Pirelli podsumowuje piątkowe treningi w Niemczech

Najlepszy czas Webbera i debiut eksperymentalnej miękkiej opony PZero
22.07.1119:43
Inf. prasowa
853wyświetlenia

Na legendarnym torze Nurburgring najlepsze czasy w dwóch dzisiejszych sesjach treningowych zajęli kierowcy Ferrari i Red Bull Racing. Każdy zespół dostał do dyspozycji po dwa komplety nowej wersji miękkiego ogumienia PZero „żółtego”, do wykorzystania tylko w dzisiejszych treningach.

Na takiej mieszance Fernando Alonso uzyskał w porannej sesji czas 1.31,894, bijąc rezultat zdobywcy pole position w sezonie 2009 (kiedy to rozegrano poprzednią edycję Grand Prix Niemiec na Nurburgringu). Mark Webber uzyskał wówczas rezultat 1.32,230. Po południu Webber uzyskał najlepszy czas dla Red Bull Racing, przejeżdżając jedno okrążenie na obecnej wersji miękkiej mieszanki PZero „żółtej” w 1.31,711.

Eksperymentalną mieszankę PZero „żółtą” zaprojektowano z myślą o większej wytrzymałości i mniejszej degradacji w porównaniu z obecną wersją, ale czasy okrążeń powinny pozostać na mniej więcej takim samym poziomie. Na nowej wersji miękkiego ogumienia wykonywano po kilka przejazdów, a poprawiające się czasy okrążeń podkreślają zwiększoną trwałość. Tak jak obecna mieszanka PZero „żółta”, eksperymentalne opony zostały także oznaczone żółtymi symbolami na ściankach bocznych. Rano skorzystał z niej każdy zespół, a po południu jeżdżono na obu rodzajach opon.

Niebo było zachmurzone, a temperatura powietrza oscylowała w rejonie 14 stopni Celsjusza. Zapowiadany deszcz nie spadł. Poza obiema wersjami miękkiej mieszanki, kierowcy korzystali dziś także z pośredniego ogumienia PZero „białego”: nominowanego na ten wyścig. Różnica w czasach na pośrednich i miękkich oponach wyniosła około dziewięć dziesiątych sekundy, co zgodnie z oczekiwaniami stwarza sytuację do zastosowania różnych strategii.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery skomentował: - Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych osiągów naszych eksperymentalnych opon PZero „żółtych”, chociaż wciąż czekamy na szczegółowe uwagi od zespołów i na razie nie wyciągamy zbyt wielu wniosków. Zaobserwowaliśmy jednak, że forma nowego ogumienia jest podobna do obecnej miękkiej mieszanki, za to wzrosła jego trwałość. Jedna z tych opon może być w przyszłym roku używana jako pośrednia. Chłodne warunki oznaczały dzisiaj, że krótszy czas dogrzania miękkiej mieszanki był ważnym czynnikiem wpływającym na osiągi. Spodziewamy się, że tak samo będzie przez resztę weekendu.

FAKTY DNIA PIRELLI:


  • Najwyżej i najniżej położony punkt na starej Północnej Pętli Nurburgringu dzieli 300 metrów różnicy poziomu. Tymczasem na obecnym torze najniżej położony punkt leży na wysokości 565 metrów, a najwyższy na 627 metrach - różnica wynosi zaledwie 62 metry.

  • Niemieccy kierowcy wygrali 119 wyścigów Grand Prix zaliczanych do mistrzostw świata. Ustępują jedynie Brytyjczykom, którzy mają na koncie 214 zwycięstw.

  • Sebastian Vettel jest już drugim niemieckim kierowcą na statystycznej liście wszech czasów: z 16 zwycięstwami na koncie czeka go jednak długa pogoń za Michaelem Schumacherem, który wygrywał 91 razy.


Źródło: Informacja prasowa Pirelli