Shovlin ma być głównym inżynierem w Mercedesie w sezonie 2011
Tak przynajmniej wynika z ostatnich doniesień w mediach
29.11.1014:36
1643wyświetlenia
Jak wynika z doniesień w mediach, Andy Shovlin ma awansować w przyszłym roku na stanowisko głównego inżyniera wyścigowego w zespole Mercedes GP. W ostatnim sezonie Anglik był osobistym inżynierem Michaela Schumachera, a w 2009 roku pracował u boku Jensona Buttona, gdy ten wygrał mistrzostwa z Brawn GP.
Na początku listopada pojawiły się sugestie, że obaj kierowcy Mercedesa mają mieć teraz nowych inżynierów w przyszłym sezonie. Z Schumacherem ma pracować Mark Slade, który ma przejść do Mercedesa z Renault, gdzie był inżynierem Witalija Pietrowa, natomiast nie wiadomo, kto miałby przejąć obowiązki Jocka Cleara - dotychczasowego inżyniera Nico Rosberga.
Tymczasem Shovlin miał przyjąć bardziej ogólną rolę inżynieryjną w Mercedesie w przyszłym roku i wszystko wskazuje na to, że tak właśnie się stanie.
Zmieniamy organizację w tym samym kierunku, co Ferrari- cytuje Schumachera fińska gazeta Turun Sanomat. W Ferrari inżynierem Schumachera był Chris Dyer, ale Australijczyk awansował później na głównego inżyniera włoskiej stajni na torach. Schumacher potwierdza:
Będzie główny inżynier odpowiedzialny za obu kierowców.
Zapytany o cele na drugi rok swojego powrotu do F1, Niemiec odpowiedział:
Sądzę, że w przyszłym roku będę mógł powalczyć o podium w niektórych wyścigach, ale na mistrzostwo nadal będzie za wcześnie. Nasze techniczne różnice w porównaniu do czołowych zespołów uległy zmniejszeniu, ale jeszcze niewystarczająco.
Francuski komentator Jean-Louis Moncet napisał w swojej najnowszej rubryce w Auto Plus, że jego zdaniem Mercedes odpalił już po raz pierwszy silnik w następcy bolidu W01 w swojej fabryce w Brackley. Z kolei niemiecki Auto Motor und Sport twierdzi, że Adrian Newey znów maksymalnie opóźnia sfinalizowanie projektu nowego bolidu Red Bulla - tym razem po to, aby jak najlepiej zintegrować z nim ciężkie komponenty systemu KERS.
Źródło: motorsport.com
KOMENTARZE