GP Kanady: trening 1 - Rosberg najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Montrealu
10.06.1118:04
Nataniel Piórkowski
9432wyświetlenia

Nico Rosberg okazał się najszybszym kierowcą w pierwszym treningu przed wyścigiem o Grand Prix Kanady na torze w Montrealu. Niemiec jako jedyny zszedł z czasem poniżej bariery 1 minuty i 16 sekund, notując rezultat na poziomie 1:15,591. Drugie miejsce ze stratą ponad 0,5s zajął Fernando Alonso z Ferrari, a trzecie Michael Schumacher. Na 30 minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę sesja została wstrzymana z powodu kraksy Sebastiana Vettela w ostatniej szykanie.

Jako pierwszy na tor wyjechał dzisiaj Kovalainen, a chwilę później w ślad za nim na torze zaroiło się od kolorowych bolidów. Po serii okrążeń instalacyjnych kierowcy powrócili do swoich garaży. Następnie ma tor wyjechali Heidfeld, Rosberg, Kobayashi, Alonso oraz Button, ale żaden z nich nie ustanowił czasu okrążenia.

Po serii wyjazdów instalacyjnych trwającej około 10 minut, na wyspie Notre-Dame zapadła głucha cisza, a kierowcy rozpoczęli dzielić się ze swoimi inżynierami pierwszymi informacjami na temat zachowania bolidu. Monotonię przerwał Lewis Hamilton, ale po jednym okrążeniu powrócił do garażu. Po 15 minutach tor ożył przez wyjazdy Rosberga i Barrichello, obaj kierowcy prawdopodobnie wykonywali testy aerodynamiczne, jadąc ze stałą prędkością na prostych i po chwili mogliśmy ich oglądać w alei serwisowej.

Jako pierwszy w tabeli z czasami pojawił się rezultat Ricciardo, który zastępował w pierwszym treningu Buemiego - 1:26,560. Szybko jednak musiał uznać wyższość Ferrari i Fernando Alonso, który poprawił go o blisko 4,5s i na każdym kolejnym okrążeniu zdołał urywać z tego rezultatu po kilka dziesiątych sekundy. Chwilę później na drugie miejsce z rekordem trzeciego sektora wskoczył Schumacher, ale już na początku kolejnego kółka uśliznął tył swojego Mercedesa i został zmuszony do założenia drobnej kontry, jednak już kila minut później nazwisko Niemca widniało na czele tabeli z czasem 1:18,821. Tym razem siedmiokrotny mistrz świata zaliczył rekordy we wszystkich trzech sektorach.

Śledząc poczynania kierowców potwierdzały się już tradycyjne prognozy mówiące o śliskiej nawierzchni, gdyż bolidy często wpadały w drobne uślizgi i wypadały z toru. W miarę upływu czasu wszyscy zaczęli poprawiać swe rezultaty. Po 35 minutach Lewis Hamilton zdołał pobić czas Schumachera o 0,426s, notując - podobnie jak kierowca Mercedesa - rekordy we wszystkich sektorach. Kierowca McLarena z powodu problemów z elektryką nie miał wyświetlanych informacji na kierownicy. Na torze ciągle nie pojawiał się jednak lider mistrzostw - Sebastian Vettel, który po przejechaniu jednego okrążenia instalacyjnego zaszył się w sterylnym garażu Red Bulla z powodu niewielkich problemów z autem.

Po około dziesięciu minutach dobry rezultat w pierwszym sektorze uzyskał Mark Webber, ale chwilę później został on pobity przez Alonso, który w tym miejscu sesji znajdował się na 11 pozycji. Na 4 miejsce awansował z kolei kolega Hiszpana - Felipe Massa. Alonso minimalnie poprawił czas Hamiltona, ale Rosberg i Webber szybko zdołali go poprawić. Felipe Massa jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:18 z czasem 1:17,707.

Na półmetku sesji swych czasów nie odnotowali jeszcze Glock. Pietrow i Vettel, jednak chwilę później Niemiec rozpoczął realizację swego programu. W tym samym czasie w bolidzie Pietrowa trwały prace przy bolidzie. Powtórki pokazały, że po wyjeździe z nawrotu w R31 Rosjanina doszło prawdopodobnie do zablokowania przekładni na 6 biegu. Na tyłach stawki nie doszło do żadnych drastycznych zmian. Standardowo Team Lotus notował lepsze czasy od bolidów Virgin i HRT.

