McLaren zaprezentował w Berlinie MP4-26

Tegoroczny samochód brytyjskiej ekipy został złożony na oczach zgromadzonych widzów
04.02.1112:30
Paweł Zając
14927wyświetlenia
Zespół McLaren podczas dosyć nietypowej prezentacji w Berlinie zaprezentował swój nowy bolid - MP4-26. Tegoroczny samochód brytyjskiej ekipy został złożony na oczach zgromadzonych widzów. Co jakiś czas przez tłum przeciskali się ludzie donosząc kolejne części, kiedy czterech mechaników sprawnie składało wszystko w jedną całość. Na samym końcu kierowcy wyścigowi McLarena - Jenson Button i Lewis Hamilton zamontowali kierownicę i zagłówek.



Nowa broń ekipy z Woking dość mocno różni się od wcześniej zaprezentowanych bolidów. Zabrakło przetłoczeń na nosie, jednak zamiast tego pojawiły się radykalne sekcje boczne w kształcie litery "L". Wloty powietrza nad głową kierowcy przypominają rozwiązanie zaprezentowane przez Lotus Renault GP, jednak wbrew wcześniejszym plotkom MP4-26 został wyposażony w standardowy wydech.

Podczas pierwszych testów w Walencji zespół używał zeszłorocznego samochodu, więc późniejsza prezentacja może oznaczać dla McLarena stratę do rywali, gdyż inne ekipy mają już za sobą 3 dni jazd nowymi bolidami. Jenson Button uważa jednak, że zespół dobrze postąpił przesuwając prezentację, ponieważ dodatkowy czas został przeznaczony na rozwój MP4-26, a dzięki używaniu starego bolidu w Hiszpanii, kierowcy mogli się lepiej skupić na wyczuciu nowych opon Pirelli.

Jestem pewny, że inne zespoły będą mówić, iż mają przewagę z powodu jazdy nowymi bolidami i pracy nad ustawieniami, systemem KERS oraz tylnym skrzydłem. Wydaje mi się jednak, że jako zespół dobrze rozumiemy KERS i to jest ważne - powiedział Jenson w rozmowie z magazynem AUTOSPORT. Ważnym było spędzenie jak największej ilości czasu w pracach nad nowym samochodem. Zabierzemy go na tor, gdy będzie konkurencyjny.

Według nas pojechanie do Walencji ze starym samochodem było najlepszym możliwym wyjściem. Dzięki temu mogliśmy dobrze porównać opony Pirelli. Można się w tym wszystkim po prostu pogubić, jeśli prócz nowych opon trzeba wykonywać te wszystkie inne rzeczy związane z nowym bolidem. Ograniczyliśmy również pracę nad ustawieniami i przez cały czas skupialiśmy się na przyzwyczajaniu do nowych opon, jednak znaleźliśmy kilka interesujących rzeczy podczas testów i powinniśmy być zadowoleni z wykonanej pracy.

^galeria,355

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

57
NEO86
20.02.2011 09:55
Ciekawy pomysł z tym składaniem bolidu na oczach kibiców. Bolid wygląda ładnie i agresywnie ale zobaczymy jak będzie się sprawował na torze
m3nel23
17.02.2011 09:47
@ marki sam jesteś szajs.
