GP Malezji: trening 3 - Hamilton najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Sepang
09.04.1108:10
Konrad Házi
7629wyświetlenia

Podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do GP Malezji, najszybszym kierowcą był Lewis Hamilton (1:36,340) za kierownicą McLarena. Tuż za Brytyjczykiem uplasowali się Mark Webber z Red Bull Racing oraz drugi z kierowców McLarena - Jenson Button. Niebo nad torem podczas pierwszej z sobotniej sesji było cały czas zachmurzone, jednak nie padało.

Tuż po zapaleniu się zielonego światła rozpoczęły się okrążenia instalacyjne. Wykonali je wszyscy oprócz kierowców HRT, których bolidy nie były jeszcze przygotowane do wyjazdu na tor i nie zanosiło się na to, że rychło opuszczą garaże.

Kierowcy powrócili na tor na 45 minut przed końcem, a notowane czasy były na poziomie 1:41, lecz szybko zaczęły się poprawiać. Przez kolejnych piętnaście minut na torze panował spory ruch, tempo dyktował Lewis Hamilton (1:38,940) mając nieznaczną przewagę nad Heidfeldem i Buttonem.

Wielu kierowców miało duże problemy z przyczepnością - kierowcy Ferrari mimo, iż cały czas plasowali się w okolicach czołówki cały czas walczyli z własnymi bolidami by pozostać na torze, natomiast Renault i Force India narzekało na problemy ze stabilnością przy hamowaniu, czego najlepszym dowodem był Paul di Resta, który na dwóch kolejnych okrążeniach obracał się dwukrotnie kolejno w 15 i 14 zakręcie.

Na początku w użyciu była jedynie twarda mieszanka, drugi typ ogumienia wszedł do użytku na 20 minut przed końcem sesji za sprawą Michaela Schumachera i Naraina Karthikeyana. Niemiec po wykonaniu krótkiego przejazdu awansował na drugą pozycję, ze stratą 0,284s do prowadzącego Vettel (1:38,016). Jeśli zaś chodzi o Hindusa, to po długim oczekiwaniu w boksach wreszcie udało mu się wyjechać na tor i przejechać kilka okrążeń, pomimo kłębów białego dymu, które początkowo pozostawiał za sobą jego bolid.

Wkrótce reszta stawki rozpoczęła przejazdy na miękkim ogumieniu. Na 5 minut przed końcem sesji na torze znajdowali się wszyscy kierowcy, nawet Tonio Liuzzi z HRT, który długo czekał na wyjazd na tor. Co ciekawe w tym momencie na ostatniej pozycji był Mark Webber (1:44,355), który miał na swoim koncie już 14 okrążeń. Australijczyk awansował wkrótce na drugie miejsce, za Lewisa Hamiltona (1:36,340) i taka kolejność pozostała już do końca.

W znacznie lepszej formie niż dwa tygodnie temu zdaje się być w ten weekend Nick Heidfeld, który cały czas plasował się w okolicach czołówki i zakończył sesję na czwartej pozycji. Jego kolega z Lotus Renault - Witalij Pietrow nieznacznie odstawał od niego i uplasował się na siódmym miejscu, za Vettelem i Alonso. Jeśli chodzi zaś o środek stawki, to różnice czasów są naprawdę niewielkie i możemy spodziewać się widowiskowej walki o Q2 i Q3. Po raz kolejny poza granicą 107% znaleźli się kierowcy HRT.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,4m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:36,34011
2Mark Webber (2)Red Bull RB71:36,6300,2900,29016
3Jenson Button (4)McLaren MP4-261:36,7620,4220,13214
4Nick Heidfeld (9)Renault R311:37,1160,7760,35417
5Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:37,1750,8350,05914
6Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:37,2840,9440,10911
7Witalij Pietrow (10)Renault R311:37,2970,9570,01317
8Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:37,7621,4220,46512
9Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:38,0591,7190,29718
10Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:38,3001,9600,24120
11Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:38,3071,9670,00720
12Sergio Perez (17)Sauber C301:38,4482,1080,14117
13Adrian Sutil (14)Force India VJM041:38,4642,1240,01616
14Pastor Maldonado (12)Williams FW331:38,5972,2570,13315
15Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:38,6652,3250,06814
16Rubens Barrichello (11)Williams FW331:38,6812,3410,01616
17Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:38,7162,3760,03514
18Paul di Resta (15)Force India VJM041:38,8642,5240,14813
19Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:39,2602,9200,39619
20Jarno Trulli (21)Lotus T1281:39,6993,3590,43915
21Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:41,2154,8751,51617
22Timo Glock (24)Virgin MVR-021:41,4145,0740,19918
23Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:43,1476,8071,7336
24Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:43,3837,0430,23611
107% najlepszego czasu: 1:43,083

KOMENTARZE

14
IJTKPZZ7
09.04.2011 08:35
#MJpoland kasy nie ma HRT. źle złożyłem zdanie.
Kojag
09.04.2011 07:51
Virgin ma kupę kasy i właśnie dlatego powinni odlecieć... Nawet z taką kasą budują bolid, który ledwo pokonuje HRT - to jest dopiero żenujące!
MJpoland
09.04.2011 07:43
@TJTKPZZ7 Gdzie niby jest powiedziane, że Virgin nie mają kasy?
IJTKPZZ7
09.04.2011 07:18
JA raczej wolałbym, żeby Virgin i HRT się nie zakwalifikowały. to co oni robią, to chyba żarty z kibiców. co z tego, że się starają, co z tego, że nie mają kasy. live is brutal i niech się nie ścigają ^.^
christoff.w
09.04.2011 07:17
Ja uwazam ze RBR zdominuje sesje i teraz tylko pytanie czy bedzie to niemiec czy australijczyk? Na dalszych miejscach powinni byc kierowcy Mclarena przetasowani z kierowcami Ferrari oraz byc moze wcisnie sie gdzies na piate miejsce ktos z Lotus-Renault.Tak tez obstawilem w GPM. :-)
damian27
09.04.2011 06:59
Bolidy HRT przypominają mi stare parowozy :D ale tak na serio, to może im się uda zakfalifikować, ale ciężko będzie, jeśli nawet o tą sekundę będą lepsze czasy to HRT by o 1,5 musiało się poprawić. Jedyna dla nich nadzieja że deszcz spadnie w połowie Q1 i będą się mogli wykręcać tym że im deszcz przeszkodził Pozytywnie zaskoczyło mnie Renault po wcorajszych problemach. Oby takie tempo utrzymali w wyścigu
ExiooPL
09.04.2011 06:45
Oglądałem ten trening i kierowcy się za bardzo nie wysilali... Na Kwalifikacjach będą lepsze czasy o 2/3 sekundy. :D
witek2403
09.04.2011 06:36
HRT przejechało w tym sezonie dotychczas 105 kółek :) Ale lubię ten zespół!
pablonzo
09.04.2011 06:31
RBR na pewno specjalnie nie wykręcił dobrych czasów.. podejrzewam, że sekundę z czasu Hamiltona to urwą na pewno. Co do Ferrari - na prawdę słabo jak na Ferrari, oni powinni walczyć o pierwsze czasy, zauważcie, że swoje czasy wykręcili na miękkiej mieszance a Vettel na twardej. Co do HRT - nie wiem czemu, ale im kibicuję i chciałbym żeby weszli do wyścigu.
ari2k5
09.04.2011 06:31
Pragnę zauważyć, że na zdjęciach po sesji wyglądało, jakby Vettel jechał ostatnie kółko na twardych gumach.
krzysiek_aleks
09.04.2011 06:31
Oby Vettel był w kwalifikacjach na takiej pozycji a wygrał je Webber
mbg
09.04.2011 06:30
a ja myślę że RBR i tak nie pokazuje pełnych osiągów, i HRT nie wejdzie w 107%. Nie wiem czemu ale w qualu najbardziej mnie to interesuje.
tommyline
09.04.2011 06:28
Powoli zaczyna wyglądać na to, że Ferrari jest na poziomie LRGP.
Kamikadze2000
09.04.2011 06:27
Myślę, że czasy powinny się jeszcze poprawić o ok. 2 sekundy, tak więc na razie jest to wróżenie z fusów. Powodzenia "Puszki"!!! :))