Pirelli zapowiada dalsze działania w kwestii polepszenia widowiska
Dostawca ogumienia chce wydłużenia żywotności twardej mieszanki.
25.04.1117:30
1352wyświetlenia
Pirelli twierdzi, że pomimo obiecującego rozpoczęcia sezonu nie może tylko usiąść i myśleć, że zrobiono wszystko, aby wyścigi były bardziej ekscytujące.
Grand Prix Australii, Malezji i Chin zagwarantowały fanom ciekawe i emocjonujące widowiska, ale pomimo tego Pirelli z niepewnością myśli o przyszłych wyścigach twierdząc, iż nie ma gwarancji, że przebieg reszty sezonu będzie porównywalny z jego początkiem.
To wszystko zmienia się z wyścigu na wyścig, z toru na tor, w zależności od nawierzchni, po której jeździ opona- powiedział dyrektor ds. motorsportu we włoskiej firmie - Paul Hembery.
Następny wyścig w Stambule jest bardzo wymagający dla ogumienia - to prawdopodobnie najgorszy tor dla nas jako dostawcy opon. To sprawi, że ponownie zmienią się typy strategii stosowane w wyścigu.
Mieliśmy wiele słów uznania od wielu ludzi mówiących o naturze rozegranych dotychczas wyścigów - jeśli będziemy to kontynuowali, to czeka nas wspaniały sezon. Wydaje mi się, że Turcja będzie podobna do Sepang pod względem degradacji ogumienia - jeśli nie wypadnie gorzej, ponieważ nawierzchnia tego toru bardzo ściera opony. Po Hiszpanii mamy Kanadę i Monte Carlo, czyli wyścigi, na które przywieziemy mieszanki supermiękką i miękką.
Zdaniem Brytyjczyka jednym z obszarów, który Pirelli musi poprawić jest wydłużenie optymalnego działania twardej mieszanki. Podczas dwóch ostatnich wyścigów zespoły automatycznie sięgały po miękkie zestawy ogumienia, ponieważ ich wytrzymałość nie jest wiele mniejsza niż twardych, a to z kolei sprawiało, że w wyścigu można było jechać znacznie szybszym tempem.
Przyglądamy się możliwościom uczynienia twardej mieszanki zdolną pracować kilka okrążeń dłużej. Zaobserwowaliśmy w ostatnich wyścigach, że brakuje nam trzy lub cztery okrążenia w trwałości opony - szczególnie odnosi się to do twardszej mieszanki na nawierzchni toru, która bardzo ją niszczy. Tym czego nie chcemy jest sytuacja, w której wszystkie zespoły obierają takie same strategie- dodał Hembery.
Na tor Istanbul Park włoski producent przywiezie w ramach testów nową wersję twardej mieszanki w celu wprowadzenia jej na rundy w Hiszpanii lub Wielkiej Brytanii.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE