Rywale Red Bulla kopiują 'pochylenie' bolidu RB7?

Force India i Ferrari uważnie przyglądają się bolidowi aktualnych mistrzów świata.
02.08.1114:33
Karol Zając
3803wyświetlenia

Lipiec nie był najlepszym miesiącem dla Sebastiana Vettela, który nie zdołał odnieść zwycięstwa w żadnym z trzech wyścigów rozgrywanych w tym miesiącu. Po ostatnim z nich, na torze Hungaroring, Niemiec dokładnie przyglądał się bolidom w parc ferme.

Zauważyłem kilka znajomych rzeczy na innych samochodach - Der Spiegel cytuje kierowcę Red Bull Racing. Tylny wydech umieszczony nisko w podłodze zaprojektowany przez Adriana Neweya jest najbardziej oczywistym przykładem na kopiowanie pomysłów przez rywali w 2011 roku, jednak dziennikarz - Ralf Bach napisał, że tak zwane "pochylenie" bolidu RB7 jest także gorliwie naśladowane.

Agresywne 'pochylenie' - różnica w wysokości pomiędzy tyłem, a przodem - jest najbardziej prawdopodobnym powodem, dzięki któremu Red Bull generował dodatkowy docisk, a nie jak przypuszczano wcześniej elastyczne przednie skrzydło.

Der Spiegel napisał, że Force India oraz Ferrari są najnowszymi przykładami zespołów imitujących wysoki tył Red Bulla, w którego rezultacie przód samochodu jest nisko nad ziemią. Możesz wyraźnie zauważyć, że tył Red Bulla jest podniesiony nieco wyżej - mówi nieujawniona osoba z FIA. Jednak szef Mercedesa - Ross Brawn wątpi, by po prostu kopiowanie Red Bulla było najlepszym rozwiązaniem - Kopia nigdy nie jest tak dobra, jak oryginał - powiedział.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

7
kumien
02.08.2011 07:31
Dziwię się tylko, że RBR nie idzie do przodu :/ Wygląda jakby spoczął na laurach.
RY2N
02.08.2011 06:31
Wydaje mi się że samo ustawienie tyłu wyżej w stojącym bolidzie nie spowoduje jeszcze tego, że przód się obniży poniżej dopuszczalnej wysokości, którą bolidy RB spełniają przecież w trakcie pomiarów FIA. Istota rozwiązania RB (jak już było wspominane w ub. roku) polega na tym, że w trakcie jazdy, szczególnie na zaktrętach, płaty przedniego skrzydła są znacznie niżej niż gdy bolid stoi (czyli niżej niż w trakcie pomiarów FIA). Dlatego sądzę, że Bolid Red Bulla musi jakoś podnosić tył w czasie jazdy. Na razie do głowy przychodzi mi jedna możliwość - że jest to ekfekt b. silnego tłoczenia gazów w dyfuzor (ale może się też okazać, że jest to efekt sił aerodynamicznych)
H5N1
02.08.2011 06:09
[quote="paymey852"]Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę Podniesienie tyłu zmniejsza docisk z tyłu ale poprawia trakcję a nadmuch redukuje stratę?[/quote]Podnoszące się podłoga działa jak wielki dyfuzor. Jednocześnie efektywność samego dyfuzora lekko spada, ale korzyści są większe. Być może również lepiej działa zawieszenie przy tarkach.
Sgt Pepper
02.08.2011 04:58
Dajcie fotki Chińczykom. Zrobią kopię lepszą od oryginału i na dodatek za 1/5 ceny :P
topor999
02.08.2011 04:49
A mnie ciekawi ten tajemniczy informator z FIA. Przecież ludzie z FIA potrafią się chyba posługiwać komputerem i znajdą informację o przecieku. Musi tam być niezła sielanka i samowolka. Nikt nie obawia się ewentualnych konsekwencji nie trzymania języka za zębami.
paymey852
02.08.2011 03:19
Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę Podniesienie tyłu zmniejsza docisk z tyłu ale poprawia trakcję a nadmuch redukuje stratę?
General
02.08.2011 01:16
To tylko z korzyscia dla widzow, ze druga czesc sezonu nie bedzie pod znakiem dominacji jednego zespolu, ale na pewno RBR jest na tyle z przodu, ze nie zaczna cilac punktow jak Brawn GP w swoim czasie, tylko beda spokojnie walczyc o TOP3 obydwoma bolidami.