Organizatorzy GP Monako planują zmiany na torze

Media sugerują, że w szykanie za tunelem bariery zostaną odsunięte na dalszą odległość.
01.06.1118:49
Nataniel Piórkowski
2054wyświetlenia

Z doniesień w tym tygodniu wynika, że przed sezonem 2012 na torze w Monako może dojść do zmian w sekcji zakrętów po wyjeździe z tunelu.

Zarówno Nico Rosberg, jaki i Sergio Perez brali w ubiegłym tygodniu udział w wypadkach w tym miejscu, które były spowodowane utratą kontroli nad bolidem podczas dohamowania do zakrętu nr 10. Do podobnych wypadków dochodziło także w przeszłości między innymi w sezonie 2003, gdy lekko kontuzjowany został Jenson Button oraz w roku 1994, gdy poważnych obrażeń doznał Karl Wendlinger.

Eddie Jordan z BBC, zapytany przez niemiecką gazetę Die Welt o powód, dla którego podczas tego weekendu w Monako sytuacja wyglądała na gorszą odpowiedział: To prawdopodobnie połączenie kilku rzeczy: nowa aerodynamika, nowe opony, nowy asfalt. W dodatku od dawna było to trudne miejsce. Od FIA wymaga się, aby na swoje możliwości chroniła jak najlepiej kierowcę. W tym zakresie dużo uczyniła od roku 1994 i nadal wykonuje świetną robotę. Po wypadku Rosberga usunięto progi zwalniające (które podbiły auto w górę). Miejsce, w którym rozbił się Perez jest chronione przez szczególne bariery amortyzujące uderzenie, ale teraz należy się zastanowić, co można jeszcze zrobić.

Ze słowami Jordana zgadza się także jego kolega z telewizji BBC - Martin Brundle: Jestem pewien, że konieczne jest ponowne wprowadzenie zmian w strefie wyjazdowej szykany za tunelem, ale i tak Monako pozostanie jednym z największych wyzwań od strony sportowej. To znaczy, że nadal pozostanie ono niebezpiecznym torem - powiedział były kierowca F1.

Media sugerują, że reakcją na problemy będzie cofnięcie barier energochłonnych przed przyszłorocznym wyścigiem. Jenson Button jest jednak zdania, że ciągle należy szukać nowych możliwości, aby poprawić bezpieczeństwo, choć jednocześnie jest świadomy, że na tego typu torach jest to bardzo trudne zadanie. To trudny zakręt i jest to obszar, w którym bardzo trudno jest zrobić cokolwiek w zakresie bezpieczeństwa, ponieważ jest ono tym, czym jest. To Monako - tor uliczny, jednakże nadal uważam, że trzeba szukać dalej w tym, co możemy zrobić tam ze strefami wyjazdowymi - zaznaczył kierowca McLarena.

Jordan zaznaczył również, że zagrożenie jest wkalkulowane w naturę toru w Monte Carlo, który stanowi wyjątkową część każdego sezonu grand prix: Wiem, że na padoku jest wielu cyników. Monte Carlo jest jednym ze starych torów, ale właśnie ten mit jest częścią naszego widowiska. Będzie on trwał tak długo, dopóki nie zdarzy się jakaś katastrofa - zakończył.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

6
tivi92
03.06.2011 01:56
@damian27 no swietnie, bolid sunie po bandzie na lini wyscigowej stwarzajac 100 razy wieksze zagrozenie dla jego kierowcy i innych niz wbicie sie w te "miekkie" bandy tak jak zrobil to perez, przeciez nawet wbicie sie czolowo w bande z opon jest bezpieczniejsze, chyba wszyscy pamietaja Kovala ktory wbil sie w opony "po kask" w barcelonie.
damian27
03.06.2011 06:05
po prostu odsunięcie o kilka metrów tej bandy lub jej prawie całkowite usunięcie a zastąpnienie bandą która by łączyła obecną barierę przy szykanie z barierą w połowie drogi do zakrętu Tabac. Dzięki temu jak ktoś wypdanie i ewentualnie uderzy w tą bandę to będzie suną po niej aż wytraci prędkość. Pomysł zaczęrpnięty rodem z amerykańskich ovali wydaje się tutaj chyba najlepszym rozwiązaniem.
ziomkris1
02.06.2011 12:10
ale nast. zakręt to ten szybki w lewo, więc też nie bd wyprzedzeń :/
dymson
01.06.2011 09:32
ziomkris1 tez tak myslalem na tej prostej DRS i bedzie w kit (chodz to jeden z najlepszych punktow na torze).
ziomkris1
01.06.2011 06:52
po prostu brak szykany xD
jpslotus72
01.06.2011 05:41
Monako pozostanie Monakiem (dopóki pozostanie w kalendarzu - kto jednak potrafi sobie wyobrazić sezon bez tego GP?) - ale ostatni weekend wyraźnie wskazał najbardziej obecnie newralgiczny punkt, więc jakieś zmiany w tym jednym miejscu są przed kolejnym powrotem F1 do (swojego) Księstwa logiczne.