Lotus ART zaprezentowało nowe barwy w GP2 i GP3
Zespół ten będzie również wspierał satelicką ekipę R-Tech w FR2.0 Eurocup
13.01.1120:36
2642wyświetlenia
ART Grand Prix będzie w tym roku udzielać się w kilku mistrzostwach. Najbardziej prestiżowe z nich to seria GP2, bezpośrednie zaplecze dla Formuły 1. Tutaj, a także w juniorskiej do niej GP3, francuski zespół będzie startował pod nazwą Lotus ART, co jest konsekwencją podpisanej we wrześniu zeszłego roku umowy z Grupą Lotus.
Dzisiaj na corocznym Autosport International Show w Anglii pokazano Dallarę GP3 zespołu Lotus ART w barwach, jakie będą obowiązywały w sezonie 2011. Auto jest pomalowane w kolorze zielonym z elementami żółtego. Są to zatem tradycyjne barwy Lotusa i takie będą obowiązywały również w GP2, zarówno w azjatyckiej, jak i europejskiej edycji (zdjęcia można obejrzeć na Facebooku po zalogowaniu).
W GP2 kierowcami Lotus ART będą Jules Bianchi i Esteban Gutierrez. Pierwszy z nich zajął trzecie miejsce w ubiegłorocznej GP2, a drugi wywalczył mistrzostwo w GP3. Obydwaj jeździli dla ART Grand Prix.
Szefowie ART - Nicolas Todt i Frédéric Vasseur zdecydowali się nie angażować więcej w F3 Euro Series. Zespół będzie natomiast startował w Formule Renault 2.0 Eurocup. Są to mistrzostwa należące do cyklu World Series by Renault. Nie będzie to jednak bezpośrednie zaangażowanie - wspierana będzie tylko satelitarna ekipa R-Tech Grand Prix. Do R-Tech GP dołączył niedawno Thibaut de Mérindo, do niedawna czołowa postać w zespole SG Formula. R-Tech to zupełnie nowy zespół, jest budowany od podstaw.
W połowie grudnia zeszłego roku odbyły się już testy bolidu Tatuus na torach w Walencji i Barcelonie. Uczestniczyli w nich Côme Ledogar oraz Pieter Schothorst. Z tym pierwszym podpisano już kontrakt. We wspomnianych testach, tyle że w innym zespole, uczestniczył też Polak - Patryk Szczerbiński. Ledogar urodził się we Francji w 1991 roku. W zeszłym sezonie ścigał się w europejskiej Formule BMW. Został sklasyfikowany na 6 miejscu. Kierowca ten ma już za sobą kilka startów w FR 2.0, jako że w zeszłym roku udzielał się w cyklu NEC.
W 15. sezonie istnienia FR 2.0 Eurocup wystartuje dosyć szerokie grono młodych kierowców. W tym tygodniu opublikowana została lista zespołów, które już zostały wybrane do udziału w sezonie 2011. Znalazły się na niej: Epsilon Euskadi (Hiszpania, 4 samochody), Fortec Motorsport (Wielka Brytania, 3), Josef Kaufmann Racing (Niemcy, 3), KEO Racing (Dania, 2), Koiranen Bros Motorsport (Finlandia, 4), KTR (Belgia, 2), MP Motorsport (Holandia, 3), One Racing (Włochy, 2), R-Tech Grand Prix (Francja, 4), Tech 1 Racing (Francja, 4).
Z tego grona tylko Epsilon Euskadi, Koiranen Bros Motorsport, MP Motorsport, One Racing i Tech 1 Racing walczyły w Eurocup w zeszłym roku. Fortec Motorsport powraca do tej kategorii wyścigów po pewnym czasie niebytu. Wszystkie te 10 zespołów musi teraz rozpocząć finalizowanie procesu zgłoszeniowego. Jest też grupa 5 zespołów, które czekają na pozytywne rozpatrzenie wniosków przez organizatorów. Wśród nich są: Arta Engineering (Francja, 2), Cram Competition (Włochy, 2), Interwetten.com Racing (Austria, 4), Krenek Motorsport (Czechy, 2), SL Formula Racing (Niemcy, 2).
Ostateczna lista zespołów będzie opublikowana w dniu 2 marca. Póki co chętnych jest sporo, bolidów może być na torze aż 43.
Źródło: stopandgo.tv, leprogres-annonces.com, italiaracing.net
KOMENTARZE