Pirelli planuje zmienić kształt tylnych opon

Zmiany mają zostać wprowadzone od 2012 roku
21.07.1110:08
Maciej Kotuła
1743wyświetlenia

Pirelli planuje zmianę charakterystyki tylnych opon na następny rok w celu poprawienia ich wytrzymałości.

Pomimo otrzymania przez włoską firmę pozytywnego wsparcia na temat zachowania ich opon w tym sezonie, szef ds. motorsportu Paul Hembery poinformował o planowanych w następnym roku zmianach.

Kształt? Tak[, zmieni się]. Żeby uzyskać lepszy stosunek zużycia na bokach opony. Ciężko jest określić ilościowo, w jakim stopniu zostanie to zmienione - powiedział Hembery w wywiadzie dla Autosportu. W tym momencie nie wykorzystujemy pełnej powierzchni styku opony z nawierzchnią, o czym wiedzieliśmy już wcześniej, jednak musieliśmy spróbować i zatrzymać część postępu jaki wykonaliśmy z powodu niewielkiej ilości czasu, a chcieliśmy dać zespołom przynajmniej trochę sprawdzonych danych, tym bardziej że jesteśmy nowi w tym sporcie i nie chcieliśmy ciągle wprowadzać zmian.

Zaznaczył przy tym, że zmiany są wynikiem jedynie chęci poprawy wydajności opon włoskiego producenta. To Pirelli chce poprawić swój produkt z naszego punktu widzenia - poprawić wytrzymałość oraz stopień degradacji na szerokości całej opony - dodał.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

9
melex
22.07.2011 11:44
Nie wiem, po co te kąśliwe komentarze: dla mnie jasne było, że zamiast opon o przekroju poprzecznym prostokąta przydałaby się opona o przekroju trapezu. Pirelli też to zauważyło i zaanonsowało zmianę. (Zgadzam się, że tytułowa "zmiana kształtu opon" brzmi śmiesznie.)
jpslotus72
21.07.2011 09:25
@akkim Nie pierwsi chcą stworzyć "kwadratowe koło" - pozostaje tylko popukać się w czoło...
fordern
21.07.2011 09:22
Czytając tytuł myślałem, że wprowadzą kwadratowe opony ;o
akkim
21.07.2011 09:20
@jpslotus72 Świetne zdjęcie Lotus, lecz tyczy "wielkości", ale jak "kształt" Czytasz, w głowie śmiech nie gości ?
jpslotus72
21.07.2011 09:14
[quote]tym bardziej że jesteśmy nowi w tym sporcie[/quote]I tak i nie - można tak powiedzieć, ze względu na długą nieobecność w F1, ale tak dosłownie, to należą oni do "kombatantów" Formuły... Ja chciałbym jeszcze kiedyś zobaczyć taką różnicę w wielkości przednich i tylnych opon jak dawniej (lata 70-80') - ekologia nie pozwoliłaby pewnie na produkcję tak dużych gum, ale wizualnie robiło to niezłe wrażenie. Fotek są tysiące, ale to moja ulubiona (zresztą moja tapeta): http://www.f1fanatic.co.uk/2008/01/11/f1-circuits-history-part-7-1971-4/ronnie-peterson-lotus-cosworth-anderstorp-1973-2/ (PS do fotki - Peterson nigdy nie wygrał swojego domowego GP na Anderstorp. W wyścigu, z którego pochodzi zdjęcie, prowadził od startu do ostatniego okrążenia, na którym złapał gumę i wyprzedził go Hulme w McLarenie... To się nazywa pech.)
MatiXF1
21.07.2011 08:54
Kwadrat? Prostokąt? Równoległobok? Rąb? Trójkąt? Tak to zdecydowanie poprawi widowisko więcej wypadków będzie :P
FelipeF1.
21.07.2011 08:50
@akkim jak przeczytałem tytuł tez mi się na myśl nasunął kwadrat :D
krzysiek_aleks
21.07.2011 08:50
@akkim No właśnie miałem podobny pomysł!
akkim
21.07.2011 08:24
Kwadrat proponuję zrobić, to da smak wojence, tyle głupot dziś dla widza, co tam jedna więcej.