Nowy bolid HRT ma być gotowy na testy w Bahrajnie (akt.)

Colin Kolles potwierdził plany testowe zespołu przed rozpoczęciem sezonu 2011
25.01.1117:42
Marek Roczniak
3663wyświetlenia

Narain Karthikeyan ujawnił, że jego zespół Hispania Racing nie będzie dysponował samochodem w specyfikacji na sezon 2011 podczas żadnej z trzech lutowych serii testów w Hiszpanii.

Wcześniej szef hiszpańskiej ekipy Colin Kolles powiedział, że nowy samochód nie będzie gotowy na najbliższe testy w Walencji na początku lutego, a może także i na kolejne tydzień później w Jerez. Może będziemy mieli nowe auto na dwie ostatnie serie testów - stwierdził wówczas.

Teraz Karthikeyan powiedział gazecie Times of India, że będzie jeździł zeszłorocznym modelem HRT podczas wszystkich lutowych testów w Walencji, Jerez i Barcelonie. Ostatnie jazdy próbne odbędą się już w marcu w Bahrajnie, tydzień przed pierwszym wyścigiem sezonu 2011, który zostanie rozegrany właśnie na torze Sakhir.

Nasz nowy samochód nie będzie gotowy na trzy pierwsze serie testów w Hiszpanii, gdzie będę prowadził samochód z roku 2010 - powiedział Hindus, dodając jednak, że nawet kiedy nowe auto będzie gotowe, to największą zmianą w porównaniu do modelu F110 będzie układ przeniesienia napędu Williamsa.

Karthikeyan przyznał, że raczej nie będą używali systemu KERS, ale potwierdził, iż w nowym samochodzie HRT znajdzie się ruchome tylne skrzydło. Tymczasem jeśli chodzi o drugiego kierowcę wyścigowego zespołu na sezon 2011, to zdaniem 34-letniego Naraina powinniśmy poznać jego nazwisko w ciągu mniej więcej tygodnia.

Kolles potwierdza plany testowe HRT




Jeszcze tego samego dnia Colin Kolles potwierdził późnym popołudniem plany testowe zespołu przed rozpoczęciem sezonu 2011. Tak jak powiedział Karthikeyan, pierwsze jazdy próbne nowego samochodu planowane są w Bahrajnie na początku marca, gdzie odbędą się ostatnie grupowe testy F1, a tydzień później także pierwszy wyścig sezonu.

Będziemy mieli zupełnie nowy samochód na rok 2011, oznaczony symbolem F111 - powiedział szef zespołu w wywiadzie opublikowanym na stronie HRT. W chwili obecnej około 40 projektantów finalizuje pierwszą specyfikację, pod przewodnictwem Geoffa Willisa jako dyrektora technicznego i Paula White'a jako szefa projektantów.

Kolles dodał, że testy w lutym w Hiszpanii z użyciem zeszłorocznego modelu F110 również będą ważne dla zespołu, ponieważ pozwolą kierowcom przygotować się do sezonu i zapoznać z nowymi oponami Pirelli. Odnośnie drugiego kierowcy wyścigowego powiedział, że decyzji należy spodziewać się w najbliższych tygodniach.

Źródło: motorsport.com, hispaniaf1team.com

KOMENTARZE

26
NEO86
06.02.2011 10:36
No to raczej nie dotrwają do końca sezonu 2011 no i zasada 107% jak najbardziej się przyda :)
alienjam
26.01.2011 03:42
Nie no, nie gadajcie, HRT się rozwija i robi postępy ;) W zeszłym roku nie byli na żadnych przedsezonowych testach a teraz będą ( z "nowym" bolidem ) aż na jednych ! ;) A tak na poważnie, śmiem twierdzić, że HRT będzie lepsze od Virgin bo dziewice nada bawią się tylko w CFD podczas gdy 1Malesia Team i HRT starają się nawiązać współpracę techniczną z innymi teamami. Może HRT nie będzie szybsze ale bardziej niezawodne od Virgin :P
Jędruś
25.01.2011 10:32
No bez przesady. Akurat HRT pod względem niezawodności w tym roku prezentowało jak na debiutanta z takim budżetem całkiem przyzwoity poziom. Dzieki temu wyprzedzili w mistrzostwach Virigin. Dla 2 kierowcy sfinalizowanie umowy w ostatnim momencie będzie bardzo złe. Ciekawi mnie kto będzie miał popchnąć to F111 w rozwoju. Przecież nie Karthikeyan :) Kilka dni testów to zdecydowanie za mało, zważywszy na ilość zmian technicznych w tym sezonie.
Lolkoski
25.01.2011 08:12
Ruchome w sensie nie dokręcone;)
bartek199874
25.01.2011 06:47
Ich nowy samochód pewnie będzie mieć tylko zamocowane w innym miejscu lusterka i mniejszy dyfuzor(wymogi regulaminowe)i ruchome skrzydło.Ewentualnie jakieś mikro modyfikacje skrzydeł.A reszta taka sama za wyjątkiem układu przeniesienia napędu.Silnik będzie pewnie w specyfikacji 2010
krzysiek_aleks
25.01.2011 05:52
Pewno jednak będzie hybryda a'la SA05
aronek
25.01.2011 05:49
@up nie beda, jest to w 100% stary samochod, a ze nie mieli poprawek od poczatku sezonu do konca to pewnie jest to taki sam bolid jaki byl na starcie zeszlego sezonu :D Układ napedowy Williamsa bedzie w nowym aucie, tym na 2011rok. Swoją drogą ciekawe czy aero bedzie to samo co w 2010 czy cos poprawią, oprocz ruchomego tylnego skrzydla:P
arahja
25.01.2011 03:53
akurat ruchome skrzydło ma być używane przy wyprzedzaniu więc i tak nigdy się nie przekonają jak działa. dodatkowo na miejscu kierowców i tak bym go nie używał obawiając się geniuszu konstrukcyjnego i montażu z jakiego jest znane HRT po naciśnięciu guzika skrzydło może już nigdy nie wrócić za tylną oś :)) ciekawe czy w starym bolidzie będą testować hydraulikę i skrzynie biegów od Williamsa...
topor999
25.01.2011 02:06
Ale zrobił minę...
jpslotus72
25.01.2011 12:43
W pierwszym sezonie startów może się zdarzyć, że ktoś z czymś nie zdąży na czas, ale jeśli to samo powtarza się za rok, to już jest żałosne... W takich zespołach najważniejsza u kierowców jest umiejętność bezbolesnego schodzenia innym z drogi w czasie dublowania - i to przede wszystkim powinni testować... Już rok temu Karun pytał swojego inżyniera, jak ma to robić, bo w GP2 taka umiejętność nie była mu potrzebna, a nie chciał nikomu zaszkodzić.
Simi
25.01.2011 12:14
No cóż... HRT jest w stanie przypomnieć nam te stare czasy, kiedy takich zespołów jak ten było trochę więcej... ;)
krzysiek_aleks
25.01.2011 12:10
Jestem ciekaw ich malowania, bo zeszłoroczne wyglądało tak, że można było pomyśleć, że stać ich było na kilka farb a reszta to włókna węglowe
Aquos
25.01.2011 11:31
No to "batalię" o ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów 2011 mamy już rozstrzygniętą ;) Ciekawe czy dotrwają do końca sezonu...
Loxley
25.01.2011 11:17
@Sar trek - no dokładnie, kiedyś zespoły pokroju HRT były na porządku dziennym i jakoś nikt nie miał z nimi problemów. Tak wszyscy tęsknią za przeszłością F1 to proszę bardzo ;p
cobra
25.01.2011 11:07
deeze ma rację - z racji powrotu starych przepisów jest duża szansa, że nie będziemy oglądali HRT w wyścigach, tak więc nie ma się czym denerwować ;)
rteger
25.01.2011 11:06
Spokojnie. Wraca 107%, więc bądźmy dobrej myśli, że ten cyrk nie będzie kwalifikował się do wyścigów.
Sar trek
25.01.2011 11:02
A dla mnie HRT to fajny folklor, który od lat towarzyszył Formule 1. Słyszeliście pewnie o zespołach Andrea Moda, Coloni, Life, czy ostatnio Super Aguri.
adept
25.01.2011 10:58
ruchome tylne skrzydło? :) sami siebie będą wyprzedzać? ;)) Cały budżet na rozwój zainwestowali w nowe logo: http://www.formula1.com/news/headlines/2011/1/11661.html :]
archibaldi
25.01.2011 10:57
Zamiast zatrudniać jakiś Piarowców z bollywoodu powinni maszinu zbudować. A tak to pewnie będą mieli fajne koszule, kaski, czapki, naklejki i buty oraz weekendy GP oglądane z pozycji kibica, bo 107% ich zabije!
Ralph1537
25.01.2011 10:51
nie wiem jak można startować w kolejnym sezonie z bolidem co sie nie wiele różni od poprzedniego
Ferrarif1
25.01.2011 10:38
a niewiem z jakiej mańki mnie się wczoraj przyśnił ich bolid na 2011 i te tragiczne przednie skrzydło heh, oj tam to tylko zły sen tzw koszmar, a co do bolidu nie był bym taki optymistyczny że może zdążą na testy w bahrajnie, jemu chyba testy się z sesjami treningowymi się mylą ale co tam
archibaldi
25.01.2011 10:34
Ale poszaleli - będzie ruchome tyle skrzydło! To kamień milowy w zmianach jakie zobaczymy w HRT
deeze
25.01.2011 10:26
Trochę żenada... Ale spokojnie, wraca zasada 107% w kwalifikacjach i jak HRT się nie postara, to już nie będziemy musieli ich oglądać.
Maly-boy
25.01.2011 10:18
Lotus i Virgin mają 'jakieś' zasoby i starają się rozwijać ,a HRT w ogóle walczy o to żeby mieć czym jeździć i jaki jest sens istnienia takiego zespołu ? oprócz tego że psują wizerunek niby najbardziej elitarnego sportu motorowego
Simi
25.01.2011 10:11
Skoro najwcześniej podczas testów do Gp Bahrajnu, to nie powinniśmy się zdziwić, jeśli nowy bolid zadebiutuje podczas piątkowych treningów do Gp Brazylii, tak? :) Oj, kiepsko HRT, kiepsko...
raffus
25.01.2011 09:58
Niech wy... z F1 !!! Psują wizerunek i nic nie wnoszą, a Narain powinien przestać udawać Angeline Jolie ;)