GP Europy: trening 1 - Webber najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Walencji
24.06.1111:49
Nataniel Piórkowski
9453wyświetlenia

Mark Webber z zespołu Red Bull Racing uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszej sesji treningowej przed wyścigiem o Grand Prix Europy na torze w Walencji. Drugie miejsce w tabeli zajął Witalij Pietrow, a trzecie - Fernando Alonso.

Walencja przywitała dziś kierowców dobrą pogodą, choć na niebie nie brakowało także ciemniejszych obłoków. Na torze jako pierwszy pojawił się ubiegłoroczny zwycięzca Grand Prix Europy - Sebastian Vettel. Niespełna trzy minuty później hiszpańskich kibiców rozgrzał miejscowy ulubieniec - Fernando Alonso. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Nico Rosberg, ale odbiegał on bardzo od tych osiąganych w ostatnich sezonach.

Po 15 minutach serię okrążeń rozpoczął Nico Hulkenberg, który podczas tej sesji zastępował Paula di Restę. Już na okrążeniu wyjazdowym Niemiec zblokował prawe przednie koło, ale pozostał na torze, uzyskując z okrążenia na okrążenie lepsze rezultaty. Na siódmym kółku rozbił jednak swój bolid, uderzając jego lewą stroną w bandę na dohamowaniu do zakrętu nr 12. Uszkodzeniu uległo głównie tylne zawieszenie i był to koniec jazdy dla Nico dzisiaj. Żółte flagi w miejscu wypadku zniknęły po niecałych trzech minutach.

Obiekt w Walencji nie mógł poszczycić się na starcie weekendu najlepszą przyczepnością i tradycyjnie przy przejeździe przez niektóre partie toru za kierowcami unosiły się pióropusze kurzu. Być może dlatego kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor - po 30 minutach zaledwie sześciu zawodników ustanowiło czas okrążenia. Niedługo później czas Hulkenberga zdołali poprawić Maldonado i Alguersuari.

Podczas pierwszego treningu - prócz Hulkenberga - mogliśmy również zobaczyć innych piątkowych testerów: Karuna Chandhoka w Lotusie zamiast Jarno Trullego oraz tradycyjnie Daniela Ricciardo, który na czas trwania sesji przejął stery STR06 od Sebastiena Buemiego. Z biegiem sesji zwiększała się liczba kierowców na torze, a na szczycie tabeli z czasami pojawiały się bardziej znane nazwiska: Massa, Schumacher i Heidfeld i Alonso. Podczas porannego treningu w samochodzie Lewisa Hamiltona zespół McLaren sprawdzał nowe tylne skrzydło, przez co Brytyjczyk nie mógł używać systemu DRS.

Chandhok nie mógł po raz kolejny zaliczyć okazji pojeżdżenia bolidem Lotusa do udanych. Po rozbiciu T128 w Australii na okrążeniu wyjazdowym, teraz Hindus musiał zmagać się z problemami ze skrzynią biegów. Przez długi czas w garażach pozostawali kierowcy Red Bulla, jednak w połowie sesji zarówno Vettel, jak i Webber realizowali już swoje programy. Australijczyk wskoczył chwilę później na pierwszą lokatę, wyprzedzając Alonso, a Niemiec do samego końca treningu okupował miejsca w drugiej dziesiątce.

Coraz szybciej po torze podróżował Mark Webber - na pół godziny przed końcem sesji przewaga Australijczyka nad Alonso wynosiła już ponad 0,8 sek. Na trzecim miejscu znajdował się Massa tuż przed Buttonem, a pierwszą piątkę uzupełniał Sutil. Dobrą formę prezentował zespół Lotus Renault GP. Heidfeld i Pietrow zajmowali już kilka minut później odpowiednio 3 i 4 miejsce. Strata do Webbera wynosiła w ich przypadku ponad sekundę. Podczas kolejnych okrążeń Rosjanin zdołał jeszcze bardziej zniwelować stratę i przeskoczył przed Alonso, który pomimo licznych prób nie był w stanie poprawić swojego rezultatu.

