FIA gotowa cofnąć zakaz dot. dyfuzorów od GP Niemiec

Stanie się tak jednak tylko wtedy, jeśli zgodę na to wyrażą wszystkie zespoły.
09.07.1117:41
Nataniel Piórkowski
3626wyświetlenia

FIA zdecydowała się cofnąć zakaz stosowania dmuchanych dyfuzorów typu off-throttle (działających przy nodze zdjętej z pedału gazu) w efekcie kontrowersji, jakie wzbudzała ostatnimi czasy cała sprawa.

Federacja poinformowała w sobotę po południu, że jeśli wszystkie zespoły uczestniczące w mistrzostwach wyrażą na to zgodę, zakaz zostanie cofnięty jeszcze przed Grand Prix Niemiec. Nie ma to jednak wpływu na ustalenia związane z Grand Prix Wielkiej Brytanii i w jutrzejszym wyścigu wszystkie zespoły będą zobligowane do stosowania ograniczenia otwarcia przepustnicy do 10% pełnego potencjału.

Wytyczne, które dzisiejszego poranka zostały przedstawione zespołom przez Departament Techniczny FIA obowiązują przez resztę weekendu - można przeczytać w oświadczeniu. W sobotę rano, na nadzwyczajnym posiedzeniu Technicznej Grupy Roboczej, jej członkowie dyskutowali nad możliwością powrotu do sytuacji sprzed wyścigu na Silverstone oraz nowej strategii. Jeśli zespoły wypracują jednomyślne porozumienie, FIA jest gotowa przyjąć to rozwiązanie, aby obowiązywało do końca obecnego sezonu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

51
jpslotus72
10.07.2011 02:41
@RY2N Moja dotychczasowa obecność w Serwisie przekonuje mnie, że "lepiej późno niż wcale"... Fajnie jest wymienić opinie z innymi pasjonatami (nawet jeśli są odmienne i krytyczne pod adresem moich - byle by to się odbywało na kulturalnym i merytorycznym poziomie).
RY2N
10.07.2011 01:57
@jpslotus72 To witaj, ja też zarejestrowałem się na forum po bardzo wielu (naprawdę wielu) latach samego czytania. A pamiętasz takiego gościa co miał nick "sławeksz"? ten to dopiero umiał wsadzać kij w mrowisko...
jpslotus72
10.07.2011 01:22
@koneserF1 Na ile zdążyłem go poznać - nie wpadłby na to... Ale gdybym kiedyś miał się "dorobić" bana, to zachowam sobie ten pomysł w rezerwie... :) (Strategia godna F1.)
koneserF1
10.07.2011 12:37
[quote="jpslotus72"]To by dopiero była przewrotność - założyć drugie konto na zapas i przyczepić się do samego samego siebie, żeby przygotować sobie alibi na przyszłość - KGB by tego lepiej nie wymyśliło... :)[/quote] Ale przyznaj, czyż nie byłaby to mistrzowska gra psychologiczna ze strony jana5?
jpslotus72
10.07.2011 12:18
@koneserF1 Jeśli sobie dobrze przypominam - to Jan5, zanim zniknął, zdążył jeszcze i do mnie się przyczepić... To by dopiero była przewrotność - założyć drugie konto na zapas i przyczepić się do samego samego siebie, żeby przygotować sobie alibi na przyszłość - KGB by tego lepiej nie wymyśliło... :) Ale może niepotrzebnie to piszę, bo jeszcze to w uwierzysz i dodasz mi ten brakujący 1%. :) A Jana5 zapamiętałem, bo trudno było go nie zauważyć (zresztą pamiętam, że już ktoś inny był podejrzewany o to, że jest jego "drugim wcieleniem"... Szczerze mówiąc, sam mam czasem takie podejrzenia, czytając komentarze pewnego użytkownika - który ma zwyczaj zadawać ciosy "poniżej pasa" i też ma cyferkę przy nicku, trochę bardziej przypominającą Jana5 - dołączył do Serwisu jeszcze później niż ja... Ale więcej nie będę pisał, bo nie mam żadnych dowodów... )
koneserF1
10.07.2011 11:56
Owszem chodzi o użytkownika Jan5, jak widzę nazwa nie jest Ci obca. [quote="jpslotus72"]Chociaż zdziwiłbym się, gdybyś mnie rzeczywiście wziął za Jana5 - bo wydaje mi się, że moje teksty jednak trochę różnią się od jego "twórczości"...[/quote] Na tym właśnie polega sedno sprawy. Co to by była za zabawa gdyby użytkownik "x" napisał "kierowca a to ****", dostaje ostrzeżenia, inni użytkownicy robią mu "jazdę", kolejne ostrzeżenia, ostatecznie ban. bez sensu byłoby zakładać nowe konto tylko po to żeby napisać znowu to samo, z psychologicznego punktu widzenia o potrzebie akceptacji właśnie zmiana kursu o 180 stopni i powszechne uznanie i zaimponowanie tym, którzy się pastwili jest logiczne, napisałem że na 99% jesteś którymś z dawnych użytkowników nie na 100%, więc to nie było oskarżenie.
jpslotus72
10.07.2011 11:10
@koneserF1 Wyjaśniam - masz rację tylko co do tego, że "wcześniej się nie udzielałem". W Serwisie byłem gościem od dawna, ale właśnie jako "gość" - tzn. niezarejestrowany. Może się zdziwisz, ale nie bardzo wierzyłem we własne możliwości, jeśli chodzi o aktywne komentowanie - wbrew temu, co się tu czasem o mnie pisze, nigdy nie uważałem się za eksperta w sprawach F1, dlatego ograniczałem się do czytania umieszczanych na f1wm materiałów. Nigdy nie byłem - i nie jestem w tej chwili - zarejestrowany na żadnym innym forum, poświęconym F1 - chociaż w różne miejsca, jako "gość", zaglądam. Już więc choćby z tego powodu nigdy i nigdzie nie moglem dostać bana (tutaj na razie też się go nie "dorobiłem"). Cyferka w nicku wynika z nawiązania do mojego kultowego modelu "Lotusa 72" (jps - wiadomo: model 72 zadebiutował w roku 1970, ale od 1972 występował w barwach JPS i nawet przez pewien czas pod nazwą John Player Special). W pewnym momencie postanowiłem spróbować swoich sił w pisaniu komentarzy - i, jak widać, jakoś poszło. Pozostaję wierny "Wyprzedź Mnie" i - jak wspomniałem wyżej - nie "udzielam się" aktywnie w żadnym innym miejscu. Poziom komentarzy bywa tu różny - ale dobrze się tu czuję i sam Serwis cenię najwyżej spośród stron tego rodzaju w naszym języku (dlatego też już jako "gość" tutaj zaglądałem najczęściej). Możesz oczywiście snuć swoje domysły na mój temat - ale prawda wygląda tak, jak napisałem wyżej. (Jeśli chodzi o tego "pewnego użytkownika", masz być może na myśli "Jana5" czy jakoś tak - był tu ktoś taki jeszcze po moim zarejestrowaniu się - pamiętam, że wzbudzał [słuszne] kontrowersje, ale mogę przysiąc na moją pasję do F1, że nie mam z nim - ani z nikim w tym rodzaju - nic wspólnego. To jest moje pierwsze i jedyne konto. Chociaż zdziwiłbym się, gdybyś mnie rzeczywiście wziął za Jana5 - bo wydaje mi się, że moje teksty jednak trochę różnią się od jego "twórczości"...)
koneserF1
10.07.2011 09:53
Mnie zainteresował użytkownik jpslotus72 pojawił się pod koniec roku 2010 nie wiadomo skąd. Wcześniej się nie udzielał mimo, że jak pisał interesuje się F1 od dawna, gdzie w takim razie się plątał przez ten cały czas nie natrafiając na to forum? To jest na 99% pewien użytkownik, który dostał bana (też miał cyferkę w nazwie) i często zbierał zbiorowe liczne od innych użytkowników.
mbwrobel
10.07.2011 09:21
Nie wiem, czy słowo "burdel" odda we właściwy sposób to, co się teraz dzieje w F1 wskutek żenującego poziomu rządów FIA. A nawet "burdel ogarnięty pożarem" - jakby to określił Sapkowski. @KaeRZet - nieelegancko jest zaczynać uczestnictwo w dyskusji od najeżdżania na współdyskutantów - tym bardziej, że w tym momencie trafiłeś kulą w płot. @jpslotus72 jest jednym z najrozsądniejszych użytkowników tego forum. Jego komentarze są zwykle tak celne, iz po nich często nie ma nic do dodania.
adnowseb
10.07.2011 12:19
@KaeRZet Nie wymądrzaj się ,bo twoje komentarze są głupie i bezsensowne. Sam sobie użyj mózgu i się nie udzielaj więcej. [quote]Ale zarzuty(nieuzasadnione) które już widziałem na tym forum co do ferrari czy do innych teamów i ogólnie do zawodników itp. są BZDURĄ!!!!! Bo tak naprawde nic ponad to co oglądacie w telewizji nie wiecie o F1 ! i to wszystko wyjaśnia! a prowokacje czy przypuszczenia dziennikarskie są tym czym są ;p ELO !!!!!!!!!!!!!!!!![/quote] My o f1 wiemy wszystko z telewizji, i nic ponad to,(ale argument myślisz,że ''trafiłeś''?), natomiast Ty swoją wiedzę zdobywasz z ''wyssanego palca''. Największy autorytecie proszę tłumacz nam zawsze co jest BZDURĄ!!!!!! ,co ''uzasadnione'',a co ''nie uzasadnione''- [quote]A ja mam do was pytanie kiedy wy wszyscy zmądrzejecie i zaczniecie sensownie się wypowiadać ???[/quote] Dałeś nam przykład jak się wypowiadać,więc myślę ,że od dzisiaj Dobrze ,że @jpslotus72 Ci nie odpisał ,bo wątpię żebyś zrozumiał. @rvs Zgadzam się z Tobą , ale jak dla mnie jest tu jeszcze kilka osób na poziomie Lotusa72.dla przykładu tylko wymienię THC--303. Zresztą stali użytkownicy wiedzą kogo jeszcze mam na myśli. Pozdrawiam
Aeromis
09.07.2011 11:43
FIA chce cofnąć zakaz bo na jaw wyszły przekręty i nagle środowisko przestało być ważne. @KaeRZet Jak nie pasuje, to przestań się z nami zabawiać, a każdy będzie zadowolony (wierz mi).
rvs
09.07.2011 10:20
@KaeRZet jpslotus72 to (chyba) jedyny człowiek, który swoimi komentarzami prezentuje dobry równy poziom, nie ma upadków, celnie argumentuje opinie, chętnie cytuje, ogólnie miło czyta się jego komentarze, zatem ty zacznij używać mózgu, zanim na kogoś naskoczysz... Co do tematu - coś złego się dzieje w FIA... Ci ludzie mają kiepsko rozwiniętą strukturę zarządzającą, lub członkowie tejże struktury są kiepscy... Ciekawe, jakbyśmy my, kibice zorganizowali jakąś ogólnointernetową akcję/ankietę na temat stanu rzeczy w FIA, to czy ona (FIA) przedsięwzięłaby jakieś kroki...
robertunio
09.07.2011 10:17
FIA powinna byla zabiegac o jednomyslna zgode zespolow przed proba wprowadzenia zmian w regulaminie w trakcie sezonu, a nie po wprowadzeniu zmian pytac o jednomyslna zgode w sprawie ich odwolania. Dla mnie to wlasnie tak powinno bylo od samego poczatku wygladac.
KaeRZet
09.07.2011 09:53
jpslotus72 ty zacznij się posługiwać mózgiem ,nie chodzi mi tutaj tylko o ten temat tylko o całe forum (prawie całe) .
jpslotus72
09.07.2011 09:32
@KaeRZet "Zaczniemy się sensownie wypowiadać" wtedy, kiedy FIA zacznie sensownie zarządzać Formułą 1 (chociaż nie wiem, czy ja tego doczekam - w razie czego, postaram się na wszelki wypadek zapisać w testamencie sensowny komentarz)...
KaeRZet
09.07.2011 09:09
A ja mam do was pytanie kiedy wy wszyscy zmądrzejecie i zaczniecie sensownie się wypowiadać ??? Chyba wtedy jak HRT zostanie mistrzem w klasyfikacji konstruktorskiej ;p . A tak poza tym to chciałbym żeby takie konferencje FIA jak ta dzisiejsza odbywały się jawnie przed kamerami . ;-)
Adam1970
09.07.2011 09:03
Ktoś powinien tu beknąć panie Todt.
topor999
09.07.2011 08:54
Sauber to ma tyle do gadania co i nic. Wiadomo na czyich silnikach jeździ Sauber. Tenże dostawca silników nie chciał skupiać na sobie uwagi więc rola ta przypadła Sauberowi. Kto potrafi myśleć samodzielnie, wyciągać wnioski i kojarzyć fakty wie że gra jest o wysoką stawkę i za sznurki pociągają najbogatsi. A Sauber swoje dżentelmeństwo pokazał zatrudniając de la Rose tylko ze względu na informacje o "F duct" i jeśli dobrze kojarzę to de la Rosa nawet nie pojeździł wtedy do końca sezonu.
BlindWolf
09.07.2011 08:44
Niestety zakulisowej polityki z padoku nie poznamy - podejrzewam ,że kto inny miesza -pociąga za sznurki , a kto inny krzyczy : nie ! W tej chwili nikt nie jest tak naprawdę w stanie ocenić czy ten zakaz rzeczywiście coś zmieni , czy wpłynie to widocznie na osiągi maszyn . W kwalifikacjach mały błąd kierowcy w którejś ze stref wypacza otrzymane wyniki .Po wyścigu może dwóch można oceniać - pytanie jak zniosą to silniki - niezawodność to podstawa .
maiesky
09.07.2011 08:09
Sauber jest gentelmenem i nie pozostawił samotnego Williamsa. To ostatni prawdziwi szefowie F1 z duchem klasycznego ścigania a nie walki bokserów.
jednooki_cyklop
09.07.2011 07:48
@IceMan11 Rozumiem twoją irytację, ale Williams i Sauber na pewno mają powód do sprzeciwu, skoro to robią.
IceMan11
09.07.2011 07:22
A jednak Williams. Jeżeli jeden z tych dwóch zespołów się zgodzi to ostatni nie będzie miał wyjścia i się zgodzi. Mam naprawde duży szacunek do Herr Peter Sauber, ale oni nic nie zyskali i nic nie stracili. Od początku sezonu są na tych pozycjach co teraz. Kwalifikuja się do Q3 i kończą wyścigi w 1-szej dziesiątce. Williams początek miał słaby, ale patrząc na forme Rubensa to nie wiem czy daje im to tyle ile zakładali. Pastor pojechał świetnie, ale to może być różnie. Tak naprawdę ten sprzeciw jest śmieszny. 2 zespoły, które sądząc po Q nic nie zyskały blokują wszystko.
rno2
09.07.2011 06:58
Jean Todt traci szacunek, jaki zdobył pełniąc rolę szefa Ferrari...
1231
09.07.2011 06:26
[quote="jpslotus72"][/quote]jakbym zamiast Ecclestona(Berniego)był ja, to bym dał jedną decyzję, na wszystko a nie to "tak-nie-tak,ale-nie-tak-nie idt.,itp."
