Mortara po raz drugi z rzędu wygrywa Grand Prix Makau

Drugie miejsce zajął kolega zespołowy Włocha - Laurens Vanthoor
21.11.1009:24
Michal2_F1
4137wyświetlenia

Edoardo Mortara dokonał historycznego wyczynu w niedzielę na torze Guia, zostając pierwszym kierowcą, który dwukrotnie wygrał prestiżowy wyścig Formuły 3 o Grand Prix w Makau. Kierowca Signature w pewnym momencie znalazł się na trzecim miejscu, ale zdołał wyprzedzić rywali i w pięknym stylu zwyciężył w tym wyścigu.

Mortara dobrze wystartował i utrzymał prowadzenie do zakrętu Lisboa, a za nim znalazł się Daniel Abt, który wyprzedził startującego z pierwszego rzędu Laurensa Vanthoora. Tuż po rozpoczęciu wyścigu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, ponieważ na starcie doszło do kolizji Carlosa Munoza i Ryo Haryanto, a także uwikłani w to zostali Alexander Sims i Michael Ho.

Wyścig został wznowiony na trzecim okrążeniu i choć Mortara starał się zbudować bezpieczną przewagę, został wyprzedzony przez Abta i Vanthoora, którzy wykorzystali cień aerodynamiczny i wyprzedzili Włocha przed Lisboa Bend. Jednakże kilka chwil później liderujący w wyścigu Abt popełnił błąd na Solitude Esses i uderzył w bariery. Vanthoor ominął jego bolid i objął prowadzenie w wyścigu. Następnie wyjechał samochód bezpieczeństwa, żeby można było usunąć samochód Abta. Neutralizacja potrwała do końca szóstego okrążenia.

Po restarcie, na siódmym kółku Mortara wyprzedził Vanthoora na dojeździe do Lisboa Bend, awansując na pierwsze miejsce. Włoch zaczął odjeżdżać Belgowi i szybko uzyskał bezpieczną dwusekundową przewagę nad Vanthoorem, do którego zbliżył się Bottas. Fin pokazywał, że ma tempo na wyprzedzenie rywala po tym, jak awansował na P3 na ósmym okrążeniu, jednak bolid Belga był za szybki i narzekający wczoraj na zbyt niską prędkość na prostych kierowca testowy Williamsa musiał zadowolić się trzecim miejscem.

Czwarta lokata przypadła Marko Wittmannowi, który finiszował przed Rengerem van der Zande, Antonio Felix da Costą i Jean-Erikiem Vergne. Z kolei Roberto Merhi, który musiał startować z 22. pola po wczorajszym pęknięciu opony na ostatnich okrążeniach wyścigu kwalifikacyjnego, zdołał przebić się na ósmą pozycję.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Edoardo Mortara (1g)Dallara Volkswagen150h39m30,753
2Laurens Vanthoor (3g)Dallara Volkswagen15+0:02,120
3Valtteri Bottas (28g)Dallara Mercedes15+0:03,156
4Marco Wittmann (2g)Dallara Volkswagen15+0:06,230
5Renger van der Zande (26g)Dallara Volkswagen15+0:10,631
6Antonio Felix da Costa (8g)Dallara Volkswagen15+0:13,173
7Jean-Eric Vergne (5g)Dallara Volkswagen15+0:16,508
8Roberto Merhi (16g)Dallara Mercedes15+0:19,313
9Felix Rosenqvist (32g)Dallara Volkswagen15+0:20,343
10Carlos Huertas (23g)Dallara Volkswagen15+0:21,362
11Felipe Nasr (12g)Dallara Mercedes15+0:22,994
12Alexandre Imperatori (20g)Dallara Honda15+0:23,926
13Hideki Yamauchi (22g)Dallara Toyota15+0:25,486
14Jazeman Jaafar (7g)Dallara Volkswagen15+0:25,989
15William Buller (18g)Dallara Mercedes15+0:31,563
16Yuji Kunimoto (9g)Dallara Toyota15+0:36,143
17Rafael Suzuki (10g)Dallara Toyota15+0:36,621
18Oliver Webb (17g)Dallara Mercedes15+0:41,413
19James Calado (6g)Dallara Volkswagen15+0:41,753
20Yuhi Sekiguchi (21g)Dallara Nissan15+0:46,198
21Adderly Fong (29g)Dallara Mercedes15+0:46,336
22Lucas Foresti (19g)Dallara Mercedes15+0:46,731
23Hywel Lloyd (30g)Dallara Mercedes15+0:49,720
24Kimiya Sato (27g)Dallara Volkswagen15+0:52,555
Niesklasyfikowani
25Daniel Abt (4g)Dallara Volkswagen2
26Daniel Juncadella (15g)Dallara Mercedes0
27Rio Haryanto (14g)Dallara Mercedes0
28Carlos Munoz (24g)Dallara Volkswagen0
29Michael Ho (13g)Dallara Mercedes0
30Alexander Sims (11g)Dallara Mercedes0
Pole position: Edoardo Mortara - 2:14,842 Najszybsze okrażenie: Edoardo Mortara - 2:11,480 na 11 okrążeniu