Na 34 minut przed końcem sesji Sebastian Vettel wypadł z toru w ostatniej szykanie i rozbił swojego RB7 na słynnej ścianie mistrzów. Niemiec przejeżdżając przez ostatni zakręt toru zblokował koła na wyjściu i wjechał prawą stroną bolidu w bariery z opon. Sesja została wstrzymana, ale po pięciu minutach na torze znów pojawiły się zielone flagi i na tor jako pierwsi wyjechali Nico Hulkenberg i Heikki Kovalainen, a chwilę później w ich ślad poszli pozostali kierowcy.

Fernando Alonso wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:17,102, a Heidfeld zaliczył obrót na wyjściu z zakrętu nr 2. Dobrą formę Ferrari potwierdził także rezultat Massy, który tracił do Hiszpana zaledwie 0,136s. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji Alonso wykręcił czas 1:16,139. Na torze zaskakiwał jednak Rubens Barrichello, który osiągał czasy na poziomie 5 miejsca. Czołową trójkę uzupełniał Jenson Button, który jednocześnie był ostatnim kierowcą z czasem poniżej 1:17.

Im bliżej do końca sesji, tym bardziej przyspieszali kierowcy. Świetną passę rozpoczął Nico Rosberg, który najpierw rozdzielił duet Ferrari, a chwilę później pobił pierwszy czas Alonso o 0,137s. Na torze pojawił się tymczasem Pietrow, jednak na pierwszych okrążeniach Rosjanin notował rezultaty na poziomie 18 miejsca. Po kolejnym szybkim kółku Rosberg znów poprawił swój rezultat, schodząc na 1:15,591. Chwilę później Schumacher wskoczył na trzecią pozycję.

Na sekundy przed końcem sesji progres zaliczył duet McLarena. Button wyprzedził na krótko Massę i wskoczył na 4 pozycję, jednak ostatnie okrążenie Brazylijczyka pozwoliło mu powrócić przed mistrza świata z roku 2009, a zaraz za nim znalazł się jego partner z zespołu Lewis Hamilton.

W punkcie pomiaru czasu najwyższe prędkości zanotowały dwa bolidy Lotus Renault GP - po 329 km/h. Zastanawiająca może być niska pozycja Webbera. W tym sezonie kierowcom bliżej było do rezultatów kwalifikacji z ubiegłego sezonu, niż pierwszego treningu. W użyciu nie były jednak jeszcze supermiękkie opony, które powinny przynieść ze sobą poprawę osiąganych wyników.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:15,59132
2Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:16,1390,5480,54827
3Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:16,5490,9580,41030
4Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:16,6581,0670,10926
5Jenson Button (4)McLaren MP4-261:16,6761,0850,01820
6Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:16,8421,2510,16619
7Rubens Barrichello (11)Williams FW331:16,9901,3990,14828
8Paul di Resta (15)Force India VJM041:17,2941,7030,30426
9Nick Heidfeld (9)Renault R311:17,4451,8540,15128
10Nico Hulkenberg (14)Force India VJM041:17,5491,9580,10420
11Sergio Perez (17)Sauber C301:17,6622,0710,11327
12Mark Webber (2)Red Bull RB71:17,8202,2290,15830
13Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:18,4582,8670,63831
14Witalij Pietrow (10)Renault R311:18,5062,9150,04815
15Daniel Ricciardo (18)Toro Rosso STR61:18,6483,0570,14235
16Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:18,8523,2610,2048
17Pastor Maldonado (12)Williams FW331:18,9323,3410,08020
18Jarno Trulli (21)Lotus T1281:19,2743,6830,34229
19Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:19,4223,8310,14830
20Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:19,5773,9860,15526
21Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:19,8384,2470,26131
22Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:19,9604,3690,12223
23Timo Glock (24)Virgin MVR-021:20,5204,9290,56021
24Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:20,8395,2480,31927
107% najlepszego czasu: 1:20,882