VJM02
09.07.2011 05:48
Dla tych co mówią o Ferrrari wystarczy pasek "Z ostatniej chwili". ;) 10 z 12 zespołów zgodziło się na powrót do przepisów z Walencji. Przeciwny Williams i Sauber (18:12)
BlindWolf
09.07.2011 05:47
To już zupełny bezsens - FIA zwala jednocześnie odpowiedzialność na zespoły - Wiliams ,Sauber, FIndia - czy te zespoły weszły by do Q3 ? Dogadajcie się bądźcie jednomyślni !! To już jest walka o miejsca konstruktorów -many, masny [ badyl,]
badyl
09.07.2011 05:46
Świetne posunięcie dla skłócenia zespołów... nie zbliża się czasem jakieś odnowienie concorde agreement? W ogóle całość zaczyna mi śmierdzieć jakimś drugim dnem, to po prostu nie do uwierzenia, że odwalają takie numery. A jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o pieniądze.
Nirnroot
09.07.2011 05:30
Ferrari zrobi weto i już. Oni najwięcej na tym zyskują, a jedynym kierowcą, który może pokonać Vettela jest Alonso. Punto.
vommbath
09.07.2011 05:28
jak bym był piarówką FIA to bym chyba [ciach...] papierami i wyjechał w bieszczady ;] _________ Ostrzeżenie za używanie wulgarnego słownictwa /// r85
jpslotus72
09.07.2011 05:27
@IceMan11 Że takie zakulisowe kontrowersje (i kompromitacje) wychodzą na jaw, to może i dobrze (chociaż cierpi na tym mój system nerwowy), ale na pewno niedobrze, że do takich cyrków w ogóle dochodzi. Nie wiem za co biorą pieniądze "eksperci" techniczni FIA - bo "urzędnicy" nie muszą się znać na tych niuansach technologicznych, ale przecież dla podjęcia decyzji potrzebują jakichś ekspertyz fachowców od tych spraw (chyba, ze po prostu rzucają monetę - "za" albo "przeciw" - co jest całkiem możliwe). Owi "eksperci" powinni być w stanie ocenić, co jest regulaminowe a co nie - i jeśli jest sprzeczne z regulaminem, to jak może być dopuszczone do użytku na torze, a jeśli jest w porządku, no to nie ma o czym mówić. Ale jeśli się czegoś zabrania, wykazując że jest nielegalne, później dopuszcza się to w pewnym stopniu, następnie cofa się to pozwolenie a w końcu mówi się o glosowaniu nad przywróceniem danego rozwiązania w całości, to już jest gra w wariata w czystej postaci. Taka instytucja jest szkodliwa i destrukcyjna dla dziedziny, w której jest władna wydawać decyzje (bo jest "władna", czyli ma prawo je wydawać, ale nie jest do tego zdolna).
General
09.07.2011 05:18
Williams powie Mateschitzowi i Marko: chcecie naszej zgody? Powierzchnia reklamowa na naszym lusterku do konca sezonu jest warta 10 mln dol.
zoolwik
09.07.2011 05:15
w sumie sprytna zagrywka FIA bo jak red bull bedzie awantury robil to powiedza, co od nas chcecie - to zespoly zdecydowaly.
konradosf1
09.07.2011 04:51
echhh niewiem nawet co powiedzieć, bo jak to ktos już kiedyś powiedział: ręcy opadywują...
k2.
09.07.2011 04:41
Nie wierze...