zdun
05.02.2011 07:54
ps. lotus renault exhaust http://www.youtube.com/watch?v=ZUxY2yWeL4g
Master
04.02.2011 10:41
Docisku ojczyzno moja, Ty jesteś jak downforce ile cie trzeba cie cenic Ten tylko sie dowie, kto stracił przednie skrzydło Dziś elementy widze twe w całej ozdobie Widzę i testuję Bo tęsknie po tobie Docisku jasnny co wyprzedzania bronisz szybkiego i w tunelu aero świecisz jasno
marki
04.02.2011 07:01
ale szajs
SVLA
04.02.2011 06:43
XTB zniknęło z bolidu i jest tylko 1 logo na rękawach kombinezonów, co oznacza że zapewne zmniejszyli budżet na 2011, szkoda.. :(
MairJ23
04.02.2011 06:19
@ monaco.... za innowacyjnoscia nie zawsze ida wyniki i szybkosc - ale mysle ze jezeli mowimy tu o McLarenie to teza moze sie okazac jak najbardziej prawdziwa - zobaczymy - przydalo by sie jakby bylo 5 silnych ekip w tym roku. A co do roku 2009 to zapamietam na zawsze jak to McLaren wyszedl z takiego dolka aby sie na koniec sezonu znalezc na szczycie - to pokazalo wielu osobom ze doswiadczenie i historia daja duzo w F1. Dlatego cos sie FI nie moze wygrzebac z tylu srodka stawki bo brak im wlasnie tego (i pieniedzy takich jak ma oczywiscie McLaren.
monako
04.02.2011 06:10
Piękny! Cacko! Wpatrywałbym się w niego godzinami! I wygłada innowacyjnie, a za innowacyjnością idzie szybkość. Big upy McLaren! Sercem zawsze z wami!!!
Jędruś
04.02.2011 05:45
Było gdzieś kiedyś info na ten temat. Kwota w okolicy 55mln euro z tego co się orientuje( mogę sie mylić). Mclaren naprawdę innowacyjny. Zobaczymy jak to wszystko wypali. W 2009 bylo naprawdę ciężko na samym początku, a potem Hamilton wygrywał wyścigi i miał najszybszą maszynę w stawce.
Nitz
04.02.2011 05:18
Ciekawe jaki czek Vodafone daje co roku McLarenowi... 100mln$? Ktoś coś wie na ten temat?
MairJ23
04.02.2011 05:00
a no widzisz - quickmick - nei wiedzialem ze to stary bolid - to wtedy sie wycofuje z wypowiedzi o FI dzieki - ide poczytac wywiad. Bo powiem szczerze ze mi zalezy na fajnym sezonie i jak by MSC z Rosbergiem dolaczyli do walki to przeciez nie bylo by zle :)
quickmick
04.02.2011 04:34
@MairJ23 Po testach w sprawie Force India niewiele możesz powiedzieć, bo do tej pory jeździli starym bolidem.. Co do Mercedesa - wczoraj Ross Brawn udzielał wywiadu Sarze Holt z BBC i generalnie okrągłymi słowami mówił, że są "pewne problemy okresu początkowego" z autem... nie powiedział otwartym tekstem, że auto to paździerz, ale że jest fantastyczny również nie wspomniał... całość wywiadu tutaj: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/9386502.stm
MairJ23
04.02.2011 04:25
a ok :) dzieki za odpowiedz bo troche mnei to interesowalo :) teraz wszystko jasne - powinni pojechac ten bolid pokazac w Kairze - tam Vodafone ma pelne rece roboty teraz :P powiem tylko jeszcze tyle - ze sezon zapowiada si earcyciekawie.... niech Mercedes i Lotus Renault dolacza do walki o podia w tym sezonie i bedziemy mieli wspanialy sezon. Szczerze mowiac myslalem ze Mercedes juz w zeszlym roku bedzie walczyl ale okazalo sie inaczej. Teraz jak widzimy po testach to nawet Force India moze zaskoczyc, przynajmniej na poczatku sezonu, potem im chyba nie starczy doswiadczenia i kasy na rozwoj swoich bolidow tak jak to beda czynic inni (RBR, Ferrari, McLaren, Renault i mam nadzieje Mercedes) - w kazdym razie - zapowiada sie ciekawie. A co z Williamsem - beda walczyc w tym roku czy nie ?
quickmick
04.02.2011 04:23
@MairJ23 Chodziło o promocję marki Vodafone, która jest obecna w Niemczech poprzez sieć D2... zdaje się, że Vodafone wystawia McLarenowi dość solidny czek przed rozpoczęciem każdego sezonu, więc muszą iść im na rękę...
MairJ23
04.02.2011 04:10
Nie wiem czy ktos juz zadal to pytanie.... Czemu McLaren prezentuje swoje dzielo w Berlinie ? czy maja cos wspolnego z Mercedesem oprocz silnikow ? Czemu akurat w Niemczech musiala byc ta prezentacja ?
Karol26
04.02.2011 04:08
Bardzo agresywny wygląd :)
steve-o
04.02.2011 03:10
dziwadło... może się nie znam, ale mclaren chyba trochę przegina ze swoją "innowacyjnością"... ciężko im będzie coś z tego zrobić, jeśli auto będzie mniej konkurencyjne niż zeszłoroczne... forza FERRARI :)
Huckleberry
04.02.2011 02:52
Czyli operacja Market Garden ;) Przeciwnicy mają uwierzyć, że jesteśmy zuuupełnie gdzie indziej ;)
bartek199874
04.02.2011 01:59
Ciekawe czy im to wypali,williams w 2004 roku zrobił dziwny przedni nos który został zmieniony na tradycyjny podczas gp węgier bo był mało efektywny.
andy
04.02.2011 01:44
logo XTB jest na kombinezonach kierowców. wystarczy wytężyć wzrok.
rymarz
04.02.2011 01:20
w linki w moim poprzednim komencie lepsze zdjecie tego plastikowego wydechu i silnika
quickmick
04.02.2011 01:20
@damian27 O wilku mowa - już potwierdzili w rozmowie z Autosportem, że część z tego, co zaprezentowali to lipa...
damian27
04.02.2011 01:16
@quickmick pierwsze moje zdanie: "wiedziałem że McLaren coś wykombinuje, ale że aż tak? :D" ale po krótkiej refleksji: coś jest nie tak. Jaki zepsół pozwala w tej fazie Mistrzostw na robienie zdjęć z tak bliska :D być może to tylko wersja pokazowa, zbliżona do tej wyścigowej, w której pewnie będzie jeszcze jakaś inowacja
quickmick
04.02.2011 01:13
@SirKamil Szkoda strzępić języka... Nie denerwuj się na tego pana...
SirKamil
04.02.2011 01:11
AkzoNobel od jakiegoś czasu jest partnerem technologicznym McLarena- w ludzkim języku dostawcą lakierów i farb na ich produkty a nawet prywatny odrzutowiec Dennisa:) Innymi słowy nic z tych rzeczy... ani nowy sponsor, ani tym bardziej "DUŻY SPONSOR Z NIEMIEC". No i po co się było tak ciskać? Tabletki od psychiatry grzecznie wziąć proszę, dwa trzy wdechy i najlepiej wyłączyć komputer.
quickmick
04.02.2011 01:06
Ja może nie jestem Adrianem Newey'em, ale nawet przy cięciu kosztów silnik i wydech z plastiku nie zda egzaminu: http://www.sutton-images.com/preview.asp?filename=dcd1104fe29.jpg... Na mój gust ten samochód, który dzisiaj pokazali, to lipa...
totalfun
04.02.2011 01:01
@Adakar Na swojej oficjalnej stronie McLaren wśród sponsorów wymienia XTB. Widocznie współpraca przeniosła się na inne pole. Tak więc mylisz się.
quickmick
04.02.2011 12:54
@maciejas10 Aczkolwiek ludzie z McLarena właśnie powiedzieli na konferencji prasowej, że "wydech zaprezentowany na bolidzie zostanie jeszcze zmodyfikowany"...
Adakar
04.02.2011 12:42
Zadam wam zagadkę ... zgadnijcie ... jaki telefon w tej chwili MILCZY ... ? Telefon do działu PR i reklamy w XTB ... najlepiej, wyciągnąć kabelek ... yeah
quickmick
04.02.2011 12:40
@maciejas10 To nie jest wydech... to wylot powietrza z wlotów nad głową kierowcy na dolną część tylnego skrzydła, zwiększającą docisk... Podobny patent ma Lotus Renault... Wydech jest nisko, przy podłodze... było to widać na zdjęciach rozebranego auta...
Adakar
04.02.2011 12:40
Aha czyli jak jakiś kubicomaniaczek rajcujący się złoto-czarnym badd ass kolorkiem nowego bolidu Kubicy ... to jest cool patriota i mega równy gościu tak ... ? Ale jak Adaś dla jaj napisze że Włocławek sponsorem Mclarena ... to już że poziom komiksowy ... let me stand up for slow clap Więcej luzu szybki micku
quickmick
04.02.2011 12:35
@Adakar Ten Twój wywód to jest z kategorii Tytusa, Romka i A'Tomka "ziemia to matka, matka to anioł, anioł to stróż, stróż to dozorca"... Akzo Nobel (a dokładniej Akzo Coatings) ma w swojej grupie holdenerską markę Sikkens, który od lat jest dostawcą technologicznym McLarena (kilka numerów temu w F1 Racing był artykuł o tym, jak Lewis malował bolid). Ja rozumiem patriotyzm lokalny, ale chyba Cię poniosło ciut...
Aquos
04.02.2011 12:34
Boczne sekcje robią wrażenie. Najwyraźniej przyświecała im ta sama idea co projektantom Williamsa, żeby jak najwięcej powietrza skierować na tylne skrzydło, ale rozwiązanie McLarena jest odważniejsze i prawdopodobnie bardziej wydajne. Przednią sekcję (szczególnie skrzydło) też chyba podporządkowali tej koncepcji. Ciekawe jak to się będzie sprawdzało na torze. Muszę przyznać, że z dotychczas zaprezentowanych bolidów McLaren zrobił na mnie największe wrażenie.
Adakar
04.02.2011 12:28
@totalfun ta... dwa sezony. Słuchaj, komu jak komu ale sponsorowi zależałoby na tym aby jest cholerne logo POJAWIŁO się na prezentacji. Tym bardziej, bolid wyglada zupełnie inaczej i będzie szeroko komentowany w świecie i jego fotki będa latały po necie przez najbliższe 10 dni. Dziś to jedyna prezentacja, więc mówi się na forach TYLKO o niej ... Zwyczajnie, XTB wymiękło i tyle. A dziwne bo na bolidzie na testach w Walencji jeszcze było. Widać nie chciało im się zdrapać. Od co. @Sothisek Myślisz że o tym nie wiem .... daj się nacieszyć na starość ;-)
maciejas10
04.02.2011 12:27
maja bardzo ciekawy wydech http://1.bp.blogspot.com/_yx7-GZNhJPo/TUvqPZ8KYlI/AAAAAAAARhU/01R3QbJdEiA/s1600/scaled1.jpg i ten bolid wyglada jak jakis bandyta b.ładny a wole kubicy
Sothisek
04.02.2011 12:27
Adakar... we Włocławku AKZO NOBEL sukcesywnie wyłącza procesy produkcyjne i przenosi do Pilawy, szkoda Twojej radości ;) sorry za offtop,ale w/g mnie wymagało to sprecyzowania ;)
jpslotus72
04.02.2011 12:26
@Kaka200 - może na Monaco zrobią wersję przegubową (z autobusową "harmonijką").. ;)
asc
04.02.2011 12:25
Dlaczego przednie skrzydło jest tak rozbudowane? Przecież od tego sezonu miało być uproszczone... Airbox ciekawy.
totalfun
04.02.2011 12:22
XTB podpisał kontrakt na dwa lata, więc na pewno gdzieś są widoczni
francorchamps
04.02.2011 12:21
Przednie skrzydło to jest jakaś masakra.. Będzie miało co się z niego sypać przy kolizjach.. Ale oddajmy Cesarzowi co Cesarskie - Bolid wygląda agresywnie i jest naprawdę piekny... Sezon za 37 dni i 45 minut!!!!!!!!
