Renault przywróciło przedni wydech w bolidzie Heidfelda

Zespół był zadowolony z nowego wydechu, jednak jeszcze nie zdecydowano się na jego użycie
23.07.1112:18
Michał Sulej
1987wyświetlenia

Lotus Renault GP na pozostałą część weekendu w Niemczech przywróci w bolidzie Nicka Heidfelda dotychczas stosowany przedni wydech pomimo zachęcających rezultatów uzyskanych podczas piątkowych treningów, kiedy to zespół testował odmienny koncept w stylu Red Bulla.

Prototypowa wersja zmodyfikowanego układu wydechowego sprawowała się obiecująco już podczas pierwszych testów przeprowadzonych w linii prostej w Duxford, co przekonało kierownictwo zespołu do wykonania dalszych prób w warunkach weekendu grand prix. W Niemczech nowy wydech został zamontowany do bolidu Heidfelda, jednakże jest on o 4 kilogramy cięższy niż zakłada idealny projekt, jako że nie jest on wykonany w stu procentach z włókna węglowego.

Pomimo nieznajomości nowej konfiguracji bolidu, podczas piątkowych testów Heidfeld był w stanie utrzymywać tempo Witalija Pietrowa, w którego samochodzie wydech pozostał niezmodyfikowany. Mimo wszystko ekipa z Enstone postanowiła, że w sobotę i niedzielę już obydwa bolidy będą jeździły z dotychczasowym, przednim wydechem, ponieważ nowy projekt musi zostać bardziej dopracowany, zanim będzie można wykorzystać go podczas wyścigu.

Szef Renault - Eric Boullier powiedział serwisowi Autosport, iż pomimo podjęcia takiej a nie innej decyzji zespół był zadowolony z postępów uzyskanych dzięki nowym częściom w ten weekend. Po raz pierwszy zastosowaliśmy nowy projekt i nasze odczucia były pozytywne w kwestiach balansu i prowadzenia się bolidu. Wygląda na to, że samochód sprawuje się teraz znacznie lepiej - wyjaśnił.

Boullier dodał również, że dzięki poprawionemu tunelowi aerodynamicznemu jego ekipa jest teraz w stanie prowadzić rozwój bolidu w znacznie szybszym tempie. Dysponujemy wskaźnikami, na których opieraliśmy nasz rozwój i mamy świadomość, że podczas ostatnich kilku miesięcy z różnych powodów mieliśmy problemy na tym polu. Lecz teraz rozwój aerodynamiki przebiega w agresywnym tempie i jest tak już od trzech lub czterech tygodni, jednakże znalezienie docisku a przygotowanie części gotowych do użytku na torze to dwie różne sprawy.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

3
ICEman
23.07.2011 02:51
Taki super ten nowy wydech że aż go nie użyjemy
rno2
23.07.2011 11:58
Pewnie potestują go jeszcze na Hungaroringu, a wprowadzoą udoskonaloną wersję na Spa.
akkim
23.07.2011 10:53
No to "postęp" Eric, na starym wydechu, lepszy wynik jak w Angli, to powód do śmiechu.