Pod koniec sesji na torze znajdowało się aż 20 kierowców, ale w czołówce nie doszło już do większych zmian. W końcówce sesji Glock zatrzymał swój bolid w poprzek toru na zakręcie nr 5. MVR-02 nie został uszkodzony, jednak wywieszenie żółtych flag powstrzymało kierowców przed poprawą czasów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Mark Webber (2)Red Bull RB71:40,40322
2Witalij Pietrow (10)Renault R311:41,2270,8240,82420
3Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:41,2390,8360,01222
4Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:41,5101,1070,27123
5Nick Heidfeld (9)Renault R311:41,5801,1770,07024
6Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:41,7581,3550,17823
7Jenson Button (4)McLaren MP4-261:41,9261,5230,16814
8Adrian Sutil (14)Force India VJM041:41,9551,5520,02920
9Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:42,0431,6400,08822
10Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:42,2161,8130,17329
11Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:42,2701,8670,05426
12Daniel Ricciardo (18)Toro Rosso STR61:42,4122,0090,14227
13Rubens Barrichello (11)Williams FW331:42,7042,3010,29223
14Sergio Perez (17)Sauber C301:42,7382,3350,03420
15Pastor Maldonado (12)Williams FW331:42,8412,4380,10328
16Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:42,9412,5380,10021
17Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:43,2012,7980,26018
18Nico Hulkenberg (15)Force India VJM041:43,7693,3660,5687
19Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:44,1363,7330,36717
20Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:45,0264,6230,89017
21Timo Glock (24)Virgin MVR-021:45,2214,8180,19519
22Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:45,4945,0910,27324
23Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:46,9266,5231,43227
24Karun Chandhok (21)Lotus T128---2
107% najlepszego czasu: 1:47,431