Adakar
04.02.2011 12:17
za to pojawił się nowy sponsor AZKO NOBEL, holenderska fabryka farb i lakierów której częścią jest dawny NOBILES z Włocławka ... mojego Włocławka ... Włocławek sponsorem Mclaren Mercedes ... SU... on this XTB ! haha Ngine, Lotto i XTB już wymiękły po 1 sezonie ... podobnie Driver X i Cyfra + ... gratulacje aż dziw bierze że Polsat tak się trzyma tej F1 ... i to jeszcze 3 kolejne sezony Pieprz... sponsora z Niemiec ... Włocławek sponsorem ... LOL :-D http://www.akzonobel.com/ na stronie jakieś dziwne odliczanie jest .... jeszcze 10 minut. Chyba coś związanego z Mclarenem
maciejas512
04.02.2011 12:14
@Sir Kamil Tu chodzi o Vodafone które nalegało na prezentacje w Niemczech:) A co do bolidu sam się dziwię że dopiero teraz zastosowali w miejscu chłodzenia układ litery L, hmm no cóż prezentuje się mega dziwnie ale zobaczymy jak będzie jeździć
SirKamil
04.02.2011 12:08
Dobrze, gdzie jest ten WIELKI SPONSOR Z NIEMIEC ?!!?!?! panie Adakarze.
rymarz
04.02.2011 12:03
tu dużo fotek http://bit.ly/dJB0q2
gnt3c
04.02.2011 12:02
mnie najbardziej zdziwił prosty ale jakże nisko zawieszony nos - zawieszenie wchodzi w niego ekstremalnie wysoko...
punksnotdead
04.02.2011 12:01
Bardzo ciekawie wygląda. Wróżę im sukces. Ale zobaczymy ;P
Kaka200
04.02.2011 12:00
straszne długi i szeroki w Monaco słabo ich widze:)
SkC
04.02.2011 11:53
Układ sił będzie wyglądał następująco RBR>McLaren>LRGP>Ferrari>Merc>Sauber>FI>Williams>STR>Lotus>Virgin>HRT xD Zobaczymy 12 marca czy będe miał racje :P
Lukas
04.02.2011 11:51
Fani - był konkurs na to kto się tam dostanie :)
-kris15-
04.02.2011 11:51
Ciekawe te sekcje boczne ;p Bolid ogólnie jakby niższy, zobaczymy jak to będzie jeździć ;d
SAP
04.02.2011 11:51
Bolid naprawdę dziwny. Hamilton miał rację, że to dość innowacyjne podejście. Ciekawe czy da się do tego dorzucić wydech z przodu. Prezentacja z początku negatywnie zaskoczyła mnie, ale pewnie dla obecnych tam było wielką frajdą zobaczyć na żywo jak składa się bolid, więc ostatecznie formę ocenię na plus. No i Hamilton rozdający czapki wyglądał jakby karmił foki. :) Jak obecnie wygląda umowa XTB z McLarenem? Ktoś się orientuje? Z bolidu reklama zniknęła natomiast ciągle jest na kombinezonach i stronie internetowej. XTB zmniejszyło swój wkład bo tak planowali czy to zmiana ich strategii?
Loxley
04.02.2011 11:50
zapewne jacyś pracownicy mclarena "po cywilnemu", bo coś nie chce mi się wierzyć że to byli przypadkowi berlińczycy ;p
gnt3c
04.02.2011 11:49
http://mclaren.com/2011revealed/
Ralph1537
04.02.2011 11:47
co to za ludzie przynosili te części?
predkosc
04.02.2011 11:45
O kurde te sekcje boczne są piękne
Kamikadze2000
04.02.2011 11:45
A co to za różnica!? No chyba, że miałeś możliwość zobaczenia tego z bliska w UK, hehe... ;)
fitipaldi666
04.02.2011 11:43
Super prezentacja bardzo oryginalna , tylko szkoda że w Niemczech.