GP Malezji: wyniki kwalifikacji

Sebastian Vettel niemałym wysiłkiem pokonał szarżującego Lewisa Hamiltona
09.04.1111:12
Marek Roczniak
12146wyświetlenia

KOMENTARZE

45
pattryk1985
09.04.2011 03:42
widac dobrze rozstaw sił na dzien dzisiejszy pierwsza para to red bull i mclaren pozniej goni te dwojke reno i ferrari
MairJ23
09.04.2011 03:12
@gordon - widac bylo dzisiaj jak kierowcy Mercedesa maja nieciekawy balans i przyczepnosc swojej srebrnej strzaly :( a szkoda bo fajnie by bylo ich zobaczyc - no i Rosberga w koncu - w dobrym bolidzie walczacych z przodu stawki
gordon1shamway
09.04.2011 03:03
zdajcie sobie sprawe ze płynnosc jazdy zalezy jak sie prowadzi bolid... na inych onboard'ach widac jak niektórzy walcza z bolidem bo szukaja przyczepnosci w ogole jej nie majac... jak bolid sie trzyma to jedzie płynnie jak nie to nie...
MairJ23
09.04.2011 02:32
ktos tu porownal Vettela do Hamiltona. Nie moge sie z tym zgodzic. To prawda ze Sebastian ma niesamowita ceche - potrafi sie niewiarygodnie skupic jadac samemu na torze i wyprawia wtedy niesamowite rzeczy. Tak samo ma, moze mial Hamilton jeszcze w 2008. Ale Bolidy sie pozmienialy i jak widac charakterystyka dzisjszych bolidow nie za bardzo Lewisowi pasowala... lub moze inaczej, samochod nie byl idealny. Sebastian sie gubi jak ma kogos przed soba - tego powinien sie nauczyc jak jezdzil w STR, widac ze si enie nauczyl i traci opanowanie podczas bliskich manewrow. W zwaizku z tym wszystkim jutro zapowada sie w koncu pasjonujacy wyscig. Poniewaz Hamilton jest glodny wygranej i czuje ze jego bolid jest na prawde dobry. A Vettel pod mala presja w koncu bo nei bylo przewagi prawie 1 sek w Qual. Jedyna rzecz ktora moze miec wplyw na jazde tych dwoch panow jutro to sa opony. Jak wszyscy wiemy Hamilton dysponuje raczej ostrym stylem jazdy ktory nie sprzyja tegorocznym oponom. Jenson potrafi sie dobrze z oponami obchodzic i jak pokazal jest szybki na tym torze. Vettel... w sumie nie wiem jak on sie obchodzi z oponami... wiec bedzie ciekawie sie czegos jutro nauczyc :) Pozdrawiam i zycze emocjonujacego wyscigu jutro nam wszystkim Tomorrow Crash Kid will be activated and ready to launch :)
F288GTO
09.04.2011 02:21
YAHoO i ja sie z Tobą jak najbardziej zgadzam bo Vettel wg mnie mistrz precyzji i płynności jeśli chodzi i kółka kwalifikacyjne. Nikt tak jak on nie popełnia błędów podczas czasówki.. nie jestem sobie w stanie przypomnieć kiedy Vettel nie spełnił pokładanym w nim nadziei podczas wykręcania tego najważniejszego kólka podczas kwalifikacji. Jego onboardy są po prostu mistrzowskie. I też nie lubię gadania, że bolid, że to czy tamto, że Newey mu sika do baku i przez to jedzie tak szybko. Prawda jest taka, że on sam musi sobie ustawić bolid żeby kręcić takie czasy a potem skoncentrować się, nie dać się presji otoczenia i nie popełnić nawet najmniejszego błedu - to wszystko świetnie robi i to jest tylko jego zasługa. Chodziło mi tylko o to żeby nie pisać tego co było w Twojej pierwszej wypowiedzi bo to samo może napisać druga strona i taka dyskusja jest bez sensu bo jest to zwykłe odbijanie piłeczki "Vettel jest lepszy!" - "nie! to Lewis jest lepszy!" i tak w kółko.. To jest tylko moja opinia a każdy i tak będzie robił swoje i nic tego nie zmieni ;)
NEO86
09.04.2011 01:02
Świetnie dzisiaj pojechali Sebastian i Lewis. Wykonali kawał dobrej roboty i ustanowili podobne rezultaty samochodami o takich samych osiągach. Liczę na to że jutro nie będzie deszczowego wyścigu bo wtedy to będzie loteria
janko30
09.04.2011 12:42
Na jednych torach RB będą wygrywać, a na innych nie. Będzie im jeszcze trudniej, jak wróci Robert.
gordon1shamway
09.04.2011 12:18
sutilow tez nie mozna bo gdyby miał dobry bolid tez by tak jezdzil no i nie tylko on
YAHoO
09.04.2011 12:05
@F288GTO: Rozumiem o co Ci chodzi, tylko że ja mówiłem prawdę. Twoja ironia to była sterta nieprawdziwych informacji, bo nikt nigdzie nie mówił że Vettel jest o niebo lepszy od Hamiltona, a stwierdzenia "Niepokonany McLaren" itp nie wymagają komentarza. Na tym torze Red Bull i McLaren mają podobne osiągi (czego nie zrozumiał chyba modlicha, który najwidoczniej uważa, że przewaga Red Bulla na każdym torze jest taka sama i na dodatek nikt nie wprowadza poprawek), to jest fakt niezaprzeczalny. Seba nie miał samochodu szybszego o 0,8s tylko bardzo porównywalny bolid do Hamiltona. Jednak nawet w takiej sytuacji znajdą się tacy, którzy chcą umniejszyć sukces Niemca sugerując, że jest swego rodzaju darmozjadem. Wybacz, nie ja zacząłem gadać rzeczy w stylu "Red Bull jest najszybszy ale Vettel marnuje potencjał samochodu, więc kij z takim zwycięstwem", tym bardziej że najmocniejszym punktem Sebastiana są właśnie kwalifikacje, gdzie przytłaczająca większość zgodnie mówi, że Seba należy do ścisłej czołówki. Nikt nie uważa Vettela za super-ultra niepokonanego, nikt nawet nie każe go lubić. Ale mówienie, że jest wolniejszy od Lewisa o 0,5s to gruba przesada i przejaw fanatyzmu, a właściwie to nienawiści. @gordon1shamway: Zawsze wyniki idą w parze z szybkim samochodem, więc nie wiem w czym niby Vettel zawinił że dostaje dobry bolid. Hamilton na samym początku kariery też dostał bolid zdolny do walki o tytuł. Można się spierac kto jest najlepszym kierowcą, ale ani Hamiltonowi ani Vettelowi szybkości odmówić nie można.
gordon1shamway
09.04.2011 11:58
@F288GTO popieram Vettel dominuje 4 z rzedu wyscig i niech nikt mi nie mowi ze to zasługa jego cudownuch umiejetnosci... juz 3 sezon RBR ma najlepszy bolid w stawce i to nie podlega wątpliwosci... Wieksze brawa naleza sie Hamiltonowi i zespolowi za to ze w tak krótkim czasie poprawili bolid i staneli do rywalizacji z RBR... Co do vettela nie jest jakims cudownym dzieckiem ale ma bolid do "cholery"... poza tym to widac jak spokojnie jedzie mu ten bolid i jak skrzydło mu sie opuszcza:P... powtarzam ze nie jest najlepszym kierowca bo to ciezko okreslic... duze znaczenie ma bolid RBR któy jest niewatpliwie najlepsza konstrukcja... wiec Vettel nie jest zaklinaczem bolidów i nie jezdzi slabym bolidem... dla przykadu shumi co powtarza ciagle borów na polsacie.. No zgubil forme, nie moze jej znalesc, kiedys wygrywal wyscig za wyscigiem a teraz nie moze wrócic do formy... kiedys byl cudowny, mial dobry bolid i wygrywal,,, teraz nie jest cudowny ma TEz dobry bolid (wg borów) ale nie wygrywa... zal... poza tym skala braw umniejsza sie gdy ktos dominuje cos jak np Vettel który robi to od dawna wiec ja mu nie gratuluje PP. dziekuje:D
F288GTO
09.04.2011 11:21
@Arya Napisałęm to, żeby pokazać jak bezsensowna jest taka dyskusja, że druga strona może napisać to samo do przeciwnej strony zmieniając tylko nazwy zespołów i kierowców i nic z tego nie wynika oprócz totalnej głupoty i bałaganu moim zdaniem. Co do kwalifikacji to Vettel wykonał dobrą robotę. Wg mnie Hamilton mógł się bardziej postarać i pojechać lepiej w trzecim sektorze chociaż Vettel twierdzi, że również popełnił jakieś małe błędy. Ja cały czas mam przed oczami onboard Sebastiana z australijskich kwalifikacji i to jak płynnie i bez wiekszych problemów jedzie się tym bolidem. Porównując do McLarena i szczególnie do Ferrari to kierowcy tych ekip mają dużo, dużo wiecej roboty za kółkiem od kierowców Red Bulla.
evilcozord
09.04.2011 11:20
zwróciliście uwagę na ilość przejazdów kierowców renault? bardzo mało w porównaniu do reszty z Q3. taktyka na dłuższe przejazdy w czasie wyścigu ?
Simi
09.04.2011 11:15
Cóż, dobra robota Seby, ale przyznam, że liczę na Lewisa. To kierowca, który umie się ścigać i będzie robić wszystko, by wygrać. Czuję, że może to zrobić, zwłaszcza, że różnica między McLarenem, a RBR wcale nie jest taka wielka.
jednooki_cyklop
09.04.2011 11:01
Nie gratuluję mu tego, że pokonał Webbera, tylko tego, że zdobył PP bolidem, który tym razem nie był z kosmosu.
THC-303
09.04.2011 10:57
@Zomo Heidfeld i Rosberg nawet mieli okazję to zaprezentować, co do tego, że Hamilton i Alonso byliby lepsi nie ma raczej wielkich wątpliwości... więc w zasadzie jedynym kierowcą z wymienionych przez Ciebie który mógłby przegrać z Webberem jest Kobayashi :)
Zomo
09.04.2011 10:54
@up To dlaczego nie gratulujesz Hamiltonowi, Alonso, Heitfieldowi, Rosbergowi czy Kobayashi bo oni tez zrobili to czego nie potrafia ich koledzy z zespolow? Dla mnie kazdy z tych kierowcow bylby lepszy od Webbera (no ale to juz moje zdanie).
jednooki_cyklop
09.04.2011 10:43
@up Nigdzie nie napisałem, że Vettel jest genialny, po prostu wykonał dziś kawał dobrej roboty.
Zomo
09.04.2011 10:35
@ jednooki_cyklop - nie uwazam zeby bycie lepszym od Webbera oznaczalo genialnosc. Jest kilku kierowcow lepszych niz on. Vettel jest jednym z nich. Zabierzmy RBR genialnego Neweya i bedzie porownywalna walka z McLarenami (i reszta). Walka kierowcow, nie inzynierow.
Masio
09.04.2011 10:32
Tradycyjnie Sebastian. Jutro stawiam na Lewisa.
jednooki_cyklop
09.04.2011 10:31
Jeśli RBR miało przewagę, to bardzo niewielką. Pozostaje tylko pogratulować Vettelowi, że wykorzystał tylko minimalnie lepszy sprzęt, czego nie umie zrobić jego kolega z zespołu.
Arya
09.04.2011 10:26
No właśnie - tak na dobrą sprawę ciężko nam porównywać kierowców, zwłaszcza różnych zespołów. Nawet wtedy mogą zresztą pojawić się wątpliwości: że jeden z kierowców jest faworyzowany, ma bolid robiony pasujący do stylu jazdy i zespół na swoje dyktando. A tak? Naprawdę ciężko powiedzieć, czy wynik to klasa kierowcy, czy bolidu, a raczej w jakich proporcjach. F288GTO - mówisz, żeby nie sypać ironią, a sam jej używasz na początku swego posta :P
Jacobss
09.04.2011 10:25
Zaden z nas nie ma dowodow na to, ze McLaren jest szybszy niz RBR i na odwrot. Dlatego tez, pozostaje jedynie pogratulowac Vettelowi swietnego wyczynu. Wiem, ze niektorym to przez gardlo nie przejdzie, ale to juz nie moj problem. Hamilton tez dzisiaj wykonal kawal dobrej roboty. No i jak zwykle Seb i Lewis pokonali swoich kolegow z zespolu... to juz tradycja.
unluckyboy
09.04.2011 10:17
@up jak się nie przypali to dojedzie...
Kamikadze2000
09.04.2011 10:13
McLaren nie ma mega straty do Red Bulla, jak niektórzy śmieją twierdzić. Mam jednak nadzieje, że w wyścigu "Czerwone Byki" zdystansują "Srebrne Strzały"!!! :))
THC-303
09.04.2011 10:07
Jacobss Ja się z modlichą nie zgadzam, ale jaki masz dowód, że RBR jest na poziomie McLarena? Ja też uważam, że nie ma pół sekundy różnicy, ale nie umiem tego udowodnić ;]
F288GTO
09.04.2011 10:07
Miałem mówić, że znajdzie się osobnik który powie, że kierowcy Red Bulla są takimi bystrzakami, że walczą z bezkonkurencyjnym, świetnym, niewiarygodnym bolidem McLarena. Dziś również YahoO otrzyma gratulacje... Dyskutujmy na poziomie i szanujmy się zamiast sypać pseudointeligentną dziecinną ironią i wyśmiewać inne punkty widzenia w wcale nie tak oczywistej sprawie! / Ja również z modlicha się nie zgadzam, po prostu staram sie pokazać jak bezsensowna jest taka dziecinna gadanina - przepychanka w dodatku z ironią, jakieś gratulacje itp. To nie pierwszy raz i taka gadanie do niczego nie prowadzi...
modlicha
09.04.2011 10:01
Tak jak i ja czekałem kiedy ktoś powie że sprzęt porównywalny a mimo to Sebek szybszy od Hamiltona... znalazł sie jeden a YAHoO go klepie po plecach. Co tu jeszcze napisać żeby tylko Vettel dobrze wpadł. Poczekajmy na wyścig.
Jacobss
09.04.2011 09:56
modlicha - No to prosze o dowody na poparcie tezy, ze McLaren jest 0,5 wolniejszy od RBR. Jakos przez caly piatek bylo widac cos innego. Serio, te czychanie na blad Vettela robi sie juz nudne. Tak jakby nikt poza nim nie popelnial bledow - a szczegolnie Hamilton.
YAHoO
09.04.2011 09:52
Miałem mówić, że znajdzie się osobnik który powie, że kierowcy Red Bulla są tak słabi, że nawet "słaby" McLaren ich dojeżdża. No i nie myliłem się! Moje gratulacje, modlicha! :-) Teraz potrzeba tylko kilku postów w stylu "@modlicha: popieram", "@modlicha: 100% racji" etc. a tradycji stanie się zadość ;)
mbg
09.04.2011 09:48
Checo znów lepszy czas na pierwszym przejeździe w Q2. Musi jeszcze się poprawić w qualu. Podobne problemy miewał w GP2. W wyścigu był dużo lepszy. Tak że jestem stosunkowo spokojny i punkty zarówno u Kamuiego i Pereza są możliwe, ale jutro i tak może być loteria ze względu na możliwy deszcz.
modlicha
09.04.2011 09:47
@ Czechoslowak jaki porównywalny sprzęt? McLaren dalej ma okolo 0,5 sekundy straty do RBR. Tu raczej właśnie klasa kierowców Maca powoduje że depczą im po piętach. W porównywalnym sprzęcie wynik byłby odwrotny. Jeśli Vettel nie odjedzie Hamiltonowi to zobaczymy jak poradzi sobie z presja gdy ktoś mu wisi na skrzydle. Czyżby crash?