Lukas
09.07.2011 04:13
No i się pomyliłem - Williams w opozycji :)
IceMan11
09.07.2011 04:08
@jpslotus72 - eee... jakby przywrócili dmuchanie na 100% to jakos bym im przebaczył za te 2 nierówne GP w porównaniu z resztą sezonu. Fakt jest faktem, że żadnego zakazu nie powinno być i tyle. Ja właśnie się cieszę, że takie cyrki potajemne i wszelakie spory wyszły na jaw. Może FIA za drugim razem nie wyskoczy jak Filip z konopii i przemysli sprawę. Pozdrawiam :)
Loxley
09.07.2011 04:06
Ciekawe czy kiedyś się jeszcze doczekamy jakiegoś "normalnego" sezonu.
jpslotus72
09.07.2011 04:01
Ja, niestety, nie potrafię już tego bajzlu w sposób cenzuralny skomentować - nerwy mi puszczają... Pozostawiam jednak ten wpis, bo pozwala się chyba domyślać mojego komentarza... Przez pierwszą część sezonu taniec FIA z Bahrajnem (tak - nie - tak, ale - nie - tak - nie itd.), w kolejnej z dmuchanym dyfuzorem (tak - nie - tak, ale - nie - tak - nie itd.) - jaki taniec szykują nam na ostatnią "tercję" kalendarza? Totalna KOMPROMITACJA - niezdolność FIA do kontrolowania sytuacji i podejmowania sensownych decyzji.
zgf1
09.07.2011 04:00
W sumie ok FIA dala zakaz... Ale najwieksza paranoja jest potajemne danie zgody niektorym zespolom na 50% otwarcia. Przeciez to totalny debilizm, tak jakby pozwolili np Ferrari krecic silnik do 20k rpm w drodze wyjatku...
IceMan11
09.07.2011 04:00
@Lukas - o tym nie pomyślałem hehehe. Pozdro :)
el_kozako
09.07.2011 03:59
dosłownie cyrk na kółkach.
Lukas
09.07.2011 03:57
Williams się zgodzi bez zająknięcia - Renault ma z nimi pracować za rok :)
kovalf1
09.07.2011 03:56
@MatiXF1 Oni już są największymi idiotami. Śmiech na sali, co się dzieje w FIA...
Karol26
09.07.2011 03:55
Williamsowi nie pasuje cofanie, bo przynosi to im korzyść. Ale bez sensu poczynania FIA. Nie potrafią się zdecydować...
IceMan11
09.07.2011 03:54
Williams w mistrzostwach nic nie znaczy, ale jak się okazuje ma najwięcej do powiedzenia. Wiadomo, że każdy chce dobrze dla swojego zespołu, ale po co wypaczać wyniki mistrzowst bo jakies dwa zespoły ze środka i końca stawki sie nie zgadzają. Poza tym jak wprowadzali zakaz to nikogo się nie pytali, a teraz proszę. Wszyscy muszą się godzić...
MatiXF1
09.07.2011 03:53
@up Największymi idiotami będą ludzie z FIA za to co robią, najpierw zakazują a teraz znowu chcą je wprowadzać
zgf1
09.07.2011 03:49
Heh jesli Ferrari czy Williams zgodza sie na przywrocenie przepisow to beda chyba najwiekszymi idiotami w stawce ;)
ZenekGP
09.07.2011 03:49
...Ferrari, Williams, Sauber, Force India, Mercedes, HRT, Virgin, TL na pewno bardzo chętnie się zgodzą na powrót do dmuchania:/ To trzeba było wczesniej pytać, a nie po fakcie, jak już się na siłe taki wał przeforsowało:(
Kamikadze2000
09.07.2011 03:49
Ferrari również. Mnie oczywiście również taka decyzja będzie cieszyc. "Nie zmienia się zasad gry w jej trakcie" - w roku 2012 oczywiście jeżeli to konieczne, należy wycofac. Ale teraz jest to rzecz niesprawiedliwa.
IceMan11
09.07.2011 03:46
No nareszcie poszli po rozum do głowy. Nie rozumiem w takim razie po co był ten cały cyrk. Oczywiście Ferrari i Williams nie będą chciały. Do tego dojdą zapewne największe tuzy tego sportu czyli HRT, Virgin i Lotus Team... Zgoda powinna zależeć od największej liczby głosów na TAK, a nie jak VETO. Tak to nigdy nic by nie weszło gdyby wszystkie zespoły musiały być na TAK.
prolim
09.07.2011 03:45
Na bank Williams się nie zgodzi.