GP Hiszpanii: trening 3 - Vettel najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Catalunya
21.05.1112:15
Konrad Házi
7142wyświetlenia

Najszybszym kierowcą podczas ostatniej przed kwalifikacjami sesji treningowej był Sebastian Vettel. Niemiec przejechał swoje jedyne pomiarowe okrążenie w czasie 1:21,707. Mark Webber zajął tym razem drugie miejsce ze stratą 0,084s.

Trzeci był Michael Schumacher, który stracił ponad 1,3s do kierowców Red Bull Racing. Kiepsko wygląda natomiast sytuacja kierowców najsłabszych ekip w perspektywie limitu 107%, ponieważ tym razem nie zmieściło się w nim aż pięciu kierowców.

Sobotni poranek przywitał wszystkich na torze Catalunya słoneczną pogodą, a kierowcy rozpoczęli sesję od serii okrążeń instalacyjnych, podczas której Nico Rosberg i Lewis Hamilton mieli drobne problemy w ostatniej szykanie, co zakończyło się w obu przypadkach zwiedzaniem pobocza, natomiast Fernando Alonso przywitał się zza kierownicy ze swoimi fanami na torze, machając do nich tu i ówdzie.

Po piętnastu minutach spędzonych w garażach, kierowcy powoli zaczęli powracać na tor i ruch stawał się stopniowo coraz większy. Tempo początkowo było niezbyt wysokie, pierwszy czas dnia ustanowił Jarno Trulli - 1:30,924, a pozostali kierowcy będący na torze osiągali bardzo zbliżone rezultaty. Tempo jednak rosło i wkrótce zaczął je dyktować Mark Webber, który regularnie umacniał się na pozycji lidera.

W widowiskowy sposób sesja zakończyła się dla Nicka Heidfelda, którego bolid zapalił się na prostej przed zakrętem La Caixa. Niemiec zatrzymał się na poboczu i musiał szybko wysiąść z bolidu, ponieważ w tym momencie w płomieniach była już praktycznie cała prawa część komory silnika. Bolid szybko udało się ugasić, jednak natychmiast pojawiły się wątpliwości, co spowodowało pożar i czy uda się naprawić bolid przed kwalifikacjami.

Pewne jest jedynie to, że Niemiec nie będzie mógł skorzystać z zapasowego podwozia wcześniej, niż w wyścigu, ponieważ jeśli zostanie ono wymienione, bolid będzie musiał przejść ponownie pełne badanie techniczne, by został dopuszczony do jazdy, a nie da się tego zrobić przed kwalifikacjami.

Na półmetku najszybszym kierowcą był Mark Webber z czasem 1:23,846, wyprzedzając Lewisa Hamiltona o 0,7s i Nico Rosberga o 1,8s. Wielu kierowców będących w tym czasie na dłuższych przejazdach walczyło z brakiem przyczepności - wyraźnie ten problem doskwierał Pietrowowi, natomiast Alonso przez radio skarżył się, że jego samochód fatalnie się prowadzi.

Gdy do końca sesji pozostawał już mniej niż kwadrans, na prowadzeniu znajdował się duet kierowców Mercedes GP - Michael Schumacher (1:23,057), a za nim Nico Rosberg (+0,3). Wkrótce jednak pozostałe zespoły zaczęły symulacje kwalifikacji i na czoło po raz kolejny wysunął się Mark Webber z czasem 1:21,791. Nie starczyło to jednak na Sebastiana Vettela, który miał okazję wykonać w tej sesji tylko jedno pomiarowe okrążenie i wyprzedził kolegę z zespołu o 0,084s.

