Zespoły F1 rozważają organizowanie trzeciej piątkowej sesji treningowej

Podczas jej trwania w bolidach mieliby zasiadać młodzi kierowcy
23.07.1112:57
Nataniel Piórkowski
1953wyświetlenia

Formuła 1 rozważa przeprowadzanie trzeciej piątkowej sesji treningowej począwszy od roku 2012, która mieściłaby się w formacie weekendu grand prix.

Wniosek ten jest wynikiem rozmów nad nieco mniej zaostrzonym zakazem testów w trakcie sezonu, a zwłaszcza ich wpływu na rozwój młodych kierowców. Nie możemy wrócić do tego, co mieliśmy dawniej, ale pomiędzy tym leży kompromis - powiedział szef zespołu Lotus Renault GP, a jednocześnie wiceprzewodniczący FOTA - Eric Boullier.

Zaproponowaliśmy, aby organizować krótką, dodatkową sesję w piątek, w której korzystalibyśmy z młodych kierowców. To powinna być oddzielna sesja testowa, na którą byłyby przeznaczone osobne komplety ogumienia - dodał Francuz.

Informacje, do jakich dotarł portal motorsport-total.com sugerują, że wiosek formalny w tej sprawie został złożony na pół godziny przed startem wczorajszego pierwszego treningu.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

20
Masio
23.07.2011 06:54
Pomysł jest całkiem dobry. Chyba pierwszy raz od jakiegoś czasu zgadzam się z Boulierem. ;)
akkim
23.07.2011 06:53
A co Wy Panowie z jakiejś innej gliny, a pieniądze, hałas, smród wokół spaliny, toż to nie przystoi w światowym kryzysie, planeta umiera a Wy się bawicie. Piękna trawka i drzewka, zieleń rozmaita, co za serce swą pięknością różnych ludzi chwyta, ucierpi a przy tym ludzkość cierpi cała, która przecież wyścigów na świecie nie chciała. Bądźcie postępowi, żyjcie w "eko-świecie", bo kropelki wody kiedyś nie znajdziecie, FIA wytłumaczy, o świat dbać jest pięknie, fabrykanci to natomiast pieprzą dokumentnie. Sarkazm mój z obrazu nowych "zmian" wynika, mam zaszczyt mieć Znajomą - fach Jej, botanika, i o ekoterrorze, może mówić wiele, lecz, co My możemy, Drodzy Przyjaciele.
JPM
23.07.2011 05:20
a co na to ekofederaści?
rno2
23.07.2011 04:09
@witek2403 Auta GP2 nigdy nie stoją w tych samych garażach co auta F1. Stoją na jakimś parkingu, ewentualnie w innych garażach, gdzieś wewnątrz toru, a podczas wyścigu zespoły korzystają tylko z alei serwisowej, nie wchodząc do garaży zespołów F1. Kwestią byłoby tylko dostosowanie się kierowcy, czyli przestawienie się z wolniejszych aut na szybsze i na odwrót. No chyba że ktoś by miał testować Virgin, HRT czy Lotusa, to nie odczułby za bardzo różnicy :-)
witek2403
23.07.2011 01:56
Tylko nie wiadomo, czy serie towarzyszące byłyby "za", bo zamęt byłby z tym zamienianiem aut w boxach
rno2
23.07.2011 01:51
Seria GP2 towarzyszy F1 podczas europejskich rund. Skoro po torze jeździ F1, to GP2 stoi. Myślę, że kierowcy byli by w stanie jeździć swoje w GP2, a później na godzinkę wskoczyć do bolidu F1, tym bardziej, ze chodzi o zapoznanie się z samochodem a nie ciśnięcie na maksimum.
jpslotus72
23.07.2011 12:21
@grzegorzfiliks Takie testy nie musiałby być "obowiązkowe" - ponieważ jednak byłoby to korzystne dla zespołów, myślę że potrafiłyby zadbać o przynajmniej jednego kierowcę na sesję. Tak w ogóle jest to pewien kompromis - a kompromisy mają to do siebie, że nie dają rozwiązań idealnych. Ale "lepszy rydz niż nic".
grzegorzfiliks
23.07.2011 12:01
Z tym, że tak duża ilość testów dla młodych kierowców wymusiłaby zapewne sprawdzanie przez pojedynczy zespół kilku zawodników. Wątpię, by taki np. Bird rywalizujący o mistrzostwo GP2 chciał porzucić kilka wyścigów tej serii w zamian jeżdżąc przez 1,5h bolidem F1. Zgodziłby się prawdopodobnie na te testy, które nie kolidują z jego terminarzem GP2. Resztę weekendów może jeździliby jacyś kierowcy słabszych serii, albo np. rezerwowi ekip jak Bruno Senna, Karun Chandhok.
mateuszj90
23.07.2011 11:43
Bardzo dobry pomysł . Oby wszedł w życie już od roku 2012. Na pewno pomoże wielu młodym kierowcom marzącym o F1.
Anderis
23.07.2011 11:35
Właśnie o takiej opcji myślałem od kilku tygodni. Według mnie jeden z najlepszych możliwych pomysłów. Ktoś pisał, że "co to jest 1h", ale takie 1h 20 razy w roku to już się robi 20h. Tak, jakby taki kierowca otrzymał takie 3 pełne dni testowe, a w dodatku zapozna się z wieloma torami, a nie tylko jednym. To całkiem sporo IMO, szczególnie, jeśli nie zlikwidują posezonowych testów dla młodych.
mbg
23.07.2011 11:30
@THC-303 Otóż to. ;)
Hellsbells
23.07.2011 11:28
Byłoby świetnie, na pewno skorzystaliby na tym tacy kierowcy jak Hulkenberg czy Bruno Senna.
THC-303
23.07.2011 11:26
mbg W których mieliśmy Arabadżjewa i Gonzaleza :P
konradosf1
23.07.2011 11:23
@gornik nawet i marna godzina byłaby ważna dla rozwoju młodych kierowców. Byłby to czas na poznanie toru, bolidu i oswojenie się z realiami wyścigowymi. Plusem (tak jak napisał @Kamikadze2000) byłoby to, że etatowi kierowcy dałej mają dwa treningi na ustawienie bolidu
mbg
23.07.2011 11:21
tak! tak! tak! młodziki by mieli prawdziwą szansę by się pokazać. Lepsze to niż jedne testy na koniec sezonu.
fitipaldi666
23.07.2011 11:15
A jak wyglądały testy np w roku 2004 ? można było testować ile i kiedy się chce ?
rno2
23.07.2011 11:14
@gornik ale pomyśl jakie są koszty pozostania na torze jeden dzień dłużej. W przypadku takich godzinnych sesji podczas każdego weekendu gp, zespół mający jednego lub dwóch młodych ,,wychowanków" całkiem dobrze przygotowałby ich do ewentualnego debiutu w kolejnym sezonie. Wg mnie świetny pomysł, nawet lepszy niż trzeci samochód w poprzednich latach, ponieważ to tworzyło spory tłok na torze.
gornik
23.07.2011 11:06
Ale co to jest 1h dla nieobeznanych, lepsza była opcja przedłużenia weekendu na niektórych torach do poniedziałku i w poniedziałek po prostu sesja testowa
Kamikadze2000
23.07.2011 11:03
Też mi się to podoba. I etatowi nie tracą treningu nr 2. :) Sorry, nr 1. ;]
Sir Wolf
23.07.2011 11:01
No i git.