KOMENTARZE

9
yaper
21.11.2010 02:07
Bottasa chcę widzieć w F1 w 2012 roku, szkoda żeby się kisił w niższych seriach po przyszłym sezonie. TOP2 dzisiejszego wyścigu raczej nie zobaczymy, o Mortarze się już wypowiedziałem, a Vanthoor wymiata jedynie dzięki silnikowi VW, podobnie jak Wittmann i reszta średniaków.
Adakar
21.11.2010 01:49
Pozostaje GP2 Asia dla Morarki ... pokazanie się przed nowym sezonem ... Kamuiemu np. się udało ... ale wiadomo Toyota. Anyway jeżeli kogoś z czołowej trójki za 2-3 lata nie zobaczymy w F1 ... oznacza to że Makau ZBLAKŁO albo i zupelnie się juz wypaliło jako kuźnia młodych talentow dla królowej sportów motorowych
yaper
21.11.2010 12:39
A dla mnie moralnym bohaterem tego sezonu jak i GP Makau jest Bottas. Mercedes daje ciała w F3ES i Fin boleśnie się o tym przekonał w tym roku, a mimo to zdołał podgryzać Volkschłopaków. Trzecie miejsce to chyba max, co mógł dzisiaj osiągnąć. To, że jeździ z gorszym motorem boli mnie jak cholera... Mortara wcale nie jest tak świetny, to weteran F3, w GP2 już był i nic nie pokazał to uciekł znowu do F3. Już lepiej niech zmyka do tego DTM do Audi - Premat zwolnił miejsce na przyszły sezon, kolejny sezon w F3 to będzie śmiech na sali. Ewentualnie niech idzie do GP2, ale jeśli nie powalczy tam o regularne podia to tylko potwierdzi moją tezę o jego przeciętności.
Ducsen
21.11.2010 12:32
Spójrzcie jakie on ma doświadczenie przy tych chlopakach. 3 sezony F3ES + sezon GP2. Normalnie z takim stażem nikt w Makau nie jeździ, a w tym roku mieliśmy wyjątek.
Kamikadze2000
21.11.2010 11:44
@Simi - ma prestiż, ale czy to jest seria dla młodych, obiecujących talentów? Bez przesady... O DTM powinno się myśleć, po trzydziestce, kiedy już nie ma się co szukać w F1 (np. Alesi, Coulthard, Frentzen, Hakkinen, Schumacher) lub gdy faktycznie ktoś nie jest na tyle dobry, by znaleźć się w królowej sportów motorowych (np. Molina, Cheng itp.). Takie jest moje zdanie.... ;)
AleQ
21.11.2010 11:12
Mortara nie ma pleców ,więc jego awans do F1 jest wątpliwy. Ale co by nie mówić chłopak ma duży potencjał , co potwierdza wygrana w Makau ;)
Simi
21.11.2010 10:30
Myślę, że jesteś w błędzie jeśli chodzi o DTM. To jest bardzo prestiżowa i interesująca seria, ale moim zdaniem, jeśli Edoardo pokazuje, że ma talent w bolidach jednomiejscowych, powinien dążyć do F1.
Kamikadze2000
21.11.2010 10:14
Kurcze, Włochy, a przede wszystkim Ferrari, powinno wesprzeć Edoardo!!! Chłopak jest najlepszym kierowcą F3, jest tak na prawdę najbardziej obiecującym Włochem w w seriach juniorskich (Bortolotti czy Zampieri na razie nie pokazali się z jakiejś świetnej strony) i myśli o przereklamowanej DTM, w której zniszczy sobie karierę. Niemiecka seria powinna być celem, po F1, a nie po GP2 i F3!!!! ;///
Simi
21.11.2010 10:03
Tak jest Edoardo! Chciałbym go widzieć w F1, ale obawiam się, że wybierze DTM...