THC-303
09.04.2011 09:41
Czechoslowak W szybkości kwalifikacyjnej Vettel jest świetny to fakt. Ale sądzę że w wyścigu... a zreszta zobaczymy jutro :) di Resta na pewno ma talent przy czym w Australii to pokonanie Sutila w Q było mocno naciągane. Sutil jechał na czas pozwalający na otarcie się lub wejście do Q3, cisnął na maksa stąd spin i brak porządnego kółka w Q2.
Czechoslowak
09.04.2011 09:34
THC-303-> dziś obaj mieli naprawdę porównywalny sprzęt, więc przynajmniej w kategorii "czystej szybkości" Vettel dorównuje Hamiltonowi. a tak na marginesie: debiutant di Resta drugi raz z rzędu wygrywa z Sutilem w kwalifikacjach! Ja w tym chłopaku widzę naprawdę duży talent.
Jacobss
09.04.2011 09:30
Brawo Vettel! Teraz tylko po zwyciestwo!
archibaldi
09.04.2011 09:27
Inżynier Schumiego okłamał go, bo powiedział, że potrzebne mu 1370 żeby się zmieścić. Potrzeba było pół sek. mniej. Tak czy inaczej, mimo gadaniny Norberta Michael daje tyłka...
General
09.04.2011 09:25
Zapowiada sie ciekawe starcie na suchej nawierzchni, co po GP Australii nie bylo takie oczywiste, wiec teraz deszcz na pewno nie jest tak bardzo porzadany jak kilkanascie godzin temu, choc troche popadac jutro moze, byle nie za mocno, abysmy mogli ogladnac caly wyscig:)
THC-303
09.04.2011 09:23
Czechoslowak Sam go dziś szczerze podziwiałem, ale jednak bym się aż tak nie rozpędzał ;]
francorchamps
09.04.2011 09:22
Jak Vettel wygra jutrzejszy wyścig, wygląda na to że bedziemy mieli powtórkę z 2009r Buttona w BGP.
Czechoslowak
09.04.2011 09:22
Jeśli ktoś miał wątpliwości czy Vettel jest kierowcą klasy Hamiltona, to teraz już chyba ma odpowiedź
olexy
09.04.2011 09:20
@Sothisek - dotyczy Q1, czyli jutro widzimy HRT na gridzie
Seraf0227
09.04.2011 09:18
to teraz mamy walke Red Bulla z McLarenem i Renault z Ferrari a reszta w tyle :)
Sothisek
09.04.2011 09:18
HRT pojedzie w wyścigu.. dobrze widzę? Zasada 107% dotyczy Q3 czy Q1? Akurat tego nie pamiętam.. ;)
Amalio
09.04.2011 09:17
No i co - HRT weszło? Weszło. Ma stratę do Virgin, ale i tak w porównaniu z tym co było w Australii to można powiedzieć, że depczą im po piętach. Widać ich bolid nie jest wcale taki tragiczny i moim zdaniem naprawdę wielkie brawa dla tego zespołu za to co robią. Oby tak dalej! Co do końcówki kwalifikacji, to to co zrobił Vettel było naprawdę niesamowite - Alonso siedzący przed monitorem wyrażał więcej niż tysiąc słów. Naprawdę szkoda, że Hamilton nie zgarnął P1, ale fajnie, że już wyraźnie nawiązują walkę z Red Bullem.
grzegorzfiliks
09.04.2011 09:17
Zrezygnowanie Fernando po wyjściu z bolidu mówiło wszystko.
YAHoO
09.04.2011 09:15
No i prawidłowo :) Teraz po zwycięstwo w jutrzejszym wyścigu!