Zespoły mogą skopiować wyższy tylny prześwit z RB7
Takiego zdania są Ross Brawn i Eric Boullier.
08.04.1119:11
4534wyświetlenia
Szef Mercedes GP - Ross Brawn uważa, że zespoły mogą zaadoptować rozwiązanie wysokiego tylnego prześwitu, jeżeli tylko okaże się on czynnikiem wpływającym na zwiększenie wydajności przedniego skrzydła.
Wczoraj szef Red Bull Racing - Christian Horner w obrazowy sposób wytłumaczył tajemnicę uginania się przedniego spojlera przy większych oporach powietrza dodając, że jest to w pełni zgodne z obowiązującym regulaminem technicznym.
Ross Brawn uważa, że jeśli FIA nie dopatrzyła się nieścisłości przeprowadzając rygorystyczne testy na odkształcenia, to do rywali należy decyzja o ewentualnym skopiowaniu tego do swoich samochodów.
Nie ma przepisu mówiącego o tym, że nadwozie powinno być sztywne. Wszyscy wiemy, że to niemożliwe, gdyż jest ono ciągle w ruchu. To kwestia stopnia, więc FIA wprowadziła serię testów do pomiaru owego zakresu, w jakim karoseria może się poruszać i dopóki przechodzisz te testy, to twój samochód jest legalny pod tym względem.
Testy te mogą ulec zmianie - w rzeczywistości stało się to już w zimie - ponieważ FIA, jak w wielu innych dziedzinach stara się je poprawić. W tym roku jest nowy test, który Red Bull oczywiście przeszedł i to wszystko, co możemy o tym powiedzieć. Oni mają filozofię i podejście do ich samochodu, a zespoły muszą zadecydować czy jest to powód - lub też jeden z powodów - wzrostu poziomu ich osiągów.
Szef Lotus Renault GP - Eric Boullier przyznał, ze jego zespół będzie bacznie śledził poczynania Red Bulla, nim zostanie podjęta decyzja o zastosowaniu wyższego tylnego prześwitu:
Oni jeżdżą z zupełnie innym ustawieniem - z wyższym tylnym prześwitem, idącym całkiem inna drogą, inną filozofią, więc oczywiście będziemy mieli na nich oko, ponieważ zawsze śledzisz najszybsze bolidy na torze, zwłaszcza gdy jest on stale szybki. Nie wiemy jednak czy będziemy iść tą drogą, czy też nie.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE