Yvan Muller krytykuje nowe silniki w WTCC

"Prawdopodobnie nie jest to najlepszy moment, aby wprowadzać do WTCC nowy silnik z turbo"
14.02.1121:58
Mariusz Karolak
4381wyświetlenia

Urzędujący mistrz WTCC - Yvan Muller skrytykował nowy silnik 1,6 turbo, który będzie wykorzystywany od tego sezonu w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.

Silniki będą mocniejsze, ale też kosztują więcej - powiedział Francuz w wywiadzie dla Bilsportsbörsen. Prawdopodobnie nie jest to najlepszy moment, aby wprowadzać do WTCC nowy silnik z turbo, bo jest on po prostu drogi.

Chevrolet jako pierwszy opracował jednostkę 1,6 turbo i ma już za sobą kilka testów przeprowadzonych tej zimy. Muller przejechał wiele okrążeń z nowym silnikiem i nie jest najwyraźniej z niego zadowolony. Ciężko jest znaleźć odpowiednie mapowanie silnika. Turbo daje lepszy moment obrotowy na niższych obrotach, co utrudnia dbanie o opony.

Po niedawnych testach zespół ROAL Motorsport oszacował, że nowy silnik w ich BMW daje moc około 315 KM w porównaniu do 290 KM silnika używanego wcześniej, tj. wolnossącego o pojemności 2,0 litra.

Źródło: touringcartimes.com

KOMENTARZE

6
bartek199874
15.02.2011 06:27
@Huckleberry-tylko te dizle kręcą do dużo mniejszych rpm niż benzyniaki przez co przełożenia na skrzynce muszą być wyższe.
si_vy
15.02.2011 02:37
ja tam wolę jazdę na maksa, niż na pół gwizdka, żeby oszczędzać opony. Szkoda że w motorsporcie trend jest odwrotny.
Huckleberry
15.02.2011 09:02
Chyba nie narzekał tak bardzo jak Seat wprowadził diesla ? ;)
5cuderi4
15.02.2011 06:30
"Turbo daje lepszy moment obrotowy na niższych obrotach, co utrudnia dbanie o opony" Z drugiej strony, jest to dobre, bo zmusza kierowców do "myślenia", żeby zadbać o opony, co może przełożyć się na końcowy sukces.
Vsene
14.02.2011 09:38
Hmm, a ja myślałem, że nowe silniki miały na celu właśnie obniżenie kosztów, podobnie jak w WRC...
Adakar
14.02.2011 09:29
tak Yvan, ale nowe silniki to NOWE rozdanie dla ewentualnych nowych chętnych, teraz i w przyszłosci.