Pirelli pozostaje przy wyborze twarde/miękkie na Silverstone

Włoski producent przedstawił jednocześnie wybór opon na kolejne dwa wyścigi
29.06.1114:31
Marek Roczniak
2471wyświetlenia

Podczas zakończonej niedawno telekonferencji prasowej firma Pirelli ogłosiła, że pozostaje przy dokonanym już wcześniej wyborze twardych i miękkich opon na Grand Prix Wielkiej Brytanii mimo sygnałów ze strony Ferrari, że twarde ogumienie zaszkodzi szansom włoskiej stajni.

Decyzja Pirelli oznacza, że zespoły na torze Silverstone będą używały takich samych opon, jak podczas wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, który obydwaj kierowcy Ferrari ukończyli ze stratą ponad okrążenia do zwycięzcy, mając bardzo wolne tempo na oznaczonej srebrnym kolorem najtwardszej mieszance.

Felipe Massa przyznał przed dzisiejszym oświadczeniem włoskiego producenta ogumienia, że Ferrari będzie w tarapatach, jeśli podtrzymany zostanie wybór twardych opon na Silverstone. Władze Pirelli zapowiedziały jednak, że nie ulegną presji, by faworyzować jeden z zespołów nad rywalami przy podejmowaniu takiej decyzji.

Paul Hembery z Pirelli powiedział: Mamy 12 zespołów, o które musimy zadbać i czujemy, że podejmiemy dla nich słuszną decyzję, a także naturalnie właściwą dla nas. Naszą główną troską jest upewnienie się, że nie ukarzemy żadnego z zespołów. Niektórzy ludzie zdecydowali, że od Barcelony twarde opony faworyzują tych dysponujących dużym dociskiem, zatem musimy być ostrożni, żeby strategia oparta na twardym ogumieniu nie zmniejszyła szans konkretnego zespołu. Jednocześnie nie chcemy znaleźć się w sytuacji, gdzie potrzeba będzie pięciu pitstopów, tak więc musimy znaleźć równowagę.

Hembery podał także mieszanki wybrane na dwa dalsze wyścigi. Na tor Nurbugring włoski producent przywiezie opony miękkie i pośrednie, a na ostatnie grand prix przed letnią przerwą, które zostanie rozegrane na Hungaroringu, dwa najbardziej miękkie rodzaje ogumienia. Na kolejne dwa wyścigi opracowaliśmy rozwiązanie, które naszym zdaniem jest najlepsze jeśli chodzi o dotychczas uzyskane informacje. Tak jak miało to miejsce w dotychczasowej części sezonu, naszym zdaniem w kolejnych trzech Grand Prix zastosowanie znajdzie szeroki wachlarz strategii. Jednak bardzo trudno jest przewidzieć liczbę pit stopów: ostatecznie zależy to od strategii i silnych punktów każdego samochodu i zespołu - dodał Hembery.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011
Grand PrixTor@Supermiękka
(czerwona)
@Miękka
(żółta)
@Pośrednia
(biała)
@Twarda
(srebrna)
@Strategie
1AustraliiAlbert Parkpokaż
1MalezjiSepangpokaż
1ChinShanghaipokaż
1TurcjiIstanbul Parkpokaż
1HiszpaniiCatalunyapokaż
1MonakoMonte Carlopokaż
1KanadyMontrealpokaż
1EuropyValenciapokaż
1Wielkiej BrytaniiSilverstone
1NiemiecNurburgring
1WęgierHungaroring
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
SirKamil
29.06.2011 11:48
śmiech na sali że były takie sugestie... czerwoni się ośmieszają.
FAster92
29.06.2011 06:57
Na szczęście podczas Węgier będą używane supermiękka i miękka liczę na udany występ SF podczas tego GP ! Do zobaczenia na Hungaroringu !
fernandof1
29.06.2011 03:32
@Nirnroot No własnie gdzie Pirelli stawia opór :p a Ferrari za dużo wymaga jak są w dołku bo 3 czy 2 miejsce w stawce to dla Ferrari [color=]DNO[/color]
Nirnroot
29.06.2011 03:07
Czasy kiedy Ferrari miało wpływ na to co się dzieje z 'ogółem' dawno minęły. Pomijając 'concorde agreement' gdzie bodaj mają prawo weta, to już wiele z ich propozycji nie ma. Ech, gdzie te czasy Ferrari International Assistance ;)
IceMan11
29.06.2011 02:46
@jednooki_cyklop - dobrze mniemasz :)
jednooki_cyklop
29.06.2011 02:14
Oni żartowali, jak mniemam.
ahn
29.06.2011 01:47
Gdzie są teraz ci co pisali, że nie będzie twardych bo Ferrari ich nie chce? Kompromitacja :)
archibaldi
29.06.2011 12:52
Jakby Felippe nie chlapał ozorem to by Pirelli nie bało się oskarżenia o faworyzowanie włoskiej stajni..