Warto odnotować, że sesja początkowo nie układała się po myśli Sebastiana Vettela, który spędził większą jej część w garażu, podczas gdy mechanicy starali się usunąć problem, który wykryli w silniku. O ile w przypadku Niemca wszystko ułożyło się pomyślnie, o tyle pech dopadł w końcówce Fernando Alonso, w którego bolidzie skrzynia biegów zablokowała się na szóstym biegu. Cała sesja przebiegła spokojnie i oprócz Heidfelda nikt nie miał tym razem większych problemów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,9m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:21,7076
2Mark Webber (2)Red Bull RB71:21,7910,0840,08417
3Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:23,0571,3501,26616
4Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:23,0681,3610,01113
5Jenson Button (4)McLaren MP4-261:23,2141,5070,14614
6Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:23,3971,6900,18318
7Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:23,6691,9620,27217
8Witalij Pietrow (10)Renault R311:24,0432,3360,37418
9Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:24,2702,5630,22711
10Rubens Barrichello (11)Williams FW331:24,3182,6110,04818
11Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:24,3222,6150,00417
12Sergio Perez (17)Sauber C301:24,3292,6220,00719
13Pastor Maldonado (12)Williams FW331:24,3992,6920,07017
14Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:24,5352,8280,13616
15Adrian Sutil (14)Force India VJM041:24,6952,9880,16018
16Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:24,7223,0150,02714
17Paul di Resta (15)Force India VJM041:25,2233,5160,50119
18Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:26,2364,5291,01311
19Jarno Trulli (21)Lotus T1281:27,0005,2930,76420
20Timo Glock (24)Virgin MVR-021:27,7065,9990,70620
21Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:28,3306,6230,62417
22Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:29,0577,3500,72718
23Nick Heidfeld (9)Renault R311:29,2007,4930,1436
24Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:29,5627,8550,36216
107% najlepszego czasu: 1:27,426

KOMENTARZE

12
tomekf248
21.05.2011 11:26
http://www.youtube.com/watch?v=n1yNC_erB8A
Adakar
21.05.2011 11:24
@Digital to byłaby du... Kubicy, bo to jego bolid .
Ambrozya
21.05.2011 11:06
PP: Vettel Winner: Vettel. Zaczyna być monotonnie jak za czasów dominacji Schumachera...
jpslotus72
21.05.2011 10:40
Czarno-złota pochodnia przypomniała mi "stare (...) czasy" F1 - ocenzurowałem w tym określeniu pojęcie "dobre", bo akurat te płomienie były czarnym cieniem tamtej ery. Ciekawe, co będzie z kwalifikacjami - no i w ogóle: kierowca w czasie jazdy musi mieć absolutne zaufanie do bolidu, a taki incydent może - choćby w "podświadomości" - to zaufanie troszkę naruszyć... Trzeba szybko znaleźć - i wyeliminować - przyczynę, a Nick nie jest też nowicjuszem, którego "pierwszy lepszy pożar" może wytracić z równowagi. Zobaczymy. Vettel w myśl zasady - "raz a dobrze". No i ta różnica - RBR można powoli (a raczej: szybko) już nazywać "wehikułem czasu".
Digital
21.05.2011 10:38
Z chęcią bym zobaczył ten ogień z d. Heidfelda :)
maciejas512
21.05.2011 10:27
no to jutro w wyścigu widzimy 20 kierowców
pablonzo
21.05.2011 10:26
poza tym co to za oszczędność jeśli i tak po testach trzeba oddać jeden komplet opon(warto je zużyć). tak więc to była awaria.
Lukas
21.05.2011 10:23
i niby po co by mieli taki kit wciskać? :) mogli po prostu nie wyjeżdżać
chinoMoreno
21.05.2011 10:21
[quote="maciejas512"]jeśli dobrze widziałem to Vettel jak zjeżdżał to miał twarde opony[/quote] to chyba webber na końcu miał twarde opony nie oglądałem od początku treningu ale może te problemy vettela z silnikiem to ściema aby zaoszczędzić komplety opon co jest w tym sezonie na miarę złota
robertunio
21.05.2011 10:18
Jesli nie wydarzy sie nic niespodziewanego to PP dla Sebastiana. Urwal by jeszcze wiecej z czasu Marka Webbera gdyby nie natrafil na traffic. Nie zdziwie sie jak Renault nie wejdzie do Q3.
Lukas
21.05.2011 10:18
czas Vettela na miękkich oponach
maciejas512
21.05.2011 10:17
jeśli dobrze widziałem to Vettel jak zjeżdżał to miał twarde opony, ale może założyli mu je podczas próby pit-stopu bo wątpię żeby na twardych wykręcił taki czas