KOMENTARZE

43
adnowseb
10.06.2011 09:12
@jpslotus72 No tak, ale Mercedes usuną przyczynę przegrzewania się bolidów i chyba błędu by nie powtórzyli . Ale kto wie może masz rację.(O ile pamiętam były wtedy najszybszymi bolidami,a ta prędkość w Kanadzie jest pożądana)
jpslotus72
10.06.2011 09:00
@Adakar Może wróciły te problemy z początku sezonu (właściwie jeszcze z okresu przedsezonowych testów), kiedy Mercedesy mocno się przegrzewały?
Adakar
10.06.2011 07:54
@jpslotus72 na brytyjskim kanale mówili coś o kasku i że był baaardzo spocony po powrocie do kokpitu. Mówili też że Mercedes u Schumachera ma duże problemy z temperaturą wewnątrz kokpitu
jpslotus72
10.06.2011 07:23
@monako Raczej nie - Rosberg nadawał coś na temat "body", a inżynier odpowiedział, że jeśli "pain" jest dokuczliwy, to niech zjedzie do garażu.
nij0
10.06.2011 07:11
ale tłuką dzisiaj...
Karas56
10.06.2011 07:10
@monako hahahah..albo jakies inne chorobsko
monako
10.06.2011 07:09
@jpslotus72 @lerloare o to wam chodziło? "Rosberg pits, having told the team that he can feel something burning inside the cockpit." Poczuł spaleniznę. Może w ciąży? :)
fernandof1
10.06.2011 07:08
@nij0 Zapomniałem o Kevinie
Shirako
10.06.2011 07:02
Mam pytanie do tych którzy oglądali początek (max pierwsze 30 min) 1 treningu: czy w tym czasie Wszyscy ci którzy wyjechali na tor używali opony ze srebrnym napisem?
Karas56
10.06.2011 06:55
a ja sie spodziewalem...tyle ze to mialo nastapic w niedziele. W ogole ogladam trening i nie moge sie zdumiec tych komentatorow. Prowizoryczny fotel dla de La Rosy...hahah..prowizorka w F1 ..zero wyobrazni Borowiec. Zespol pewnie zabiera na caly weekend po kilka foteli i to dla wszystkich kierowcow jakich maja. Przeciez niewiadmo do konca co sie wydarzy..bravo Borowa
Masio
10.06.2011 06:36
Nie spodziewałem się wypadku Sebba na ścianie mistrzów. ;)
nij0
10.06.2011 06:22
@fernandof1 Wydaje mi się jednak, że będzie to Kevin Mirocha.
Adakar
10.06.2011 06:07
://sportzkrieg.com/live.php?id=110428194838&msg=1 DE LA ROSA ZASTĘPUJE PEREZA
fernandof1
10.06.2011 05:43
Specialny gość niespodzianka o którym mówił Maurycy to bardzo ciekawe Ja stawiam na RK HK bardzo efektowny drift teraz do ściany mistzów trzeba dodać Vettela :p Bardzo interesujące Kwalifikacje się zapowiadają
Simi
10.06.2011 05:33
jpslotus72 - lepiej, żeby odcisku swego bolidu nie zrobili Alonso i Hamilton! :) Jestem ciekaw jak sytuacja rozwinie się do końca weekendu. Gdzie będzie Ferrari, Red Bull, McLaren? Spodziewałem się, że Maki zdominują treningi... Wiadomo, to tylko treningi, ale wiecie o co mi chodzi... ;)
lerloare
10.06.2011 05:17
No właśnie co bolało Rosberga? Bo mnie to zaciekawiło ;)
jpslotus72
10.06.2011 05:09
W tej ścianie jest jakiś magnes, reagujący na mistrzów? Może to taka "aleja sław" - każdy "celebryta" musi zrobić odcisk swojego bolidu na ścianie (a w tegorocznej stawce jest jeszcze kilku, którzy tego wyróżnienia nie doświadczyli). Renówki jeździły trochę "na łyżwach", z kolei di Resta "palił gumy" (musi wyczuć te dohamowania - w Monako też miał pewne problemy z wyczuciem - spadek formy czy obowiązkowe lekcje debiutanta?). Te uślizgi rzeczywiście efektowne - Massa próbował, ale Kovalainen zdecydowanie go przebił (wniosek może przedwczesny, ale coś mi pachnie SC w czasie wyścigu). PS Na jakież to bóle uskarżał się Rosberg?
