Tarquini, Monteiro i Dahlgren z silnikami 1.6T w WTCC w Brnie
Już tylko dwa samochody w całej stawce będą korzystały ze starych silników
17.06.1115:52
3346wyświetlenia
Gabriele Tarquini i Tiago Monteiro (SEAT) oraz Robert Dahlgren (Volvo) przesiądą się na nowe silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem podczas najbliższej rundy Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC), która zostanie rozegrana w ten weekend w Brnie.
Mistrz świata z 2009 roku liczył na wypróbowanie w warunkach „bojowych” nowej jednostki napędowej już podczas ostatnich zawodów na Hungaroringu, zanim zespół SUNRED zdecydował się na opóźnienie tego kroku zarówno w jego przypadku, jak i Monteiro.
Na Węgrzech z nowych silników w Leonach korzystali więc tylko Freddy Barth, Pepe Oriola i Michel Nykjaer (najlepszy wynik osiągnął Barth, zajmując ósme miejsce w pierwszym wyścigu) i teraz SUNRED jest już gotowy na zamontowanie 1.6T także w samochodach Tarquiniego i Monteiro.
TDi nie posiada już marginesu na poprawę, podczas gdy 1.6T ma spory potencjał i może się znacznie poprawić- powiedział Włoch.
Moment obrotowy i moc są odpowiednie, ale musimy popracować nad właściwościami jezdnymi, zatem byłbym bardzo zadowolony z uzyskania w Brnie takich samych rezultatów, jakie mogliśmy osiągać z TDi: czołowa dziesiątka w kwalifikacjach i czołowa piątka w wyścigach.
Dahlgren tak skomentował zmianę silnika:
Jestem absolutnie zachwycony. Silnik jest wciąż we wczesnej fazie rozwojowej, ale potencjał wydaje się być bardzo dobry. Nie wiemy jeszcze, jak będzie z jego niezawodnością i teraz mój samochód jest znacznie cięższy, niż na Węgrzech, co spowoduje dużą różnicę. Jednakże ten tor powinien pasować podwoziu naszego samochodu i mojemu stylowi jazdy, zatem jestem pewny siebie.
^lista startowa,10,2011,bez nieaktywnych
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE