Renault zapożyczyło się w banku Snoras?

Zdaniem niektórych jeśli zespół nie odda długu, to bank przejmie nad nim częściową kontrolę
26.10.1014:54
Grzegorz Filiks
4026wyświetlenia

Zespół Renault podobno zaciągnął pożyczkę w litewskim banku Snoras - tym samym, który w tym sezonie rozpoczął sponsorowanie ekipy z Enstone. Wszystko po to, by przetrwać w Formule 1.

Pierwsze obawy co do budżetu na rozwój zarówno tegorocznego, jak i przyszłorocznego bolidu francuskiej stajni pojawiły się w lecie. Snoras, którego umowa sponsorska szacowana jest na 10 milionów euro, zgodził się udzielić dodatkowego wsparcia finansowego, jednak nie wiadomo, kiedy Renault zamierza oddać pieniądze.

Litwini nie mają się jednak o co martwić, ponieważ zgodnie ze słowami eksperta ds. biznesowych w F1 - Christiana Sylta, jeśli ani Renault F1 Team, ani jego współwłaściciel - spółka Genii Capital nie znajdą funduszy na zwrot długu, wówczas „wielkoduszny” bank może przejąć kontrolę nad sporą częścią stajni. Dla przypomnienia, Genii Capital wydało ponoć zaledwie 20 milionów euro, by przejąć 75% akcji zespołu i nadzorować fabryką w Enstone.

Możliwy jest także inny scenariusz. Otóż Snoras mógł zgodzić się na pożyczkę na innych zasadach. Możliwe jest, że Litwini zapomną o pożyczce, jeśli Renault zapomni o tym, iż bank musi przelać pieniądze za umieszczenie w tym roku ich reklamy na R30. Według danych zamieszczonych w Business Book GP, Renault Sport posiada budżet wynoszący 60 milionów euro na rozdysponowanie w zespole Formuły 1, bez bezpośredniego ingerowania w finanse stajni.

Źródło: TomorrowNewsf1.com

KOMENTARZE

7
nocman
28.10.2010 10:58
Nie ma znaczenia, jest duży. Znaczenie ma, kto jest w stanie weń wpompować dolary i w jakich ilościach. r.
SirKamil
26.10.2010 04:05
Tym bardziej, że "oryginale źródło" również wykazuje solidne braki i to już na samym wstępie. Snoras nie jest jednym z największych banków europy wschodniej... i tak dalej- jest sprawną aczkolwiek malutką instytucją finansową. Trzeba podejść do tych rewelacji z ogromną rezerwą. Samo tomorrownews jest nic nie warte, niczym fakt. Jak z rękawa sypią zawsze liczbami, nigdy do potwierdzenia.
Maraz
26.10.2010 03:22
SirKamil - najważniejsze fakty się raczej zgadzają, więc nie miało większego znaczenia, jakie źródło zostało użyte. Ale racja, że generalnie lepiej na pierwotnym źródle się oprzeć, a nie na francuskich blogach często szukających taniej sensacji.
Aeromis
26.10.2010 02:00
Cowboy Renault wyciągnął rewolwer, wszedł do banku i rzekł: - Teraz wy karmicie konia, a jak padnie to jest wasz.
SirKamil
26.10.2010 01:32
Wszystko tylko nie tomorrownews. http://www.thisislondon.co.uk/standard-business/article-23891513-renault-borrows-to-stay-in-formula-1-fast-lane.do
Maraz
26.10.2010 01:07
Nie ma bezpośredniego ograniczenia budżetu, ale są restrykcje dotyczące użycia materiałów, czasu pracy w tunelu aero itd.
fitipaldi666
26.10.2010 12:58
Właśnie co do tych budżetów to w końcu są te ograniczenia czy nie ?