Allison: Bolid Renault R31 skonstruowany "odważnie aż do granic"

Zespół wyjawił, że zwiększył ilość pracy w fabryce dzięki dodatkowym środkom finansowym
19.01.1116:58
Grzegorz Filiks
10682wyświetlenia

Dyrektor techniczny zespołu Lotus Renault GP - James Allison wyznał, że ich nowy bolid oznaczony symbolem R31 został skonstruowany odważnie aż do granic, dlatego też spodziewane jest odnoszenie zwycięstw za jego kierownicą.

Stajnia z Enstone w sezon 2011 wkracza z zupełnie nowym wizerunkiem, ponieważ pozyskała sponsora tytularnego w postaci Grupy Lotus oraz zmieniła swoją nazwę i barwy na czarno-złote. W pierwszym roku bycia finansowanym przez spółkę Genii Capital Renault poradziło sobie bardzo dobrze i odzyskało miejsce wśród pięciu najlepszych ekip Formuły 1 po nieudanym sezonie 2009. Teraz oczekiwania naturalnie są jeszcze większe, a pomóc w uczynieniu kolejnego wielkiego kroku naprzód ma agresywna konstrukcja nowego bolidu.

Obecny okres charakteryzuje się mieszanką ekscytacji dotyczącej wyczekiwania, sprawdzenia czy twoje plany staną się rzeczywistością oraz skrajnego strachu, że nie zdążysz z czymś na czas - powiedział Allison w wywiadzie wideo opublikowanym na stronie Internetowej Lotus Cars. Każdy, kto śledzi ten sport słyszał słowa typu 'agresywny' czy 'odważny', które służą zespołom do określenia ich pomysłów na ten rok. Ja sam sądzę, że wybraliśmy drogę, która jest odważna aż do granic.

Dyrektor operacyjny zespołu - Patrick Louis wyjawił zaś, że Renault chce wykonać co najmniej dwa kroki do przodu w porównaniu z zeszłoroczną postawą. W związku z tym postanowiono wykorzystać dodatkowe fundusze, by zwiększyć nakład pracy w Enstone: Celem dla nas jest zakończenie mistrzostw w czołowej trójce klasyfikacji konstruktorów. Aby sprostać tym oczekiwaniom, bazując na porozumieniu o ograniczeniu zasobów (RRA), którego musimy przestrzegać, postanowiliśmy sami wykonać większość prac zlecanych wcześniej innym podwykonawcom.

Zdecydowaliśmy się na taki krok z wielu, wielu powodów, ponieważ patrząc na większą wydajność pracy u siebie, będziemy w stanie dopasować wskaźniki (produkcji), zwiększyć poziom jakości, jak i zmniejszyć koszty zewnętrzne. Dlatego też środki finansowe, które nam pozostaną, będą mogły zostać zainwestowane w badania i rozwój, co powinno zapewnić nam oczekiwane osiągi na torze.

Renault odsłoni swój nowy bolid w przeddzień pierwszych przedsezonowych testów, które rozpoczną się 1 lutego w Walencji, lecz zespół pokazał już nowe malowanie swojej konstrukcji podczas imprezy Autosport International Show w Birmingham tydzień temu. Zdaniem Allisona legendarne czarno-złote barwy będą wyróżniać się w tłumie bolidów przeznaczonych do rywalizacji na ten rok. W zeszłym sezonie mieliśmy szczęście ze względu na bardzo atrakcyjne malowanie i absolutnie poruszające jest to, że w tym roku udało nam się pobić nawet coś takiego - stwierdził. Nowe barwy na naszym aucie wyglądają teraz bezwzględnie imponująco. Według mnie będą one obiektem zazdrości i już nie mogę się doczekać ujrzenia tak pomalowanego bolidu w akcji.

