Pirelli pozostaje przy wyborze twarde/miękkie na Silverstone
Włoski producent przedstawił jednocześnie wybór opon na kolejne dwa wyścigi
29.06.1114:31
2471wyświetlenia
Podczas zakończonej niedawno telekonferencji prasowej firma Pirelli ogłosiła, że pozostaje przy dokonanym już wcześniej wyborze twardych i miękkich opon na Grand Prix Wielkiej Brytanii mimo sygnałów ze strony Ferrari, że twarde ogumienie zaszkodzi szansom włoskiej stajni.
Decyzja Pirelli oznacza, że zespoły na torze Silverstone będą używały takich samych opon, jak podczas wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, który obydwaj kierowcy Ferrari ukończyli ze stratą ponad okrążenia do zwycięzcy, mając bardzo wolne tempo na oznaczonej srebrnym kolorem najtwardszej mieszance.
Felipe Massa przyznał przed dzisiejszym oświadczeniem włoskiego producenta ogumienia, że Ferrari będzie w tarapatach, jeśli podtrzymany zostanie wybór twardych opon na Silverstone. Władze Pirelli zapowiedziały jednak, że nie ulegną presji, by faworyzować jeden z zespołów nad rywalami przy podejmowaniu takiej decyzji.
Paul Hembery z Pirelli powiedział:
Mamy 12 zespołów, o które musimy zadbać i czujemy, że podejmiemy dla nich słuszną decyzję, a także naturalnie właściwą dla nas. Naszą główną troską jest upewnienie się, że nie ukarzemy żadnego z zespołów. Niektórzy ludzie zdecydowali, że od Barcelony twarde opony faworyzują tych dysponujących dużym dociskiem, zatem musimy być ostrożni, żeby strategia oparta na twardym ogumieniu nie zmniejszyła szans konkretnego zespołu. Jednocześnie nie chcemy znaleźć się w sytuacji, gdzie potrzeba będzie pięciu pitstopów, tak więc musimy znaleźć równowagę.
Hembery podał także mieszanki wybrane na dwa dalsze wyścigi. Na tor Nurbugring włoski producent przywiezie opony miękkie i pośrednie, a na ostatnie grand prix przed letnią przerwą, które zostanie rozegrane na Hungaroringu, dwa najbardziej miękkie rodzaje ogumienia.
Na kolejne dwa wyścigi opracowaliśmy rozwiązanie, które naszym zdaniem jest najlepsze jeśli chodzi o dotychczas uzyskane informacje. Tak jak miało to miejsce w dotychczasowej części sezonu, naszym zdaniem w kolejnych trzech Grand Prix zastosowanie znajdzie szeroki wachlarz strategii. Jednak bardzo trudno jest przewidzieć liczbę pit stopów: ostatecznie zależy to od strategii i silnych punktów każdego samochodu i zespołu- dodał Hembery.
Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011 | ||||||||
Grand Prix | Tor | @Supermiękka (czerwona) | @Miękka (żółta) | @Pośrednia (biała) | @Twarda (srebrna) | @Strategie | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Australii | Albert Park | • | • | pokaż | |||
1 | Malezji | Sepang | • | • | pokaż | |||
1 | Chin | Shanghai | • | • | pokaż | |||
1 | Turcji | Istanbul Park | • | • | pokaż | |||
1 | Hiszpanii | Catalunya | • | • | pokaż | |||
1 | Monako | Monte Carlo | • | • | pokaż | |||
1 | Kanady | Montreal | • | • | pokaż | |||
1 | Europy | Valencia | • | • | pokaż | |||
1 | Wielkiej Brytanii | Silverstone | • | • | ||||
1 | Niemiec | Nurburgring | • | • | ||||
1 | Węgier | Hungaroring | • | • | ||||
KOMENTARZE