THC-303
10.06.2011 04:56
widzę, że poprawione, więc: dziękuję redakcjo :) Czy może Williams testuje w samochodzie Baricza jakieś poprawki/nowe rozwiązania? Bo 2,5 sec straty Pastora to zagadka. Chyba, aż tak nie przeszkadza mu nieznajomość toru?
natan
10.06.2011 04:55
News stuningowany. Rzeczywiście określenie "wygrał" dziwnie brzmiało w kontekście treningu ;)
THC-303
10.06.2011 04:38
BlindWolf Masz rację, nawet jak ktoś jest 'Blind' zwrot 'wygrał trening' bije po oczach :D Redakcjo, zmieńcie to :)
BlindWolf
10.06.2011 04:31
wygrał pierwszy trening :)
adnowseb
10.06.2011 04:30
Żal mi Glocka.Gdy wchodził do F1 myślałem że więcej ''zwojuje''. Marnuje talent w tym zespole.
Czechoslowak
10.06.2011 04:26
Tor "silnikowy" to i wysoka forma Mercedesa nie dziwi
+AS+
10.06.2011 04:23
Lotus niewiele lepszy od nich ;)
maciejas512
10.06.2011 04:07
Trochę dziwie się HRT i Virgin jak można tracić 4-5sek na torze gdzie docisk jest mało istotny, widać teraz ile pracy stoi przed tymi zespołami
J.P.S.
10.06.2011 04:07
Mam nadzieję, że "z krowy syny" zaliczą w końcu jakiś słabszy weekend ;)
bigos95
10.06.2011 03:43
Tempo Mercedesów mnie niepokoi, są za szybcy
Kamikadze2000
10.06.2011 03:41
@Adakar - widocznie wie więcej od nas... ;]
adnowseb
10.06.2011 03:40
@Adakar Daj spokój Borowczykowi (fajny gość) Słabo McLareny ale to tylko 1sza sesja. @maciejas512 O ile się nie mylę te zwierzaki to Świszcze.Tak je kiedyś nazwał.Nie mam pojęcia co to jest.
maciejas512
10.06.2011 03:39
Ja tam mówię że RBR nie ma szans, chyba tylko w deszczu mają jakieś szanse na zwycięstwo. A tak walka o p1 rozegra się między Hamiltonem a Alonso. Rosberg nie wytrzyma ciśnienia jak zwykle.
Sanki
10.06.2011 03:36
@maciejas512 Świszcze :D Vettel się rozbił, bo chce być fajny i chce być kojarzony ze ścianą mistrzów ;)
Kamikadze2000
10.06.2011 03:35
Też jest się z czego cieszyc... Mam nadzieje, że na przekur (prawie) wszystkim Seba wygra wyścig!!! :))
maciejas512
10.06.2011 03:34
Coś dzisiaj nie było widać tych zwierzaków co zawsze o nich mówił Borówa, polskie bobry czy jakoś tak :D No fajny drift Hekkiego Crash Vettela i wzrost ciśnienia u Weba
Adakar
10.06.2011 03:33
Borowczyk mnie rozwalił ... "w drugiej sesji pojawią się super miękkie opony i będzie znacznie szybciej" ... haha Ten gibon nigdy sie nie zmieni
nij0
10.06.2011 03:32
Koval piękny uślizg...
maciejas512
10.06.2011 03:29
Mark Webber prawie zaliczył kogoś tyłek...
adnowseb
10.06.2011 03:13
To straszne co napiszę, ale chyba nikt tak nie lubi Vettela jak ja. @THC-303 pewnie masz rację ''nie zaszkodzi''mu ta przygoda ze ścianą.
General
10.06.2011 03:10
Pewnie w ciagu 24h zloza mu bolid do kupy, ew. brakujace czesci przeloza z webberowego;)
Adakar
10.06.2011 03:06
Massa też blisko kontaktu :) A teraz di Resta
THC-303
10.06.2011 03:06
Ale się smucę :D Chociaż pewnie i tak mu to nie zaszkodzi, patrząc na formę RB7 w połączeniu z lamerstwem Webbera.
adnowseb
10.06.2011 03:04
Chyba kłopoty z monokokiem.Po treningu w dniu dzisiejszym dla Vettela Ps. Alonso najlepszy czas na 20 minut przed końcem treningu 1:17:102
Adakar
10.06.2011 02:58
@nij0 z wrażenia ;-) zablokował już przód na wejściu w pierwszy bump i tył odjechał ...
nij0
10.06.2011 02:56
Ale steward urwał =/