Michelisz wygrywa ostatni wyścig sezonu WTCC, Tarquini wicemistrzem
Mimo pięknej walki na torze, Robert Huff nie przeskoczył Tarquiniego w klasyfikacji generalnej
21.11.1007:20
4949wyświetlenia
Norbert Michelisz (SEAT) odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w serii WTCC w drugim wyścigu na torze Guia. Węgier świetnie wystartował z czwartego pola, awansując już po pierwszych zakrętach na prowadzenie, które utrzymał do samej mety. Reprezentant Seata został też zwycięzcą w klasyfikacji debiutantów.
Drugie miejsce zajął Gabriele Tarquini (Seat), który musiał odpierać w końcówce ataki Roberta Huffa (Chevrolet). Brytyjczyk przejechał świetny weekend w Makau, wygrywając pierwszy wyścig i pokazując wiele świetnych manewrów wyprzedzania, ale ostatecznie przegrał wicemistrzostwo na rzecz Tarquiniego. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był Sergio Hernandez (BMW), zapewniając sobie mistrzostwo w tej kategorii. Po raz kolejny nie obyło się bez wypadków. Na pierwszym okrążeniu doszło do karambolu, w którym wzięło udział 13 samochodów.
Również drugi wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie. Alain Menu został na starcie. Debiutujący w tym sezonie Michelisz świetnie wystartował z czwartego pola i objął prowadzenie, Tarquini przesunął się z piątego na drugie miejsce, natomiast Farfus utrzymał trzecią pozycję. Startujący z pole position Kristian Poulsen spadł na P4, natomiast Menu jechał ostatni. W środku stawki doszło do ogromnego karambolu i została wywieszona czerwona flaga. Uczestniczyło w nim 13 samochodów, a najprawdopodobniej spowodowała go kolizja Romanowa z N. Taniguchim. Jednakże większość z tych aut nie została uszkodzona i mogła wziąć udział w restarcie. Z wyścigu odpadli natomiast Romanow, N. Taniguchi, Y. Taniguchi, Barth i O'Young.
Kolejność w czołowej dziesiątce podczas czerwonej flagi była następująca: Michelisz, Tarquini, Farfus, Poulsen, Muller, Huff, Monteiro, Engstler, Coronel i Hernandez. Priaulx zajmował P13 po starcie z 22 pola po nieudanym pierwszym wyścigu. Wznowienie nastąpiło o godzinie 6:45 czasu polskiego. Po przejechaniu jednego okrążenia za samochodem bezpieczeństwa ściganie rozpoczęło się ponownie. Muller wyprzedził Poulsena w Lisboa Bend, awansując na czwarte miejsce, a Duńczyka wyprzedzili ponadto Huff i Monteiro. Turkington otrzymał karę przejazdu przez boksy, natomiast Menu zjechał do garażu i wycofał się. Po chwili Muller przepuścił Huffa, pomagając mu w walce o wicemistrzostwo.
Następnie Brytyjczyk dogonił Farfusa i rozpoczął z nim zaciętą walkę. W końcu na szóstym okrążeniu kierowca Chevroleta zdołał wyprzedzić zawodnika BMW i znalazł się na trzeciej pozycji. Michelisz i Tarquini mieli już w tym momencie ponad 5 sekund przewagi nad resztą stawki. Warto dodać, że Priaulx znajdował się już na ósmym miejscu i był autorem najszybszego okrążenia. Na ósmym kółku Muller próbował zaatakować Farfusa, ale kierowca BMW, pomimo mocno uszkodzonego zderzaka po kontakcie z Huffem, zdołał się obronić. Z kolei Kano zatrzymał się na torze w 3 sektorze, ale udało się uniknąć neutralizacji.
Na następnym okrążeniu Muller wyprzedził w końcu Farfusa i znalazł się na czwartej pozycji. Tymczasem Poulsen uderzył w bandę na zakręcie Lisboa Bend, ale wystarczyła tylko żółta flaga. Huff jechał bardzo szybko, doganiając Tarquiniego i zapowiadała się zacięta walka na koniec wyścigu. Andy Priaulx wyprzedził Coronela i awansował na P7. W końcówce okrążenia Holender odzyskał jednak pozycję, co w połączeniu z problemami Monteiro dało mu awans na szóste miejsce, a Portugalczyk zajął ósmą lokatę. Wyścig zakończył się pierwszym zwycięstwem Michelisza w WTCC, Tarquini utrzymał do końca drugie miejsce i został wicemistrzem świata, a Huff zajął trzecią pozycję po pięknej walce na torze.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Norbert Michelisz (5) | SEAT Leon TDi | 10 | 0h54m37,415 | 25 | |
2 | Gabriele Tarquini (1) | SEAT Leon TDi | 10 | +0:01,193 | 18 | |
3 | Robert Huff (7) | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:01,543 | 15 | |
4 | Yvan Muller (6) | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:10,886 | 12 | |
5 | Augusto Farfus (10) | BMW 320si | 10 | +0:14,675 | 10 | |
6 | Tom Coronel (2) | SEAT Leon TDi | 10 | +0:14,894 | 8 | |
7 | Andy Priaulx (11) | BMW 320si | 10 | +0:15,716 | 6 | |
8 | Tiago Monteiro (3) | SEAT Leon TDi | 10 | +0:16,360 | 4 | |
9 | Sergio Hernandez (25) | BMW 320si | 10 | +0:20,951 | 2 | |
10 | Franz Engstler (15) | BMW 320si | 10 | +0:25,099 | 1 | |
11 | Michel Nykjaer (17) | SEAT Leon TDi | 10 | +0:43,156 | ||
12 | Mehdi Bennani (21) | BMW 320si | 10 | +0:47,302 | ||
13 | Colin Turkington (29) | BMW 320si | 10 | +1:01,671 | ||
14 | Kevin Nai Chia Chen (45) | BMW 320si | 10 | +1:47,235 | ||
15 | Philip Ma (53) | Honda Accord Euro R | 10 | +1:52,404 | ||
16 | Cesar Campanico (63) | BMW 320si | 8 | +2 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
17 | Masaki Kano (47) | BMW 320si | 6 | |||
18 | Kristian Poulsen (24) | BMW 320si | 4 | |||
19 | Jo Merszei (50) | BMW 320si | 3 | |||
20 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze LT | 2 | |||
21 | Andrej Romanow (16) | BMW 320si | 0 | |||
22 | Nobuteru Taniguchi (43) | BMW 320si | 0 | |||
23 | Yukinori Taniguchi (72) | Chevrolet Lacetti | 0 | |||
24 | Freddy Barth (18) | SEAT Leon TDi | 0 | |||
25 | Darryl O'Young (20) | Chevrolet Lacetti | 0 | |||
Nie wystartowali | ||||||
26 | Andre Couto (66) | Seat Leon TDi | 0 | |||
27 | Henry Ho (51) | BMW 320si | 0 |
Najszybsze okrażenie: Robert Huff - 2:32,766 na 9 okrążeniu
Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Sergio Hernandez
KOMENTARZE