Herck najszybszy na zakończenie testów GP2 w 2010 roku
Rumun zapewnił DPR godne rozstanie z GP2, uzyskując najlepszy czas całych testów w Abu Zabi
28.11.1016:39
2214wyświetlenia
Michael Herck zapewnił zespołowi DPR godne rozstanie z serią GP2, uzyskując najlepszy czas całych testów na torze Yas Marino podczas niedzielnych jazd, kończących tegoroczną kampanię. Było to także rozstanie z bolidem GP2/08, który był w użyciu przez ostatnie trzy lata.
Rumun, który w przyszły roku będzie kierowcą zespołu Coloni, podczas porannej sesji wykręcił 1:47,909, pokonując wówczas Josefa Krala (iSport) o 0,032 sekundy. Po południu Herck znów był najszybszy, tym razem ustawiając poprzeczkę na 1:47,138, co było lepszym osiągnięciem od wczorajszego wyczynu Fabio Leimera o 0,027 sekundy.
Leimer dziś rano został wykluczony z klasyfikacji z powodu jazdy zbyt lekkim bolidem. Kierowca testujący z zespołem Rapax po południu jeździł już jednak w pełni regulaminowym autem i zajął drugie miejsce, tracąc zaledwie 0,020 sekundy do Hercka. Kral szybszą sesję ukończył na trzeciej pozycji, a tuż za nim znalazł się najszybszy z debiutantów - Alexander Rossi (Racing Engineering), mieszcząc się poniżej 0,2 sekundy straty do najszybszego kierowcy.
Po południu jeździły 23 bolidy, bowiem Rio Haryanto uszkodził Dallarę zespołu Arden w porannej sesji po podskoczeniu na krawężniku. Dla tegorocznego kierowcy GP3, który zajął wówczas 18 miejsce, oznaczało to wcześniejsze zakończenie jazdy na dziś. W sumie w pierwszej sesji czerwona flaga pojawiała się dwa razy.
Kolejne testy odbędą się na początku lutego 2011 roku ponownie w Abu Zabi, ale już z użyciem bolidu GP2/11 na oponach Pirelli.
Czasy uzyskane w niedzielę na torze Yas Marina | |||
Kierowca | Zespół | Czas okr. | |
---|---|---|---|
Poranna sesja | |||
Michael Herck | DPR | 1:47.909 | |
1 | Josef Kral | iSport International | 1:47.941 |
1 | Adrian Quaife-Hobbs | Scuderia Coloni | 1:47.961 |
1 | Kevin Ceccon | DPR | 1:48.169 |
1 | Esteban Gutierrez | ART Grand Prix | 1:48.171 |
1 | Marcus Ericsson | iSport International | 1:48.229 |
1 | Brendon Hartley | Ocean Racing Technology | 1:48.322 |
1 | Alexander Rossi | Racing Engineering | 1:48.340 |
1 | Luiz Razia | Barwa Addax Team | 1:48.549 |
1 | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:48.603 |
1 | Sam Bird | Super Nova Racing | 1:48.622 |
1 | Roberto Merhi | Barwa Addax Team | 1:48.643 |
1 | Adrian Zaugg | Trident Racing | 1:48.764 |
1 | Alexander Sims | Racing Engineering | 1:48.793 |
1 | Karun Chandhok | Scuderia Coloni | 1:48.903 |
1 | Oliver Turvey | Arden International | 1:49.197 |
1 | Charles Pic | Rapax | 1:49.205 |
1 | Rio Haryanto | Arden International | 1:49.397 |
1 | Jolyon Palmer | ART Grand Prix | 1:49.491 |
1 | Jan Charouz | Dams | 1:49.894 |
1 | James Jakes | Super Nova Racing | 1:50.027 |
1 | Pal Varhaug | Dams | 1:50.113 |
1 | Armaan Ebrahim | Ocean Racing Technology | 1:50.247 |
1 | Fabio Leimer * | Rapax | - |
Popołudniowa sesja | |||
Michael Herck | DPR | 1:47.138 | |
1 | Fabio Leimer | Rapax | 1:47.158 |
1 | Josef Kral | iSport International | 1:47.227 |
1 | Alexander Rossi | Racing Engineering | 1:47.280 |
1 | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:47.425 |
1 | Brendon Hartley | Ocean Racing Technology | 1:47.456 |
1 | Luiz Razi | Barwa Addax Team | 1:47.667 |
1 | Alexander Sims | Racin Engineering | 1:47.744 |
1 | Roberto Merhi | Barwa Addax Team | 1:47.779 |
1 | Charles Pic | Rapax | 1:47.797 |
1 | Marcus Ericsson | iSport International | 1:47.820 |
1 | Oliver Turvey | Arden International | 1:47.884 |
1 | Kevin Ceccon | DPR | 1:47.888 |
1 | Adrian Quaife-Hobbs | Scuderia Coloni | 1:47.925 |
1 | Pal Varhaug | Dams | 1:48.156 |
1 | Sam Bird | Super Nova Racing | 1:48.239 |
1 | Adrian Zaugg | Trident Racing | 1:48.362 |
1 | Karun Chandhok | Scuderia Coloni | 1:48.535 |
1 | James Jakes | Super Nova Racing | 1:48.761 |
1 | Jolyon Palmer | ART Grand Prix | 1:48.998 |
1 | Jan Charouz | Dams | 1:49.430 |
1 | Armaan Ebrahim | Ocean Racing Technology | 1:49.537 |
1 | Esteban Gutierrez | ART Grand Prix | 1:49.978 |
* - czasy z porannej sesji anulowane z powodu zbyt lekkiego bolidu |
KOMENTARZE