Michelisz wygrywa ostatni wyścig sezonu WTCC, Tarquini wicemistrzem

Mimo pięknej walki na torze, Robert Huff nie przeskoczył Tarquiniego w klasyfikacji generalnej
21.11.1007:20
Michal2_F1
4949wyświetlenia

Norbert Michelisz (SEAT) odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w serii WTCC w drugim wyścigu na torze Guia. Węgier świetnie wystartował z czwartego pola, awansując już po pierwszych zakrętach na prowadzenie, które utrzymał do samej mety. Reprezentant Seata został też zwycięzcą w klasyfikacji debiutantów.

Drugie miejsce zajął Gabriele Tarquini (Seat), który musiał odpierać w końcówce ataki Roberta Huffa (Chevrolet). Brytyjczyk przejechał świetny weekend w Makau, wygrywając pierwszy wyścig i pokazując wiele świetnych manewrów wyprzedzania, ale ostatecznie przegrał wicemistrzostwo na rzecz Tarquiniego. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był Sergio Hernandez (BMW), zapewniając sobie mistrzostwo w tej kategorii. Po raz kolejny nie obyło się bez wypadków. Na pierwszym okrążeniu doszło do karambolu, w którym wzięło udział 13 samochodów.

Również drugi wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie. Alain Menu został na starcie. Debiutujący w tym sezonie Michelisz świetnie wystartował z czwartego pola i objął prowadzenie, Tarquini przesunął się z piątego na drugie miejsce, natomiast Farfus utrzymał trzecią pozycję. Startujący z pole position Kristian Poulsen spadł na P4, natomiast Menu jechał ostatni. W środku stawki doszło do ogromnego karambolu i została wywieszona czerwona flaga. Uczestniczyło w nim 13 samochodów, a najprawdopodobniej spowodowała go kolizja Romanowa z N. Taniguchim. Jednakże większość z tych aut nie została uszkodzona i mogła wziąć udział w restarcie. Z wyścigu odpadli natomiast Romanow, N. Taniguchi, Y. Taniguchi, Barth i O'Young.

Kolejność w czołowej dziesiątce podczas czerwonej flagi była następująca: Michelisz, Tarquini, Farfus, Poulsen, Muller, Huff, Monteiro, Engstler, Coronel i Hernandez. Priaulx zajmował P13 po starcie z 22 pola po nieudanym pierwszym wyścigu. Wznowienie nastąpiło o godzinie 6:45 czasu polskiego. Po przejechaniu jednego okrążenia za samochodem bezpieczeństwa ściganie rozpoczęło się ponownie. Muller wyprzedził Poulsena w Lisboa Bend, awansując na czwarte miejsce, a Duńczyka wyprzedzili ponadto Huff i Monteiro. Turkington otrzymał karę przejazdu przez boksy, natomiast Menu zjechał do garażu i wycofał się. Po chwili Muller przepuścił Huffa, pomagając mu w walce o wicemistrzostwo.

Następnie Brytyjczyk dogonił Farfusa i rozpoczął z nim zaciętą walkę. W końcu na szóstym okrążeniu kierowca Chevroleta zdołał wyprzedzić zawodnika BMW i znalazł się na trzeciej pozycji. Michelisz i Tarquini mieli już w tym momencie ponad 5 sekund przewagi nad resztą stawki. Warto dodać, że Priaulx znajdował się już na ósmym miejscu i był autorem najszybszego okrążenia. Na ósmym kółku Muller próbował zaatakować Farfusa, ale kierowca BMW, pomimo mocno uszkodzonego zderzaka po kontakcie z Huffem, zdołał się obronić. Z kolei Kano zatrzymał się na torze w 3 sektorze, ale udało się uniknąć neutralizacji.

Na następnym okrążeniu Muller wyprzedził w końcu Farfusa i znalazł się na czwartej pozycji. Tymczasem Poulsen uderzył w bandę na zakręcie Lisboa Bend, ale wystarczyła tylko żółta flaga. Huff jechał bardzo szybko, doganiając Tarquiniego i zapowiadała się zacięta walka na koniec wyścigu. Andy Priaulx wyprzedził Coronela i awansował na P7. W końcówce okrążenia Holender odzyskał jednak pozycję, co w połączeniu z problemami Monteiro dało mu awans na szóste miejsce, a Portugalczyk zajął ósmą lokatę. Wyścig zakończył się pierwszym zwycięstwem Michelisza w WTCC, Tarquini utrzymał do końca drugie miejsce i został wicemistrzem świata, a Huff zajął trzecią pozycję po pięknej walce na torze.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Norbert Michelisz (5)SEAT Leon TDi100h54m37,41525
2Gabriele Tarquini (1)SEAT Leon TDi10+0:01,19318
3Robert Huff (7)Chevrolet Cruze LT10+0:01,54315
4Yvan Muller (6)Chevrolet Cruze LT10+0:10,88612
5Augusto Farfus (10)BMW 320si10+0:14,67510
6Tom Coronel (2)SEAT Leon TDi10+0:14,8948
7Andy Priaulx (11)BMW 320si10+0:15,7166
8Tiago Monteiro (3)SEAT Leon TDi10+0:16,3604
9Sergio Hernandez (25)BMW 320si10+0:20,9512
10Franz Engstler (15)BMW 320si10+0:25,0991
11Michel Nykjaer (17)SEAT Leon TDi10+0:43,156
12Mehdi Bennani (21)BMW 320si10+0:47,302
13Colin Turkington (29)BMW 320si10+1:01,671
14Kevin Nai Chia Chen (45)BMW 320si10+1:47,235
15Philip Ma (53)Honda Accord Euro R10+1:52,404
16Cesar Campanico (63)BMW 320si8+2 okr.
Niesklasyfikowani
17Masaki Kano (47)BMW 320si6
18Kristian Poulsen (24)BMW 320si4
19Jo Merszei (50)BMW 320si3
20Alain Menu (8)Chevrolet Cruze LT2
21Andrej Romanow (16)BMW 320si0
22Nobuteru Taniguchi (43)BMW 320si0
23Yukinori Taniguchi (72)Chevrolet Lacetti0
24Freddy Barth (18)SEAT Leon TDi0
25Darryl O'Young (20)Chevrolet Lacetti0
Nie wystartowali
26Andre Couto (66)Seat Leon TDi0
27Henry Ho (51)BMW 320si0
Najszybsze okrażenie: Robert Huff - 2:32,766 na 9 okrążeniu
Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Sergio Hernandez

KOMENTARZE

5
Voltaire
21.11.2010 11:02
Brawa dla Michelisza - stało się to, czego się spodziewałem od kiedy dołączył do stawki WTCC :) No i gratulacje dla Gabriele Tarquiniego, który tylko potwierdził że tytuł zdobyty rok temu należy mu się całkowicie :D
Anderis
21.11.2010 10:57
Też cieszy mnie tytuł dla Chevroleta (właściwie to oba tytuły :)), chociaż od początku sezonu trzymałem kciuki raczej za Huffa, niż za Mullera.
Kamikadze2000
21.11.2010 10:10
Hehe, "Endi Prio" walczył o tytuł i na koniec "dopiero" 4. miejsce, za outsaiderami (na tym etapie mistrzostw). Bardzo cieszy mnie tytuł dla Chevroleta!!! :))
Michal2_F1
21.11.2010 08:13
Poprawione
P@veL
21.11.2010 08:03
Wszystko fajnie, tylko od kiedy Michelisz jeździ Chevroletem?