Źródło: itv-f1.com

KOMENTARZE

48
NEO86
03.02.2011 10:45
Następny z Lotus Renault gada jaki to ich bolid jest super, cacy itp. Ja sądzę że Renault co najwyżej może liczyć na 5 miejsce w konstruktorach a czarnym koniem mistrzostw będzie Mercedes który będzie objeżdżał Renault jak chciał :) @janko30 Najlepszy F-Duct w ubiegłym sezonie miał McLaren
francorchamps
20.01.2011 11:03
up @ Dokładnie.. pożyjemy zobaczymy...
Kamikadze2000
20.01.2011 10:51
@francorchamps - przepisy uległy znacznej zmianie, więc niekoniecznie masz rację. No ale pożyjemy zobaczymy... Pzdr ;)
Aquos
20.01.2011 10:35
"odważnie aż do granic" brzmi niepokojąco awaryjnie
MarcinL
20.01.2011 09:35
@ francorchamps Nie wspomniałeś o oponach. W tym roku stawka się może trochę przemieszać, tym bardziej, że Renault dwa swoje ostatnie triumfy święciło na Michelinach... BS im może nie spasowały tak bardzo, jak wcześniej gumy "narodowe". Oby z Włochami poszło im lepiej...
Sgt Pepper
20.01.2011 09:28
@pablonzo Zeszły sezon ? Nie chciał bym tu w żaden sposób deprecjonować osiągnięć z zeszłego sezonu, bo nie był zły, ale nie zapominaj że wycofali się w nim dwaj mocni konkurenci, którzy (gdyby byli) mogli zakończyć sezon przed Renault. Owszem, sezon niezły, ale powodów do skakania nie widzę.
francorchamps
20.01.2011 08:57
Problem polega na tym, że Chłopaki z LRGP pieją z zachwytu widząc swoje dwa kroki na przód względem zeszłorocznego R31.. Nie wiedzą jednak o ile kroków przeskoczyli Chłopcy z RBR, Ferrari i McLarena.. I pociągne temat tych kroków: Nawet dwa kroki w przód z R31 przy jednoczesnym 1 kroku w tył RB7 i tak nie wyrówna sił pomiędzy tymi dwoma konstrukcjami ponieważ różnica pomiędzymi R30 a RB6 to nie była różnica kilku kroków tylko troszkę większa.. Oczywiście dodam iż chciałbym się mylić.. Pozdrawiam!
Szkot
20.01.2011 07:00
Z tymi barwami to się podniecają jakby to były co najmniej zawody pilotów myśliwskich z 1 wojny światowej, gdzie faktycznie często np. legendarny Czerwony Baron osiągał efekt psychologiczny w postaci widocznej z daleka czerwieni, mimo iż ta dodatkowa farba dodawała sporo wagi jego maszynie i przez to miała lekko gorsze osiągi. Czyżby siła R31 miała właśnie na tym polegać? :)
JustBull
20.01.2011 06:24
Żeby czasem zadyszki nie dostali ;)
pablonzo
20.01.2011 06:10
No zobaczymy, nie ukrywam, że bardzo bym chciał aby bolid Renault był konkurencyjny!No i powiem Wam Panowie (bo Pań to raczej tu mało :D), że są na to szanse. Spójrzcie na to z tej strony: zeszły sezon nie był zły, teraz przyszła nowa kasa, nowy image a co za tym idzie, jak to się mówi "parcie na szkło" czyli muszą się wykazać. Zresztą Renault nie raz już i tytuły mistrza świata zdobywało więc uważam, że jest to możliwe ale jeszcze chyba nie w tym sezonie. Mając takiego kierowcę jak Robert i posiadając dobry bolid można liczyć na wiele. Zobaczymy co będzie po testach, jakie czasy jakie różnice, no a potem pierwsze GP i będziemy już mieli jakiś punkt odniesienia. Już nie mogę się doczekać :D
cravenciak
19.01.2011 11:20
Nie mówiłem o tym ostatnim :D
leni93
19.01.2011 10:44
@cravenciak sorki jak zacząłem pisać swój komentarz to tego twojego ostatniego jeszcze nie było więc wiesz spoko
Tom_Bombadil
19.01.2011 10:20
ble ble ble... Słowa słowa słowa słowa...
Petron@s F1
19.01.2011 10:01
Fingers crossed... ;))
cravenciak
19.01.2011 10:00
Przecież mój poprzedni post wyraźnie daje do zrozumienia, że F-Duct od Renault był najlepszy. Nie wiem po co odpisałeś na niego w ten sposób.
leni93
19.01.2011 09:55
