Yamamoto kierowcą rezerwowym Virgin

Umowa dotyczy pierwszych trzech rund sezonu 2011
23.03.1110:45
Igor Szmidt
2158wyświetlenia

Zespół Virgin Racing poinformował dzisiaj, że Sakon Yamamoto został jego kierowcą rezerwowym na pierwsze trzy rundy sezonu 2011.

Nie oczekuje się, aby 28-letni Japończyk, który ostatnio ścigał się w Formule 1 w zeszłym roku z zespołem Hispania, poprowadził bolid MVR-02, jeżeli nie będzie musiał zastąpić jednego z podstawowych kierowców Virgin w Australii, Malezji lub Chinach.

Cieszę się ze współpracy z Marussia Virgin Racing w Australii - powiedział Yamamoto. Naprawdę doceniam to, że dali mi szansę znalezienia się tutaj. W tym roku zespół poczynił znaczny krok naprzód i wierzę, że mogę wnieść swoje doświadczenie do rozwoju ich bolidu. Jak wszyscy wiedzą, są to bardzo trudne czasy dla Japonii i każda dobra wiadomość jest mile widziana. Mam nadzieję, że wszyscy będą mieli pozytywne odczucia na temat mojej najnowszej roli w Formule 1, jako że chciałbym zrobić wszystko co w mojej mocy, aby im pomóc.

Szef zespołu John Booth dodał: Jesteśmy bardzo zadowoleni z pojawienia się Sakona Yamamoto w Virgin Racing w roli kierowcy rezerwowego na pierwsze trzy weekendy wyścigowe. Sakon spędzi ten czas obserwując kierowców wyścigowych i biorąc udział w spotkaniach inżynierskich aby upewnić się, że będzie gotowy na wskoczenie do bolidu w razie takiej potrzeby.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

9
Kamikadze2000
23.03.2011 07:07
@raffus - cóż, jeżeli mieli wybierać żółtodzioba z kasą i doświadczonego żółtodzioba bez kasy, postąpili właściwie. Stracili po prostu wielu znaczących sponsorów i stąd musieli podjąć tak w sumie kontrowersyjne kroki.
arahja
23.03.2011 05:07
nie wydaje mi się żeby coś musiał płacić, zespół musi mieć kierowce zapasowego więc zgłosił jedynego dostępnego który nie wybrzydza.
raffus
23.03.2011 04:18
@Kamikadze2000 - ok, może z Pastorem trochę przesadziłem, ale głownie chodziło mi zastąpienie nim Hulka...
Kamikadze2000
23.03.2011 01:36
@raffus - akurat do Maldonado pretensji mieć nie możesz. On przynajmniej się w czymś wykazał (tytuł w GP2, przez całą karierę juniorską wyróżniał się w każdej serii, w której startował). Cóż, Sakon talentu może za dużego nie posiada, ale za to budżet ma niemały. Na trzy weekendy wyścigowe?? To wiele wyjaśnia, no ale po co im kierowca testowy, skoro nie ma testów w trakcie sezonu?? Każda łatwa kasa się przyda.... ;]
raffus
23.03.2011 11:43
Przy okazji Sakona, poniżej lista "bytów", których wg mnie nie powinno być w F1 (inne propozycje mile widziane): - Sakon ;) - HRT (w całości) - Helmut Marko - Hermann Tilke i jego beznadziejnie nudnych torów - Pastor Maldonado i jego PDVSA - Team Lotus (w sensie nazwy)
mfm
23.03.2011 11:12
W tym roku odpadnie HRT, a za rok Virgin Marussia, smutne to, ale prawdziwe...
Ralph1537
23.03.2011 10:51
yammamoto skacze z kwiatka na kwiatek raz tu raz tam, a to pojeździ gdy zapłaci, albo pogrzeje ławe
jpslotus72
23.03.2011 10:31
Teraz Glock i d'Ambrosio nerwowo sprawdzają stan konta bankowego Sakona - może zaciągnął nowy kredyt? Cała nadzieja w tym, że Marussia Virgin nie sprzedaje wyścigów na raty 0% i postawi Sakonowi wyższy próg finansowy.
Sanki
23.03.2011 09:52
Doświadczenie Sakona jest niezbędnym czynnikiem w rozwoju Virgin.