sobą kilka rajdów, w których dobrze pojechałem. Tutaj być może konkurencja nie była najmocniejsza, ale i tak cieszę się z wyniku. Nie patrzyliśmy na czasy, bo celem była przede wszystkim dobra zabawa. Mało brakowało, a rajd zakończyłby się dla nas już pierwszego dnia. Na szczęście, skończyło się na stracie czasowej i udało nam się pojechać dalej- powiedział Kubica po zakończeniu rajdu portalowi PIT STOP.
Klasyfikacja końcowa rajdu (Top 10) | ||||
Kierowca/pilot | Nar. | Samochód | Czas/strata | |
---|---|---|---|---|
1 | Luca Betti/Guido D'Amore | Peugeot 207 S2000 | 3:02.51,6 | |
1 | Michał Sołowow/Maciej Baran | Ford Fiesta S2000 | +1.12,3 | |
1 | Robert Kubica/Jakub Gerber | Renault Clio S1600 | +2.35,3 (1. A6) | |
1 | Antonin Tlustak/Jan Skaloud | Skoda Fabia S2000 | +7.21,4 | |
1 | Maciej Oleksowicz/Andrzej Obrębowski | Ford Fiesta S2000 | +7.37,3 | |
1 | Franck Lions/Benjamin Veillas | Mitsubishi Lancer Evo IX | +7.39,6 | |
1 | Szymon Ruta/Sebastian Rozwadowski | Peugeot 207 S2000 | +8.06,3 | |
1 | Olivier Burri/Jean-Jacques Ferrero | Subaru Impreza WRX STI | +9.57,2 | |
1 | Jurij Protasow/Andriej Aftanasjew | Mitsubishi Lancer Evo IX | +11.25,4 | |
1 | Cyril Audirac/Marie Carnevale | Peugeot 207 RC | +12.32,2 (1. A7) | |
Źródło: Autoklub.pl, F1.pl, foto: christoff.w
KOMENTARZE