@cravenciak no właśnie na wzór Renault co oznacza że Renault zrobiło najlepszy kanał-f ponieważ oni wprowadzili jak mi wiadomo tylko jedną wersje tego systemu, a wprowadzili ją późno ponieważ skupili że na niskim wydechu który to wprowadzili jako jedni z pierwszych zaraz po RBR
bass001
19.01.2011 09:54
cravenciak - ok niepotrzebny koment z mojej strony. Peace
cravenciak
19.01.2011 09:48
Źle napisałem, zrobił i jeździł z nim ;)
Maly-boy
19.01.2011 09:47
"robił" ale nie zrobił ,a raczej nie zdążyli z nim dojść do ładu
cravenciak
19.01.2011 09:40
@bass Chyba inny sezon oglądałeś... McLaren na końcowe wyścigi zrobił nową wersję F-Duct, na wzór tej od Renault.
janko30
19.01.2011 09:27
Jezeli potrafili zrobić najlepszy kanał F w poprzednim sezynie, to to znaczy że może być tak samo z nowym bolidem, bo mieli dużo czasu żeby pracować nad jego konstrukcją.
akkim
19.01.2011 09:20
Odważnie aż do granic, co kryją te słowa ? Od tych zapowiedzi może boleć głowa, nakręcają sprężynę do granic rozsądku, byle nie skończyli gdzieś dalej początku. Niby każdy zespół zawsze zapowiada : My będziemy rządzić-no a innym biada, karty się rozsypią po pierwszych występach prawda wyjdzie na jaw, nie gadką zachęta. No i te granice, byle zgodne były z tym, co grupy dziadków przecież ustaliły, i albo spryt mają na miarę Red Bulla -Czarny Alibaba- emocje rozbuja. Albo jest to zwykłe-tak z polska gadanie, średniak na padoku a szablą machanie, bo skoro tyle kasy i właściciel nowy, aby spał spokojnie nie chce bólu głowy.
Pshemkos
19.01.2011 09:03
Bolid zespołu prezentuje się super,ale ciekawe jakie wyniki team uzyska,bo Kubica pojedzie jak zawsze dobrze,ale co zrobi Pietrow? który jest jak na razie słaby. Mogli zatrudnic Kobayashiego,Hulkenberga lub Di Restę,to może na koniec sezonu podium było by na pewno.
SkC
19.01.2011 07:53
Tez jestem zdania że Mercedes będzie bity przez inne teamy jak w dawnych czasach Honda :) Poczekajmy a się przekonamy ... już tylko 52dni a było ich po GP Abu Dhabi 118, Czas szybko leci :p
sielski
19.01.2011 07:49
Aby to wszystko sie spełniło... ale ciekawi mnie czemu nie słyszymy od innych zespołów takich informacji no chyba ze moderator na tej stronie głownie o renault pisze... i jeszcze jedno już dawno nie było wywiadu z Robertem... co on na to wszystko powie? na to że lotus jest itd.....
Lolkoski
19.01.2011 07:35
Chyba lepiej jednak nie ulegać przedsezonowym opowieściom tym bardziej, że zawsze lepiej być miło zaskoczonym niż rozczarowanym - chociaż jak czytam takie rzeczy to zdarza mi się rozmarzyć EDIT:@up- właśnie, a po przekroczeniu granicy zaczyna się głupota
Huckleberry
19.01.2011 07:27
Zobaczymy jak będzie ale... Nie porównujcie Reno do Hondy czy BMW bo Reno zdobywało majstra i wiedzą jak to się robi ;)
Sycior
19.01.2011 07:23
Żeby być z Pietrowem na podium to ten bolid powinien być pancerny :P
WuWo
19.01.2011 07:22
Ciekawe co z tych zapowiedzi wyniknie.
michal132
19.01.2011 07:04
Na mercedesa bym za bardzo nie liczył. Tam już niema pomysłów na bolid.
jpslotus72
19.01.2011 06:40
No, nieźle, nieźle - w zapowiedziach... Jak wynika z powyższego, poszli na całość - a to zawsze ryzyko. Oby im się opłaciło. Tylko żeby z Pietrowem być w pierwszej trójce wśród konstruktorów, wóz musi być skonstruowany odważnie aż poza wszelkie wyobrażalne granice... (Bo "agresywność" w odniesieniu do bolidu Witalij Aleksandrowicz rozumiał jak do tej pory zbyt dosłownie.) Williams też niedawno ogłaszał wypuszczenie bardzo agresywnego modelu - oj, będą wióry leciały... :)
wojtas19
19.01.2011 06:17
trzymam kciuki;)
leni93
19.01.2011 05:59
możemy mieć tylko nadzieje że to nie jest blew i bolid rzeczywiście bd na tyle dobry aby walczyć o podium w akżdym wyścigu, chociaż dla mnie wydaje się to nierealne, a tak na marginesie, to wszyscy zapomnieli dosłownie o Mercedesie, dla mnie to ten zespół bardziej by pasował na czarnego konia zawodów