KOMENTARZE

24
adnowseb
24.06.2011 12:29
Po trzydziestu minutach drugiego treningu najlepszy czas posiada Vet 1:39:790
monako
24.06.2011 11:47
@Jacobss dzięki za to info
akkim
24.06.2011 11:45
Mój żal tylko wielki, że nie ma tam Roba, pouczyłby paru, co track, co przeszkoda.
Jacobss
24.06.2011 11:43
Na BBC dokladnie mowili co sprawdzal Seb. Testowal pakiet na Silverstone, podczas gdy Webber jezdzil pakietem przygotowanym na Walencje. Z mapowaniem silnika nie ma to nic wspolnego.
monako
24.06.2011 11:36
@IceMan11 ee tam większość, jeden troll raz na kwartał - nie ma co etykietować od razu :> A skoro tak już piszemy od czapy to pewnie sprawdzali różnicę pomiędzy mapowanym silnikiem a "niemapowanym" stąd te 2,5s przewagi nad Sebem.
Huckleberry
24.06.2011 11:35
@Sgt Pepper - hehe, dobre ;)
rentonB
24.06.2011 11:30
Szanse na dobre punkty wzgledem Mercedesa sa duze, ale nic pozatym
Masio
24.06.2011 11:18
Karun ma jakiegoś pecha. Nie może zbyt długo pojeździć. Szkoda go trochę. Ciekawe czy LRGP utrzyma swój styl jazdy. ;)
THC-303
24.06.2011 11:08
Trening GP2 (na ogół takich informacji tu nie ma więc dodaję): 1. Bianchi, 2. v d Garde, 3. Filippi, 4. Grosjean, 5. Pic, 6. Clos, 7. Bird, 8. Gutierrez, 9. Valsechci, 10. Vietoris, 11. Chilton, 12. Parente, nasz ulubieniec Rodolfo Gonzalez zajął wysokie, 20 miejsce. Można pominąć Bianchiego, który w wyścigu i tak siebie lub kogoś skasuje i mamy sensowne wyniki xD
IceMan11
24.06.2011 11:06
@Sgt Pepper - jakiś zakładzić o to kto będzie wyżej w Q? Seba zdecydowanie sprawdzał co i jak. Poza tym w Kanadzie i Turcji od początku cisnął i nie dało mu to nic, więc teraz na spokojnie z większą ilością paliwa + sprawdzanie i dostosowywanie sie do nowych regulacji :) @pablonzo - to go ukryj :)
Sgt Pepper
24.06.2011 11:00
Przestali mapować silnik Vettelowi. (Webberowi nigdy nie mapowali) :P
pablonzo
24.06.2011 10:54
@Adakar - Nie gadaj, bo szkoda, że Kubica nie jedzie, wszyscy wiemy, że ten bolid był robiony pod niego i miałby w nim na pewno satysfakcjonujące wyniki. ps. Irytuje mnie Twoje podejście i komentarze, dobrze o tym wiesz, że irytujesz nie tylko mnie...
MaxKapsel
24.06.2011 10:54
Wypuścili Marka w charakterze zająca, a w tym czasie Seba spokojnie testował ustawienia silnika... Zakręt 12 jakiś dzisiaj trudniejszy? Hulk się rozwalił, a "przygody" mieli Maldonado, Rosberg i Massa... Czasami Renault nie ma się co zachwycać - tylko oni, Webber i w końcówce Alonso próbowali cisnąć - reszta spokojnie robiła swoje programy testowe, osiąganie czasów mając w... głębokim poważaniu.
IceMan11
24.06.2011 10:54
@Adakar -nie wiem jak mogłeś nie zauważyć, że MONAKO pisze tak prawie wszędzie. Odnośnie treningu. Nie ma narazie co komentować hehe bo i po co? Na pewno Ferrari McLaren i Red Bull będą mocni. Nie wydaje mi się, żeby LRGP było tak mocne jak po 1-szym treningu. Pozdro :)
Adakar
24.06.2011 10:40
@jpslotus72 Formuła 1 wyraźnie go ... odpycha ;-) @monako gdyby gdyby kózka nie skakała ... jakbym Boro Boro słyszał -_-
dominox4
24.06.2011 10:39
nareszcie dobre czasy LRGP
jpslotus72
24.06.2011 10:32
Chandhok - największy pechowiec wśród rezerwowych... Tylko czy jest "ofiarą", czy "katalizatorem" tego pecha? (W Australii raczej ta druga - dzisiaj bardziej pierwsza część tej alternatywy, czyli w sumie: fifty-fifty.)
pablonzo
24.06.2011 10:18
@THC-303 - Oczywiste jest, że RBR nadal będzie niesamowicie konkurencyjny, ale tak jak mówisz, w qualach trzeba się bedzie bardziej postarać...
monako
24.06.2011 10:13
Gdyby to Kubica...
THC-303
24.06.2011 09:59
Cały czas będą najszybsi co pisałem od początku. Różnica może być taka, że teraz Vettel będzie się musiał trochę postarać, bo do tej pory mógł sobie jeździć z palcem w... nosie, uważając tylko by było bezblędnie. Wbrew temu co twierdzi @Angulo (z którym w zasadzie, już się nie spieram, nie udowodni mi że 2 plus 2 to 5, a nie chce przyjąć do wiadomości, że 4) chyba nawet miernota Villeneuve nie miał takiej przewagi technicznej w 1997. RB7 korzystał z 2 'skrzydeł': aerodynamiki i dmuchanego dyfuzora, ale spokojnie poleci też na jednym :) Fanklub "Hulk za Sutila" dziś się może uszczuplić o kilku członków ;)
pablonzo
24.06.2011 09:56
Zobaczymy jak RBR spisze się podczas quali, przypominam, że w Walcencji już nie można mapować silnika inaczej na treninig/wyścig/quale. Ciekawy jestem jak ustawią swój bolid.
THC-303
24.06.2011 09:56
"Wygrał pierwszą sesję treningową", "drugie miejsce zajął"... no na miłość boską, zróbcie coś z tym ;]
Huckleberry
24.06.2011 09:55
HA-HA-HA .... ;) To w kontekście zakazu dmuchania dyfuzorów :P Bo chyba juz nie dmuchają? Czy dopiero od kwalifikacji? Ale to by było bez sensu...
rajnerGT
24.06.2011 09:54
Mam wizję. Zaraz stado napaleńców zacznie się podniecać, że Witek 2 zapominając, że to dopiero 1 trening, z którego nic nie wynika ;p