Dallara zaprezentowała nowy bolid Formuły 3

Nowy samochód ma zmniejszyć koszty i poprawić bezpieczeństwo
14.08.1115:56
Paweł Zając
4735wyświetlenia

Dallara zaprezentowała dziś wizualizacje nowego bolidu Formuły 3 na sezon 2012, nazwanego roboczo F312.

Zmiany jakie FIA zaproponowała do regulaminu technicznego, chcąc obniżyć koszty startów w nowej generacji Formuły 3, znalazły odzwierciedlenie w zaprezentowanym modelu.

Ponadto, w celu poprawienia sztywności monokoku oraz zawieszenia, Dallara wprowadzi kilka poprawek mechanicznych, które przedłużą ich żywotność.

Dostępna będzie tylko jedna marka i jeden typ skrzyni biegów. Firma Hewland dostarczać te podzespoły do bolidu F312. Dallara poprawiła również ochronę boczną, która ma odpowiadać obecnym standardom Formuły Jeden. Pierwsze etapy montażu rozpoczęły się w lipcu, a dostawa gotowych samochodów przewidziana jest na grudzień.

Jak na razie nie można udzielić ostatecznej odpowiedzi czy regulacje zaproponowane przez FIA wejdą w życie zgodnie z planem czy też obecne przepisy zostaną rozszerzone tak, aby dopuścić nowe bolidy do startu. Warto również dodać, że włoska firma może stracić swój monopol w F3, ponieważ pojawiły się plotki mówiące o tym, iż Mygale, Dome i Lola również zastanawiają się nad stworzeniem swoich bolidów i dołączeniem do rywalizacji w Formule 3.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

6
kubakuba1990
15.08.2011 09:11
ten "pokaz" to jakiś żart?
Kamikadze2000
15.08.2011 08:27
Każda seria przypada innemu organizatorowi. GP2 i GP3 to projekt Michela, najbliżej powiązana z F1, gdyż wyszła z pomysłu Briatore i samego Ecclestone'a. F2 niby ma wsparcie FIA, ale to twór wskrzeszony przez Palmera. WSbR to tak na prawdę ogół serii spod znaku Renault. Najważniejszymi są Formuła Renault Eurocup 2.0 i Formuła Renault 3.5. F3 to najstarsza "szkoła", która istniaja jeszcze przed wojną! Mamy australijską, brazylijską, brytyjską, niemiecką, włoską, japońską i hiszpańską edycje. To są te najbardzije liczące się. Od 2003 istnieje europejski cykl F3ES, który na prawdę miał się dobrze. Po powstaniu GP3 seria jednak podupadła, podobnie zresztą stało się z F2, która rokowała początkowo dobrze. Jedynie FR3.5 trzyma się świetnie, ale to inna bajka. Cóż, serii jest dużo, z każdej jakiś kontakt z F1 można zaczerpnąc. Potrzebna tylko kasa... ;]
dan193t
14.08.2011 07:29
za duzo tych serii... gp2,gp3,f3,f2,wsbr.... zwlaszcza mi sie kloca te na f z gp ... nie wiadomo [przynajmniej dla laikow] ktora jest wazniejsza
pawel92setter
14.08.2011 05:09
ciekawe jak na tle niespodziewającej się rywalizacji Dallary wypadliby pozostali producenci ;)
Nilstem
14.08.2011 04:26
W ramach cięcia kosztów przenieśli się na Painta ;p
asc
14.08.2011 03:25
Yeah, Lola w F3! :) Swoją drogą ta wizualizacja reprezentuje wysoki poziom techniczny Dallary ;P