rentonB
19.01.2011 05:40
@Kubecks Miedzy 2009 i 2011 jest zasadnicza roznica sie przez wielkie zmiany nie bylo wiadomo kto jakie tempo bedzie mial, w tym roku jest inaczej jest jakis punkt odniesienia Zreszta raczej blaznow by z siebie nie robili, za duza cena.
mbg
19.01.2011 05:38
ja tylko powiem Honda RA107 też miał być bardzo agresywna i mieli walczyć o majstra, wiemy jak się skończyło - Super Aguri ich objeżdżało, a Baricz nie zdobył nawet pkt.
SirKamil
19.01.2011 05:22
"Modny jest outsourcing dla obniżenia kosztów i problemów a oni robią na odwrót ;P" Modny to nie znaczy dobry;) To co sprawdza się w koncernach nie musi sprawdzić się w F1. Z outsourcingem w F1 jest trochę jak z gastronomią. Możesz sobie zamówić obiad i zjeść go na mieście za 20 zł...będzie dobry, możesz być zadowolony, ale poza marżą na produktach obiad musi zarobić również na pensje dla kucharzą, kelnera, zysk właściciela, zapłacenie rachunków, ubezpieczenie i wynajem lokalu. Jeśli kupisz produkty na taki obiad domowy, zapłacisz tylko marżę producentom produktów i śladowe koszty przyrządzenia- pewne z 1/3 z tych 20 zł... a do tego będziesz mógł stale monitorować jakość i proces przyrządzania;) Obiad będzie równie dobry a może nawet lepszy jeśli wiesz co robisz. Analogia może wydawać się durna, ale w istocie tak jest. W złotych latach Ferrari chwaliło się, że niesamowita niezawodność była wynikiem skupienia ponad 90% produkcji w Maranello. To dobrze, że ekipa udoskonala swoje procesy operacyjne- mądra polityka zaprocentuje w czasach ograniczanych zarówno naturalnie jak i odgórnie zasobów.
prz20
19.01.2011 05:12
kersu nie bedzie w walencji i nie wiadomo czy wogle bedzie wlozony do r31 podczas testow a Allison to chyb za duzo naprzygladal sie na ferrari:D nie zdziwie sie jak bede przegrywac nawet z williamsem
mago
19.01.2011 05:05
wydaje mi się, że Renault nie może lecieć w kulki bo Robert nie jest tam aby rozbijać się w połowie stawki, więc muszą pamiętać kogo mają w zespole i dotrzymać słowa, bo panowie się tak umawiali :P
Karol26
19.01.2011 04:45
Trzymamy za słowo Panie Allison :D
michal132
19.01.2011 04:31
Tylko, że Renault to nie BMW gdzie był doktor szefem. Poza tym w tedy był pierwszy rok z tymi przepisami.
xdomino996
19.01.2011 04:30
Kurde zbyt mocno ostatnio Renault straszy czy oczekuja swietnego sezonu? Czy moze to taki blew? zobaczymy w Marcu chciałbym aby Robert regularnie był na podium ale trzeba jeszcze poczekaj min 2 miesiace;d
Kubecks
19.01.2011 04:29
A ja nie wierzę (chociaż chciałbym). Zapowiedzi BMW Sauber przed sezonem 2009 też były wyjątkowo optymistyczne, a jak się skończyło wszyscy pamiętamy...
archibaldi
19.01.2011 04:27
Modny jest outsourcing dla obniżenia kosztów i problemów a oni robią na odwrót ;P No nic, zobaczymy co to za monstrum powstało co to ma 2 kroki naprzod uczynic..
Bauwi1908
19.01.2011 04:24
Coraz bardziej wierze że będą mieli dobry bolid :D,ale z oceną będzie trzeba poczekać do kwalifikacji w Bahrajnie.
Loxley
19.01.2011 04:19
No, zobaczymy czy odsunięcie Bella od zespołu rzeczywiście da efekty. Podobno wstrzymywał Allisona pod względem innowacyjności, jeśli to prawda to kto wie...
dancom
19.01.2011 04:13
Czy to ściema, czy jawa? A co na to Kubica?
michal132
19.01.2011 04:12
Coraz większe napięcie. Mam nadzieje, że w Walencji będą mieć KERS
noofaq
19.01.2011 04:09
deska do prasowania na 8 kołach z wentylatorem i zasłonami? ;) czy może obudują cały bolid barierami autostradowymi żeby Pietrek więcej pojeździł ;)